Schok-geef-apparaat maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.668 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Ik weet nie of de mensen hier wel eens een electrische aansteker (dus nie die met een steentje)
hebben gesloopt? Daaruit komen van die soort schokgevertjes (mijn toppie nederlands }:O ). nu wil ik zo iets maken maar dan wat groter. ik dacht aan iets met een condesator en een 9V batterij(moet niet te gevaarlijk worden :/ ). is dit mogelijk?

is bedoeld om me vrienden op school mee op stang te jagen })

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

komen van die soort schokgevertjes
*ahum* Piëzo-element. B)

Ik betwijfel of de schok / pijn :/ groter wordt met een 9V batterij en een condensator. Alleen zo'n aansteker genereert al een paar honderden/duizenden volts met lage stroom, je gaat er dus niet pleite van ofzo...

't Lijkt mij niet zo'n goed idee... (8>

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 08-02-2006 18:52 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
offtopic:
in principe is dit wel mogelijk , maar ze zien je al aankomen.... met een batterij aan je nek en een dikke condensator....

Borgoth:"Pak deze 2 contactjes eens vast , dan word je even slim O-) "

Je kan dan beter zo'n pen kopen , als je die open klikt krijg je harde schok.

[ Voor 22% gewijzigd door Flapp op 08-02-2006 18:59 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Flapietoetoe schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:58:
[offtopic]in principe is dit wel mogelijk , maar ze zien je al aankomen.... met een batterij aan je nek en een dikke condensator....
Zou je de spanning wel een flink eind omhoog moeten converteren, want die 9V ga je echt niet voelen.

Maar lijkt me ook geen goed id om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
ok maar eigenlijk was me vraag hoe je die convertor oplaad (mischien was ik nie egt duidelijk)

zijn er mischien geen kleinere condensatortjes van max 16 volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Hmm ik wens je veel succes!

"For example, a 1 cm cube of quartz with 500 lbf (2 kN) of correctly applied force upon it, can produce a voltage of 12,500 V"
volgens wikipedia

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Een elektrische vliegenmepper pakken. De 2 1,5 volt batterijen vervangen door een 9v blokje. Als je dan muggen gaat slaan is het een festijn ( rook rook, knetter knetter.) Dit zou je ook kunnen doen maar dan sloop je het racket eraf en hou je 2 puntjes over die je direct in de huid kan duwen. Bij 3 volt al zeer vervelend. Laat staan bij 9 v. Veel knutsel plezier

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Om een hoog voltage te berijken moet je niet met condensators gaan werken, je bent een spoel nodig. Je kan namelijk daarmee veel hogere spanningen creeren. Het idee is, dat als je je stroom onderbreekt, de spoel tegen probeert te werken, waardoor je een hele hoge spanning krijgt. Hoe sneller je schakelt, hoe hoger de spanning. ( hierom moet er ook alijd een diode over een relais heen staan, anders frituurt deze spanning je transistor oid ).

Plan van aanpak, Een grote spoel, batterij en een schakelaar die een beetje snel reageert. Je zet ze allemaal in serie, en ff wachten tot de spoel is opgeladen ( feriet kern er in voor nog meer effect ) je maakt 2 extra draadjes aan de schakelaar, en houd die in je hand ;) drukt de schakelaar in, en als het goed is, krijg je een schok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon zo'n elektrische vliegenmepper kopen en dat racket vervangen door een eigen aansluiting oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Osiris schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:16:
Gewoon zo'n elektrische vliegenmepper kopen en dat racket vervangen door een eigen aansluiting oid :)
maar dan wel een 9 v batterijtje erin doen voor het geknetter

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
touchdomex schreef:
Een elektrische vliegenmepper pakken. De 2 1,5 volt batterijen vervangen door een 9v blokje.
dit is denk ik tog wel de beste manier. ff 2 van die vliegemeppers bij de plaatselijke blokker halen (1 rezerve) en dan maar gaan met die banaan

[heb ik eindelijk iets om trug te doen 8) :X 8) na al die rotstreken zoals me veters aan elkaar knopen ;( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In veel vliegenmeppers voldoet het door een simpel weerstandje uit te slopen cq. te vervangen.

Pakkende topic titel weer.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:44:
In veel vliegenmeppers voldoet het door een simpel weerstandje uit te slopen cq. te vervangen.

Jep, om precies te zijn de weerstand die parallel over de uitgang staat. Deze voorkomt dat er spanning op het rekje blijft staan als je het knopje hebt losgelaten ;)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Titlechange; de andere was inderdaad wel erg kopt.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:44:

Als je nou en het weerstandje eruit sloopt en je zet er een 9v blokje in. Volgens mij heb je dan behoorlijke schokken. Kijken of dit nog leuke wakkermakertjes zijn voor op scoutingkamp. Er is niets leukers dan wakker gemaakt worden met je brakke hoofd door iets lomps/vaags. Ik moet echt weer een aantal van die dingen kopen en weer een beetje ermee gaan kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Flapietoetoe schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:58:
Je kan dan beter zo'n pen kopen , als je die open klikt krijg je harde schok.
Zo'n pen heb ik eens mogen voelen en dat voelt niet zo fijn. Best goed idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb het eens gehad met een flitsertje van een gesloopt wegwerpfototoestel. Hoeveel volt er uitkwam weet ik niet, maar het deed meer pijn dan netspanning. Ik kon mijn vinger ff moeilijk bewege ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

En bij nader inzien gaat 'ie toch maar dicht. Ten eerste vind ik het persoonlijk al niet 100% fijn dat je hier hulp vraagt om anderen pijn te doen, maar ik werd er ook op gewezen dat je feitenlijk een wapen aan het maken bent, en dat mag hier op GoT niet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.