Mobo doorgefikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:10
Omdat mijn muis bleef hangen heb ik de 2 kabels van tobo en muis even eruitgetrokken en mijn draadloze bureauset via de usb-aangesloten. Tenminste, dat dacht ik, maar omdat het nogal donker is achter mijn pc heb ik niet gezien waar ik de usb kabel had ingestopt 8)7 . Waarschijnlijk in de COM1-poort :P Nu ik dus mijn pc opstarten, ik krijg geen beeld en ik hoor 1 lange beep en direct daarna 2 of 3 korte beepjes. Het is een Phoenix/Award BIOS. Volgens enkele site's is het de videokaart die er scheef in zit oid, maar kan het ook iets anders zijn? De graka zit er goed in namelijk...

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Een USB kabel in een compoort stoppen, dat is wel knap gedaan!

Overigens is het nooit slim een kabel uit een ps2 poort te halen terwijl de computer aanstaat, maar jij hebt zo te zien alleen USB gewisseld? Mjah, ik heb zelf nooit getest wat er gebeurt als je een compoort kortsluit terwijl de computer aanstaat, maar het zou eventueel je mobo kunnen slopen. Ik weet wel dat de aansluitingen soms kapot gaan door dit soort grapjes, maar dan werkt het moederbord verder nog wel goed. Verder is het moeilijk om precies te constateren wat er fout is gegaan, door kortsluiting kan er van alles stuk gaan. Sluit in elk geval zoveel mogelijk uit door alles eraf te halen en alleen de essentiele spullen te laten zitten.

Ik hoop voor je dat hij weer gaat werken, het lijkt helaas een beetje no-go :'(

[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 08-02-2006 19:12 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt kans dat je southbridge is doorgefikt, omdat deze de COM-poorten voor zijn rekening neemt.

Kun je het moederbord niet apart testen, door hem uit de kast te schroeven?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Je moet eens proberen de 0/1 schakelaar van je voeding 30 seconden op 0 te zetten (dus je voeding uit zetten) Daarna kan je je voeding terug aanzetten en kijken of je pc het doet.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:13:
Je moet eens proberen de 0/1 schakelaar van je voeding 30 seconden op 0 te zetten (dus je voeding uit zetten) Daarna kan je je voeding terug aanzetten en kijken of je pc het doet.
Hij doet het ansich wel want hij gaat zo te lezen piepen etc. dus hij gaat wel aan.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:10
Jaaaaa hij werkt weer

Die BIOS foutcode had het goed, het was idd mijn graka. Heb hem er ff een paar keer opnieuwe ingedaan en nou werkt ie weer :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soms zijn de simpelste dingen de oorzaak :z

Maareh, voortaan aub specs enzo in je topicstart, dit was beetje erg moeilijk om iets zinnigs te zeggen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.