Toon posts:

mijn pc start niet na het overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal.

ik heb een heel oude pc en ik wou die eens iets snellermaken zodat hij niet met elk oud spel sloom liep maar een beetje tempo kon maken, dus ik ging hem overklokken.

tijdens het overklokken de ik steeds maar 1 stapje en testen hem toen door hem een uur lang 3Dmark2001 te draaien, dit ging goed. dus ging ik steeds verder. maar na het 3de stapje ging der iets fout . hij wilt niet meer opstarten en krijg alleen maar een zwart scherm , dus kan ook mijn normale instellingen terug zetten .

als iemand van jullie weet hoe hij mij kan helpen ben ik jullie zeer dankbaar :D

want anders word mijn ma nogal boos :/ dus tja.. dat kan niet gezellig worden :/

mijn specs zijn :
pro: amd duron 600
ram: 128 mb merk weet ik niet
grafische kaart: ati rage 128 pro.

als jullie meer informatie nodig hebben moeten jullie het maar zeggen : Rishwen

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:59

rg-mohwa

Phoe Hé

reset je bios is ;)

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Bios reseten > ergens een knopje of zo'n klemetje dat je moet verzetten op je moederbord, als dat niet helpt batterijtje er een paar minuutjes uithalen en terug steken (15 ofzo..)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:35

St@m

@ Your Service

Kast open schroeven en de bios resetten.
Dit doe je waarschijnlijk met een jumper, lees ff in je handleiding hoe het precies moet.
Verder raad ik je ook aan om je post eens terug te lezen..Hier valt bijna geen chocola van te maken..

edit: spuit 3

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 08-02-2006 19:02 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
ok zal even kijken met het batterijtje

Verwijderd

Topicstarter
qqqqqqok dit zuigt :s die batterij en de jumper werken niet :'( hij blijft maar zwart beeld geven :( zucht..

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
sja , dan heb je een boze mama , gelukkig zijn duron 600tjes heel goedkoop tegenwoordig :D

je kan de spanning van het systeem af halen en dan de bios resetten , ook zou ik dan een paar keer op de power knop duwen , dan doe je een ATX reset , sommige bordjes hebben dat graag , en dan werken ze weer

Out of the box? What box? There is no box.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55
Processor blaas je niet zomaar op hoor. Dat kan best wat hebben. De kans is groter dan het moederbord de geest gegeven heeft (of de videokaart door een te hoge bus, maar dan zou je met een beetje mazzel nog error-piepjes moeten krijgen)

UNOX: The worst operating system

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is niet echt die-hard :) hoort dus meer thuis in T&C

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Het zou helpen als je vertelt wat je precies hebt gedaan in welke stap. Heb je alleen de FSB verhoogt en dan met hoeveel heb je ook spanningen omhoog gegooit. Dan is het beter in te schattehn welke componenten er problemen geven.

Als je pc zwart blijft haal er dan overbodige ( voor opstarten ) hardware uit en try again.

Wat voor moederbord hebt je welke chipset. Zitter ledjes op je moederbord of piept hij.
Heeft je geheugen het wel overleeft. Als er meerde reepjes geheugen in zitten probeer het dan is met een enkele en probeer ze dan ook om en om

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:59:
hallo allemaal.

ik heb een heel oude pc en ik wou die eens iets snellermaken zodat hij niet met elk oud spel sloom liep maar een beetje tempo kon maken, dus ik ging hem overklokken.

tijdens het overklokken de ik steeds maar 1 stapje en testen hem toen door hem een uur lang 3Dmark2001 te draaien, dit ging goed. dus ging ik steeds verder. maar na het 3de stapje ging der iets fout . hij wilt niet meer opstarten en krijg alleen maar een zwart scherm , dus kan ook mijn normale instellingen terug zetten .

als iemand van jullie weet hoe hij mij kan helpen ben ik jullie zeer dankbaar :D

want anders word mijn ma nogal boos :/ dus tja.. dat kan niet gezellig worden :/

mijn specs zijn :
pro: amd duron 600
ram: 128 mb merk weet ik niet
grafische kaart: ati rage 128 pro.

als jullie meer informatie nodig hebben moeten jullie het maar zeggen : Rishwen
maar je kan hem toch gewoon terugzetten zeg je.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kon hem niet terug zetten daarom plaatste ik deze topic :)

maar het is inmiddels gelukt :D zat gewoon aan de verkeerde switch .. urg. 8)7 naja kweet nu tenminste welke het is :) maar bedankt voor jullie hulp in ieder geval :)
Pagina: 1