Partitioneren buiten windows om

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 09:58
Beste tweakers,

Ik heb iemand uit de straat en die zocht mij op voor een probleem. Op de een of andere manier wist hij het voor elkaar te krijgen opeens ene inlogscherm in win 2000prof te toveren zonder daar enig wachtwoord voor te weten.

Nu vroeg hij me of ik het werkend zo krijgen; ik zeg dus: "Okee geen probleem, ik installeer 2000 wel even opnieuw". Het vervelende is nu dat de arme ziel foto's op zijn schijf heeft staan die hij liever niet kwijt is en hij heeft slechts 1 partitie. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om iets van een cdtje te maken om net zoals bij het 'partition magic principe' de c schijf te verkleinen en een d-schijf aan te maken om hier vervolgens een schone windows op te zetten.

Kan iemand me helpen?

Verwijderd

knoppix live CD.
Linux die helemaal vanaf CD start en loopt,
daar zit ook een partition tool in. (QTParted dacht ik)

Je zou hier ook de foto's naar een memory stick of externe HD kunnen kopiëren.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 18:58 ]

• kami124
  • Laatst online: 14-03 17:57
zover ik weet is dit niet mogelijk.

mischien kun je de hd ff ergens anders in doen en dan de foto's ff over kopieren.

of de pc niet formatteren en alleen windows erop zetten. de foto's ergens op cd/dvd/diskette zetten en daarna formatteren.

maarja ben je wel ff mee bezig.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

D'oh..
PM vanaf diskettes kan dat zelfs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Partitie resizen naar kleiner formaatje.
2de partitie er naast kweken en klaar is nurret :)

Hier zijn zo ontiegelijk veel manieren/tools voor.
Partition Magic is een hele goede en makkelijke maar die is niet gratis. Je kunt Linux livecd's proberen, die bevatten meestal wel tools die het kunnen, ik heb vroeger wel eens "parted" gebruikt. En er is ook een andere tool, Ranish Partitioner. Die was ook gratis dacht ik en gaat op een flop.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Of gewoon met bijv ERD commander je password resetten

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

benedictuz schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:23:
Of gewoon met bijv ERD commander je password resetten
:? 8)7

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Harddisk er uithalen en in je eigen pc hangen? Dat doe ik zelf altijd en werkt (vind ik) het makkelijkst

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

eruit halen en veilig een backup maken lijkt me de beste optie. Kloten met je c zonder backup is nooit aan te raden, vooral geen resize acties. Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat PM wel eens goed de fout in gaat en dan ben je alles kwijt :( (ofja recovery haalt weer wat terug maar goed)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:13
Zoals gezegd zijn er tooltjes om wachtwoorden te wissen. Ik gebruikte daar zelf altijd NT toolbox voor. Dat is het minste moeite en alles werkt daarna weer zonder problemen als het goed is.

UNOX: The worst operating system

• nurret
Ik was vergeten te melden dat eht een laptopje was. Hdd removen gaat dus niet. Ik ga het met partitionmagic proberen want die had ik in een software pakket gekregen thnx :D

Kunnen die partition magiv files trouwens ook op cd?
Sjoko schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:54:
Zoals gezegd zijn er tooltjes om wachtwoorden te wissen. Ik gebruikte daar zelf altijd NT toolbox voor. Dat is het minste moeite en alles werkt daarna weer zonder problemen als het goed is.
Hoe kom ik hieraan?

[ Voor 56% gewijzigd door nurret op 08-02-2006 20:41 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

• nurret
nurret schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:40:
Ik was vergeten te melden dat eht een laptopje was. Hdd removen gaat dus niet. Ik ga het met partitionmagic proberen want die had ik in een software pakket gekregen thnx :D

Kunnen die partition magiv files trouwens ook op cd?

[...]

Hoe kom ik hieraan?
trap

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-nvm- :P

[ Voor 99% gewijzigd door kamerplant op 11-02-2006 10:24 ]

🌞🍃

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met windows2000 maar kan je niet inloggen met Administrator mode en dan alle rechten van zijn account overnemen waardoor je gewoon als administrator in zijn bestanden kan komen.
Wat je vervolgens kan doen is een Image maken met een image programma "Norton Ghost" " Ik noem maar iets van een programma" en dan maak je een high prority op zodat de image zo klein is dat je het op een DVD weg kan branden.

Mocht er geen dvd brander opzitten heb je nog altijd de netwerk kabel die je kan gebruiken dus een image maken voor een andere pc vanuit je eigen pc.
Of misschien gewoon een male , male usb kabel is ook een goede oplossing.

Maar alle rechten weg gooien door inteloggen in veilige modus en dan als administrator.

• nurret
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:37:
Ik weet niet hoe het zit met windows2000 maar kan je niet inloggen met Administrator mode en dan alle rechten van zijn account overnemen waardoor je gewoon als administrator in zijn bestanden kan komen.
Wat je vervolgens kan doen is een Image maken met een image programma "Norton Ghost" " Ik noem maar iets van een programma" en dan maak je een high prority op zodat de image zo klein is dat je het op een DVD weg kan branden.

Mocht er geen dvd brander opzitten heb je nog altijd de netwerk kabel die je kan gebruiken dus een image maken voor een andere pc vanuit je eigen pc.
Of misschien gewoon een male , male usb kabel is ook een goede oplossing.

Maar alle rechten weg gooien door inteloggen in veilige modus en dan als administrator.
Ik heb er zowel een diskette station als een cdrom station voor.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:49
meuktracker: Partition Logic 0.61

Precies wat je zoekt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Waarom niet gewoon een bartPE cd-tje met partition magic. Op de ultimate bootcd zit ook een partition resizer en een wachtwoord wijzig tooltje.
Ook knoppix is een optie zoals al eerder aangegeven.

Zelf zou ik het wachtwoord met erd commander wijzigen trouwens en als dat niet lukt een laptop pata naar pata converter gebruiken, die dingen zijn niet duur
Pagina: 1