wel netwerk, geen gedeeld internet

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 08:07
Ik heb ongeveer half internet en dit forum afgezocht maar geen antwoord gevonden.. Eerst wat specs:

PC 1
Mainboard: ASUS A8N-SLI mainboard
onboard netwerk kaart enabled.
2e netwerk kaart bijgestoken maar weet merk niet uit mijn hoofd.

PC 2
Mainboard: MSI KT6 Delta
onboard netwerk kaart enabled.

Extra hardware:
KABELMODEM: motorola surfboard
ROUTER: Edimax BR6104K
SWITCH: Edimax ES-3105P

De situatie is dat de pc's onderling wel bestands uitwisseling kan plaatsvinden maar internet werkt niet. Tevens at random valt de internet verbinding van de PC1 2e netwerk kaart uit wanneer ik de bijgestoken kaart activeer. maar dit is ook weer niet altijd. Ik heb PC1 de 2e netwerk kaart direct aangesloten op de modem. Dit geeft een IP van 83.nogwat en ook een gateway van 83.nogiets.0.1 (sorry niet thuis dus weet niet de exacte IP nummers). Netwerk kaarten handmatig ingesteld op:
PC 1 onboard: 192.168.2.100, 255.255.255.0 gateway 192.168.2.105 (ook geprobeerd 192.168.2.100) -> router (DHCP enabled maar met auto ip werkt het ook niet) -> switch (deze ertussen uitlaten heeft ook geen nut) -> PC 2 onboard IP 192.168.2.102, 255.255.255.0 gateway 192.168.2.105 (ook geprobeerd 192.168.2.100). Kan wel gewoon met mijn photosmart netwerk printer printen welke op 192.168.2.101 staat. Xbox staat ook op netwerk en heeft wel internet. Weet niet welk IP maar ergens ook in de 192.168.2.reeks. Router DHCP staat op range 192.168.2.100 tot 192.168.2.200. Kan iemand aan mij uitleggen wat ik verkeerd doe want ik snap erniets meer van. Het internet delen bij eigenschappen lan kaart geprobeerd maakt ook niets uit. Een bridge maken tussen 2 netwerk kaarten zorgt er alleen maar voor dat ik helemaal geen internet meer heb. Naar mijn weten bestaat er geen KABELMODEM met ingebouwde ROUTER? Heb ook nog eerst lopen kloten met 1 netwerk kaart met daarop WAN het modem en de pc's in de netwerk poorten.. werkte ook slechts op PC 1.. ik snap er helemaal niets meer van.. iemand een gouden tip?

Sorry als het verhaal verwarrend is geworden maar probeer zo gedetaileerd mogelijk te zijn.

Verwijderd

Waarom heb je in pc1 2 netwerkkaarten?
De ideale setup zou kabelmodem-router- en de rest van de pc's xbox switch etc.
(Een switch is onzichtbaar voor een router dus dat maakt verder niets uit.)
Maar heb je de router wel juist geconfigureerd?
Kijk de handleiding daarvan even na en probeer om eerst met pc1 een internet verbinding tot stand te brengen. Daarna pc2 etc.
En stel op elke pc automatisch ip adres verkrijgen in. Dat moet allemaal goed werken.

• arjanvr
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:22:
Waarom heb je in pc1 2 netwerkkaarten?
De ideale setup zou kabelmodem-router- en de rest van de pc's xbox switch etc.
(Een switch is onzichtbaar voor een router dus dat maakt verder niets uit.)
Maar heb je de router wel juist geconfigureerd?
Kijk de handleiding daarvan even na en probeer om eerst met pc1 een internet verbinding tot stand te brengen. Daarna pc2 etc.
En stel op elke pc automatisch ip adres verkrijgen in. Dat moet allemaal goed werken.
Ik heb een 2e netwerk kaart geinstalleerd omdat ik het anders niet werkende kreeg. Dan krijgt die ene netwerkkaart een IP in de 83 range (mijn uitgaande IP dus) en toen kreeg ik internet niet werkende. Heb daar ook tijden mee getest. Toen besloten om een 2e netwerk kaart erin te zetten zodat ik een goed netwerk kon bouwen. Nu kan ik dus wel files delen wat eerst niet kon. Router staat juist ingesteld dit heb ik recentelijk nog gecontroleerd. Heb nu weer DHCP op auto staan maar op manual en dan de ip's opgeven werkt ook niet. Staat wellicht mijn gateway verkeerd? Ik heb dit op een random 192.168.2.nogwat nummer ingesteld maar ook ingesteld gehad op het 83.nummer van kaart die op de kabel modem zit en ook op het ip nummer van de pc die wel internet heeft. PC 1 heeft gewoon internet.. alleen soms niet als ik de 2e netwerk kaart aanzet en soms wel dit is puur random.

• arjanvr
Nou schiet mij maar lek. Alles weer op 1 netwerk kaart aangesloten en exact hetzelfde gedaan alsdat ik in het begin met 1 netwerk kaart deed dus AUTO DHCP en modem in router en het werkt nu ineens allemaal wel.. problem solved.. geen idee wat het was. Dank voor de hulp in ieder geval.. wat mij betreft slotje..!