[mod-rewrite]slash in url wordt verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• freakin_ruben
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-04 12:09
Ik heb een .htaccess met een vrij simpele rewrite rule. De bedoeling is dat een request naar www.website.nl/nl/module/actie/id wordt omgeleidt naar www.website.nl/index.php?url=nl/module/actie/id

Dat gebeurd met de volgende rule:
code:
1
2
3
RewriteEngine   On
RewriteCond     %{REQUEST_FILENAME}     !-f
RewriteRule     ^(.*)                   index.php?url=$1

Dit werkt, en op mn windows bak zelfs perfect. Op mn linux server loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik maak gebruik van 4 std parameters die ik in een vaste volgorde wil binnen krijgen. Het is echter niet verplicht om ze allemaal op te geven. Als er een wordt weggelaten gebruikt hij std waardes:

'www.website.nl/nl/films' wordt bijv gezien als 'www.website.nl/nl/films/show'

Ik kan ook extra parameters meegeven na de 4 std parameters, dmv '/naam_parameter/waarde_parameter'

als ik dan weer 'www.website.nl/nl/films' heb, en ik geef een sorteer parameter mee wordt het:

'www.website.nl/nl/films///order/desc'

Deze url werkt op mn windows bak dus wel, maar als ik op mn linux bak in php doe:
code:
1
<?php echo $_GET['url']; ?>

krijg ik terug:
code:
1
www.website.nl/nl/films/order/desc

Er zijn dus 2 slashes weg, waardoor die 'order' nu opeens de actie is. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik het kan oplossen...

Als ik aan mn rewriterule de parameter: '[R]' meegeef zie ik dat de url daar al fout is...