Toon posts:

HP laserjet 5n niet bereikbaar in netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'lo Folks!
ik heb gekeken op [rml][ XP] problemen met installeren netwerkprinter HP LJ 5N[/rml]
en dacht er daarmee te zijn...

Mijn HP Laserjet 5N is aangesloten op een hub (en die weer op een router) met een doodnormale UTP-kabel.
Instellingen:
IP = 192.168.1.201
subnet = 255.255.255.0
syslog server niet opgegeven (0.0.0.0)
gateway = 192.168.1.1 (de router)

Mijn computer heeft dezelfde instellingen (behalve uiteraard het laatste getal van het IP-adres), maar in tegenstelling tot mijn computer is de printer niet zichtbaar in het netwerk.
Ik heb de windows XP wizard gebruikt om de printer te installeren m.b.v. een nieuw aangemaakte poort.

andere kenmerken:
- Er brandt slechts 1 lichtje op de hub, bij computers 2 (volgens bovengenoemd topic lag dit aan half duplex instelling, moet ik dit wijzigen en zoja hoe?)
- pingen op 192.168.1.201 geeft timeout

hoe krijg ik de printer op het netwerk?

Alvast bedankt!

--edit--
excuses, blijkbaar stond ik in het verkeerde forum...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 17:45 . Reden: verkeerd forum ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zorg eerst maar dat je 'm kan pingen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die printer zal je nooit kunnen zien in netwerkomgeving.. zon ding heeft geen netbios aan boord :) je moet heb toevoegen als 'lokale' tcp/ip poort

staat wel in de manuals op de hp site :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
pingen was juist het probleem, maar inmiddels vanzelf opgelost (gisteren na opnieuw opstarten lukte het niet, vandaag deed ie het spontaan wel).
Bedankt voor de tip, dan zal ik 'm niet gaan zoeken in netwerkomgeving 8)7

Nu nog 1 probleem: ik krijg steeds een lege pagina achter een printjob aan.

Bij eigenschappen van de printer kan ik op het tabblad 'geavanceerd' wel een scheidingspagina opgeven, maar dat vakje is nu leeg en toch print ie die extra pagina.

Heb op FreeSCO printserver, print extra witte pagina gekeken, maar vind die oplossing niet terug op mijn pc.