ps stuur ombouwen naar pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeya.
ik heb een vraagje.
ik heb hier een ouwe playstation stuur liggen.nu wil ik (proberen) die omtebouwen naar pc.
maar heeft iemand enig idee hoe de aansluiting zitten op de lpt poort.
usb kan ook wel maar ik weet niet of ik dat kan. :P
groetjes stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:30
Ik begrijp je vraag niet helemaal?

Wil je nu dat racestuur om gaan bouwen tot een PC?

Of wil je dat stuur aansluiten op je PC? :?

However, dat stuur zal denk ik niet op een LPT poort gaan, volgensmij is een connector van een stuur net wat kleiner dan een LPT poort. Ik kan me herinneren dat mijn oude racestuur op mijn PCI geluidskaartje aangesloten moest worden met een aansluiting die groter was dan een COM poort, maar kleiner dan een LPT poort (hier was ie geel gekleurd :) )

/edit
En USB kan _iedereen_, het is gewoon inpluggen en eventueel driver installeren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mint op 08-02-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 17:12

Krizzie

Progressive Music \o/

Hij wil een Playstation stuur ombouwen om deze op de pc aan te sluiten. ;)

En jij bedoelt de gamepoort op je geluidskaart denk ik. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 15:01

Chakotay

Lick here to continue

adyta schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:09:
Ik begrijp je vraag niet helemaal?

Wil je nu dat racestuur om gaan bouwen tot een PC?

Of wil je dat stuur aansluiten op je PC? :?

However, dat stuur zal denk ik niet op een LPT poort gaan, volgensmij is een connector van een stuur net wat kleiner dan een LPT poort. Ik kan me herinneren dat mijn oude racestuur op mijn PCI geluidskaartje aangesloten moest worden met een aansluiting die groter was dan een COM poort, maar kleiner dan een LPT poort (hier was ie geel gekleurd :) )

/edit
En USB kan _iedereen_, het is gewoon inpluggen en eventueel driver installeren :)
Dat is een midi/gamepoort, via deze aansluiting werden joysticks en varianten vroeger inderdaad vaak aangesloten.

Wat hij wil is een nieuwe plug aan zijn PS2-stuurtje prutsen zodat deze ook op de pc gebruikt kan worden. Hiervoor zou je even de pinouts van de game- en ps2-stekkers moeten opzoeken, en vervolgens uitvogelen om dit om te solderen is. Google is uwer vriend :)

met stom ^^, dus

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zelf bedenkenof je het de moeite waard vind. Tegenwoordig heb je voor weinig een forcefeedback racestuur. Volgens mij was het mogelijk om een ps controller op de LPT poort aan te sluiten met een speciaale driver zodat windows hem ook herkend. Of je koopt zo ps controller -> USB adapter die gewoon plug & play zijn.

---Oeps :X gedit, het verhaal gelde namelijk niet waneer je gebruik blijft maken van de controller chip in de racestuur. Het is alleen het geval waneer je de potmeters in je racestuur rechtsreeks op de gamepoort wilt aansluiten van je geluidskaart.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja via de gamepoort bedoel ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:30
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:15:
Dit is wel het geval met de racesturen analoog aangesloten via de gamepoort op je geluidskaart.
..en dat vond ik toentertijd nogal k*t :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.technick.net/public/code/pinouts.php#conjoy

Op deze site/link staan de pinouts van de meest voorkomende poorten ;)
kijk en vergelijk :Y)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1