Toon posts:

Internet uitval :\

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onder search heb k geen antwoord gevonden dus vraag ik het maar hier.

Sinds gister heb ik het probleem dat om de zoveel tijd me internet eruit valt,

ik was gwn wat aan het downloaden en in 1x stond alles op 0 KB/sec en kon niet meer internetten enzo.

netwerk kabel eruit/erin doen maakt ook niks uit.

alleen als ik me pc opnieuw opstart dan werkt me internet weer voor effe.

en als k netwerk kabel eruit/erin doe krijg k van Zone-Alarm dat ie nieuw netwerk heeft gevonden , 169.254.0.0 :\

weet iemand waar aan dit kan liggen dat me internet er om de zoveel tijd uit ligt en na een reboot het weer gewoon werkt?

ik heb nu ook gemerkt dat het alleen is als ik op volle snelheid ff download dat me internet uitvalt? ":\ kheb Wanadoo Cable Basic.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:58:
Sinds gister heb ik het probleem dat om de zoveel tijd me internet eruit valt,

ik heb nu ook gemerkt dat het alleen is als ik op volle snelheid ff download dat me internet uitvalt? ":\ kheb Wanadoo Cable Basic.
Heftig downloaden->veel connecties->routers die flippen=>Mijn hardwarerouter crasht om de zoveel tijd, hoe komt dit?@NT FAQ

Denk dat je een goedkoop routertje hebt.
Als dit het niet is, vermeldt dan even wat gegevens. Te denken valt aan merk+type router/modem/switch. Welk OS je hebt. Hoe het netwerk er verder uit ziet.
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:58:
en als k netwerk kabel eruit/erin doe krijg k van Zone-Alarm dat ie nieuw netwerk heeft gevonden , 169.254.0.0 :\
Gates heeft bedacht als je computer geen IP-adres krijgt hij maar een 169.on.zin.nig IP-adres moet invullen. De reden daarvoor is me tot op heden onbekend.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
silverstorm schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:23:
[...]

Gates heeft bedacht als je computer geen IP-adres krijgt hij maar een 169.on.zin.nig IP-adres moet invullen. De reden daarvoor is me tot op heden onbekend.
Je kan de pc gewoon bereiken onder dat ipadres, heeft te maken dat hij geen verbinding kan maken met een DHCP server.

Verder kan ook zonealarm zijn die zit te bokken, dus probeer eerst die dingen eens uit te sluiten, zoals je firewall ffies uit (Zonealarm is hardnekkig, dus misschien eventjes eraf halen helemaal en dan kijken of alles werkt).

Misschien een firmwareupdate voor je router ergens? Als je een Router hebt natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
kheb geen router :\ ,

kzit op Windows XP SP2

kga denk k een Linksys Kabel/DSL Router (Retail, BEFSR41, 4 poorts) halen.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Je modem heeft ook routerfuncties en daarom kan nog steeds de hoeveelheid connecties zijn. Verder heb ik met zone-alarm nog nooit deze problemen gehad.
Vorkie schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:28:
[...]

Je kan de pc gewoon bereiken onder dat ipadres, heeft te maken dat hij geen verbinding kan maken met een DHCP server.
offtopic:
Jah, maar het doel ontgaat me een beetje. Als je 2pcs hebt en je hebt geen router, dan stel je een vast IP-adres in. Als je 2 pc alle 2 hetzelfde IP-adres claimen heb je ook een probleem.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
kben nog enigst kind thusi en me ma enzo computeren niet dus ben ik de enige met pc :) , en ik heb de modem langer dan een jaar en nooit probleme gehad en nu in 1x gaat ie kloten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:05:
kben nog enigst kind thusi en me ma enzo computeren niet dus ben ik de enige met pc :) , en ik heb de modem langer dan een jaar en nooit probleme gehad en nu in 1x gaat ie kloten.
Wat dacht je van een virus of andere zooi van internet, haal Hitman Pro er eens over heen. En op wat voor manier download jij dan, P2P?

Verwijderd

Topicstarter
het valt niet meer uit , maar nu met router heb k weer ander probleem maar daar maak k wel topic over :\ deze kan gesloten worden.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je toevallig een wireless setje? Mijn modem wilde namelijk steeds connectie maken met de buren en het signaal was erg slecht.

Toen ik eenmaal mijn wireless netwerk als prefered network had aangevinkt heb ik het probleem nooit meer gehad..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Check
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.