Hallo mensen. Ik ben al tijden aan het zoeken naar oplossingen. Google vele malen geraadpleegd, GoT doorzocht, internetwinkels gestruind, maar ik kan tot op heden geen oplossing voor mijn probleem vinden.
Ik heb een Philips 21pt5409 televisie en nu wil ik deze op mijn pc aansluiten om dvd's te kunnen kijken. En aangezien mijn home cinema via de geluidskaart draait leek dit mij het makkelijkste.
Ik wil dus beeld hebben vanaf mijn pc naar de tv, maar het liefste ook het geluid van tv (als ik dus geen dvd kijk) over mijn home cinema set op de computer. Kan dit door 1 kabel? (dus beeld heen en audio terug..)
http://www.consumer.phili...Y0DK1DJ0RMRCSHP3HKFSESI5P
Dit is de tv dus.. Onderaan de pagina ongeveer staat enige informatie over de Scart-, audio- en video aansluitingen. (voor het gemak heb ik dat stukje hier onder ook maar ff neergezet..)
Ik ben zelf bang dat de audio dan weer es niet mee werkt en dat de kwaliteit van de composite van de videokaart (ATI Radeon 9800 Pro) dermate slecht is dat het beeld voor mij niet meer om aan te zien is..
Ik heb een Philips 21pt5409 televisie en nu wil ik deze op mijn pc aansluiten om dvd's te kunnen kijken. En aangezien mijn home cinema via de geluidskaart draait leek dit mij het makkelijkste.
Ik wil dus beeld hebben vanaf mijn pc naar de tv, maar het liefste ook het geluid van tv (als ik dus geen dvd kijk) over mijn home cinema set op de computer. Kan dit door 1 kabel? (dus beeld heen en audio terug..)
http://www.consumer.phili...Y0DK1DJ0RMRCSHP3HKFSESI5P
Dit is de tv dus.. Onderaan de pagina ongeveer staat enige informatie over de Scart-, audio- en video aansluitingen. (voor het gemak heb ik dat stukje hier onder ook maar ff neergezet..)
Aangezien de kwaliteit van Composite vaak niet verbazingwekkend goed is had ik ook nog een ander plan. Wanneer ik nu een externe dvd speler aansluit op mijn tv en een coaxial kabeltje naar de pc leg, heb ik geen beeldverlies en ook vrijwel geen audioverlies. Maar werkt een coaxiale digitale uitgang wel samen met een SPDIF ingang en geeft deze ingang het signaal door aan de analoge uitgangspoorten (de geluidskaart is een standaard, on board ding op een msi moederbord.., zo'n aldi barrel)?Connectivity
Aantal SCARTS : 1
Extern 1 SCART : CVBS in/uit, RGB
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : Audio in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit
Ik ben zelf bang dat de audio dan weer es niet mee werkt en dat de kwaliteit van de composite van de videokaart (ATI Radeon 9800 Pro) dermate slecht is dat het beeld voor mij niet meer om aan te zien is..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 18:28 ]