Allereerst even dit: Ik heb niet al teveel ervaring met Linux en alles wat ik weet komt of van het internet of heb ik zelf geprobeerd. So go easy on me 
Het probleem is als volgt:
Ik had al een keer een servertje voor mezelf geïnstalleerd draaiende op FC4. Dit is mij zeer goed bevallen, zeker vanwege de "simpele" installatie e.d.
Aangezien de voeding van die server een beetje veel lawaai begon te maken, ben ik op zoek gegaan naar een "nieuwe" server. Gelukkig hadden we nog een oude PC thuis staan, dus ben ik die maar gaan gebruiken.
Na een eerste install van FC4 op m'n server, ging ik proberen alles te updaten via yum, maar dat ging niet goed met een error die een beetje op deze lijkt:
Afijn, ik dacht dus dat het misschien aan yum lag, dat ik die eerst moest updaten, toen ik dat ging proberen, kwam deze error:
Afijn, ik denk, niks aan de hand, even andere yum versie installeren, maar ja, toen deze error:
Na wat zoeken op internet dacht ik het met het volgende commando te kunnen verhelpen:
Maar helaas werkte dat ook niet...
Na nog wat meer zoeken kwam ik bij een "vergelijkbaar" probleem en die persoon had eerst z'n bash geupdate en daarna werkte alles weer.
Dit wilde ik dus ook doen, na eerst op een development server geschakeld te zijn.
Afijn, dit gaf dus de volgende error
Ik heb overigens ook nog FC4 een keer tussendoor opnieuw geïnstalleerd, op een andere HD.
Verder heb ik m'n netwerkkaart ook nog in een ander PCI slot gezet.
Zoals jullie misschien wel kunnen begrijpen, ben ik redelijk door m'n opties heen...
Ik heb nu dus mijn hoop redelijk op jullie gevestigd.
Voor meer info (voor zover ik die kan geven) roepen jullie het maar.
Alvast hartelijk bedankt (ook voor het lezen van deze lap tekst
)
Het probleem is als volgt:
Ik had al een keer een servertje voor mezelf geïnstalleerd draaiende op FC4. Dit is mij zeer goed bevallen, zeker vanwege de "simpele" installatie e.d.
Aangezien de voeding van die server een beetje veel lawaai begon te maken, ben ik op zoek gegaan naar een "nieuwe" server. Gelukkig hadden we nog een oude PC thuis staan, dus ben ik die maar gaan gebruiken.
Na een eerste install van FC4 op m'n server, ging ik proberen alles te updaten via yum, maar dat ging niet goed met een error die een beetje op deze lijkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/yum", line 15, in ?
yummain.main(sys.argv[1:])
File "/usr/share/yum-cli/yummain.py", line 113, in main
(result, resultmsgs) = base.buildTransaction()
File "__init__.py", line 319, in buildTransaction
File "depsolve.py", line 170, in resolveDeps
File "depsolve.py", line 130, in populateTs
File "__init__.py", line 639, in downloadHeader
File "repos.py", line 605, in get
File "/usr/lib/python2.4/site-packages/urlgrabber/mirror.py", line 414, in urlgrab
return self._mirror_try(func, url, kw)
File "/usr/lib/python2.4/site-packages/urlgrabber/mirror.py", line 392, in _mirror_try
mirrorchoice = self._get_mirror(gr)
File "/usr/lib/python2.4/site-packages/urlgrabber/mirror.py", line 290, in _get_mirror
return gr.mirrors[gr._next]
IndexError: list index out of range |
Afijn, ik dacht dus dat het misschien aan yum lag, dat ik die eerst moest updaten, toen ik dat ging proberen, kwam deze error:
code:
1
2
| Error Downloading Packages: yum - 2.5.1-4.noarch: failure: Fedora/RPMS/yum-2.5.1-4.noarch.rpm from development: [Errno 256] No more mirrors to try. |
Afijn, ik denk, niks aan de hand, even andere yum versie installeren, maar ja, toen deze error:
code:
1
2
3
| Retrieving http://www.fedorafaq.org/yum error: /var/tmp/rpm-xfer.8hRgf5: rpmReadSignature failed: region size: BAD, ril(125829125) > il(5) error: /var/tmp/rpm-xfer.8hRgf5 cannot be installed |
Na wat zoeken op internet dacht ik het met het volgende commando te kunnen verhelpen:
code:
1
| rpm --rebuilddb |
Maar helaas werkte dat ook niet...
Na nog wat meer zoeken kwam ik bij een "vergelijkbaar" probleem en die persoon had eerst z'n bash geupdate en daarna werkte alles weer.
Dit wilde ik dus ook doen, na eerst op een development server geschakeld te zijn.
Afijn, dit gaf dus de volgende error
code:
1
2
3
4
| error: bash-3.1-6.1.i386.rpm: rpmReadSignature failed: region size: BAD, ril(125829125) > il(5) error: bash-3.1-6.1.i386.rpm cannot be installed error: bash-3.1-6.i386.rpm: headerRead failed: region size: BAD, ril(131139) > il(67) error: bash-3.1-6.i386.rpm cannot be installed |
Ik heb overigens ook nog FC4 een keer tussendoor opnieuw geïnstalleerd, op een andere HD.
Verder heb ik m'n netwerkkaart ook nog in een ander PCI slot gezet.
Zoals jullie misschien wel kunnen begrijpen, ben ik redelijk door m'n opties heen...
Ik heb nu dus mijn hoop redelijk op jullie gevestigd.
Voor meer info (voor zover ik die kan geven) roepen jullie het maar.
Alvast hartelijk bedankt (ook voor het lezen van deze lap tekst
[ Voor 4% gewijzigd door Ben.Hahlen op 08-02-2006 16:20 ]