Toon posts:

[XP] Probleem met taskmanager

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
gisteren startte ik mijn laptop op en er opende net een scherm van internet explorer, die iets heel snel downloade en voor ik het wist begon mijn pc te flippen, ik dacht aan spyware en sloot mijn pc verkeerd af. Nu heb ik continu zo'n gewone rode bol met een wit kruisje in die telkens zegt Your Computer is Infected enz.... met : " click here to protect your computer from spyware "

Ik ben ondertussen dus alles aan het scannen enz, maar daar ben ik nog niet mee klaar,
maar nu !! mijn probleem :) :

Als ik mijn task manager wil opstarten geeft hij weer : taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder , maar het zit zo : ik ben de systeembeheerder, we hebben hier thuis wel een mini-netwerk van 2-3 computers... heeft het misschien daar iets mee te maken ?

PS : ik heb de andere task manager topics gelezen !! maar ik vind geen directe oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt, Peter-Jan

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Geprobeerd in Veilig Modes op te starten en daaruit op spyware gescant? Klinkt erg als een spyware verhaal. draait ff msconfig en de-selecteer alles behalve virusscanner en start nog een keer op.

--

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-03 17:46
Ik vermoed dat je last hebt van Spyware Striker, zie deze topic.

Ik denk verder dat wanneer de spyware/malware van je computer af is hij het weer naar behoren zou moeten doen. De problemen begonnen immers na de download.

De uitleg hier (Engels) zou voldoende moeten zijn om van het probleem af te komen. Met dank aan P5ycho.

[ Voor 23% gewijzigd door usgaap op 08-02-2006 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie alvast
de 2 links ben ik bezig aan het lezen, maar ondertussen zijn mijn scans voltooid en er stonden idd spyware op, nu is dat rode ballonnetje met dat kruis al weg, die zei dat ik spyware had al weg !! dus dat is al positief :p , ik kan wel nog altijd niet in mijn taskmanager... jammer , maar ik lees alvast de links door :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen die links bekeken maar die spyware striker was het waarschijnlijk wel, want de pop up kwam overeen maar die is nu weg ( hopen dat hij nu niet regelmatig terug komt zoals bij die andere kerel ) anders is het natuurlijk wel handig, mijn probleem is enkel nog de task manager... kan niemand me helpen .. het is écht extreem irritant ;)
Groetjes

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Via de MMC Snap-In GroepPolicy Editor (Voor NL Versies van XP: Groepsbeleideditor) kun je controleren of er een restrictpolicy is op de Taskmanager.
Deze kun je dan vervolgens evt weer herstellen.

Evt kun je inloggen als Administrator (OP het welkomsscherm 2x op CTRL+ALT+DEL) en zo de gedane schade evt weer ongedaan maken.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Verwijderd

Ik zelf doe niet moeilijk in dat soort gevallen: reinstall. Klaar... Voordat je alles hebt verwijderd ben je langer bezig.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:42:
Ik zelf doe niet moeilijk in dat soort gevallen: reinstall. Klaar... Voordat je alles hebt verwijderd ben je langer bezig.
offtopic:
Jij hebt natuurlijk geen belangrijke bestanden en alles op 1 partitie staan en komt net om de hoek kijken hoe het "internet werkt"

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Wat bij mij werkte:

Eerst Spyware-Strike-Removal.exe, daarna smitRem.exe, daarna Ad-aware, daarna Panda ActiveScan, daarna weer Ad-aware en hij was weg :) Heb het zelfs niet in veilige modus gedaan.
Pagina: 1