Een weekje terug heb ik een 256MB PC133 geheugen module gekocht voor in m'n oude computer.
Dat is een Pentium 2 350Mhz op een MSI 6151 moederbord.
Van de 256MB werd echter maar 128MB herkend. Everest (hardware informatie tooltje) gaf wel de juiste informatie weer. Vreemd.
Dus ik heb de 256MB module vandaag geruild tegen 2 modules van 128MB per stuk.
Maar de 128MB modules worden ook maar voor de helft herkend.
Everest ziet wel weer de gehele grote.
Ik heb nog een 256MB PC133 module, en die wordt wél volledig herkend door het moederbord.
Deze module is echter defect, vandaar dat ik nieuw geheugen kocht.
Het vreemde is dat die oude module double sided is (chips aan beide kanten van de module) en die nieuwe modules zijn single sided.
Het wil wel eens voorkomen dat double sided geheugen niet geheel wordt herkend in oude systemen, hier is dat dus andersom...
Het moederbord heeft al de meest recente bios die te vinden is. Deze is niet door MSI zelf uitgegeven, maar door mensen die, i.t.t. MSI, wél de moeite namen om ondersteuning voor grote schijven toe te voegen.
Daar ben ik overigens erg blij mee, want zo kan mijn oude computer als download machine dienst doen, met een flinke schijf er in.
Het enige dat ontbrak was (goed werkend) geheugen.
Het geheugen is overigens van Corsair, wat niet bepaald rommel is, dunkt me.
Helaas heb ik op m'n werk geen andere merken, dus kan ik zo snel even geen vervangende module proberen.
Als ik een module koop bij een willekeurige computer-boer kan ik het vast niet terug brengen als blijkt dat ook dat niet volledig wordt herkend.
Wie heeft er een idee? Ik ben een beetje door mijn opties heen.
Dat is een Pentium 2 350Mhz op een MSI 6151 moederbord.
Van de 256MB werd echter maar 128MB herkend. Everest (hardware informatie tooltje) gaf wel de juiste informatie weer. Vreemd.
Dus ik heb de 256MB module vandaag geruild tegen 2 modules van 128MB per stuk.
Maar de 128MB modules worden ook maar voor de helft herkend.
Everest ziet wel weer de gehele grote.
Ik heb nog een 256MB PC133 module, en die wordt wél volledig herkend door het moederbord.
Deze module is echter defect, vandaar dat ik nieuw geheugen kocht.
Het vreemde is dat die oude module double sided is (chips aan beide kanten van de module) en die nieuwe modules zijn single sided.
Het wil wel eens voorkomen dat double sided geheugen niet geheel wordt herkend in oude systemen, hier is dat dus andersom...
Het moederbord heeft al de meest recente bios die te vinden is. Deze is niet door MSI zelf uitgegeven, maar door mensen die, i.t.t. MSI, wél de moeite namen om ondersteuning voor grote schijven toe te voegen.
Daar ben ik overigens erg blij mee, want zo kan mijn oude computer als download machine dienst doen, met een flinke schijf er in.
Het enige dat ontbrak was (goed werkend) geheugen.
Het geheugen is overigens van Corsair, wat niet bepaald rommel is, dunkt me.
Helaas heb ik op m'n werk geen andere merken, dus kan ik zo snel even geen vervangende module proberen.
Als ik een module koop bij een willekeurige computer-boer kan ik het vast niet terug brengen als blijkt dat ook dat niet volledig wordt herkend.
Wie heeft er een idee? Ik ben een beetje door mijn opties heen.