Toon posts:

can you guys help me out?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe pc gaan kopen en ik heb daar precies FL5000,- voor.
Ik wil zowiezo een cd brander, een vette grafische kaart, een 17"" monitor, een koele geluidskaart, een snelle processor, en een hoop schijfruimte ( 15 a 20 gig ofzo ) en ook lekker veel intern geh. iets van 128 mb o.i.d.
Nu ben ikzelf geen compu-held, en vroeg mij af of iemand mij ff wou helpen bij het bij elkaar zoeken van de componenten.
Ik weet zelf niet goed wat goed en of slecht spul is en weet zeker dat jullie daar meer verstand van hebben.
Alvast bedankt

Een erkentelijke Eupho :)

• BoneZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

hardware forum duz.......

reality is for people with no imagination

Verwijderd

Abit KA7/Asus K7V 425,-
Athlon 750 600,- ??
Geforce DDR 580,-
LG 17" Flatron 850,-
A-open 300W bigtower 250,-
128 mb PC 133 300,-
DVD speler 400,-
SB Live! value 130,-
Quantum LM+ 20.5 Gb harddisk 500,-
Sony 8x4x32 re-writer 450,-
Logitech Cordless desktop 225,-
Floppy dinges 30,-
-----------------------------------------
4740,-
Zou je van die 17" nog een 19" kunnen maken .

Verwijderd

Topicstarter
thankzz peejee

Verwijderd

Wil je een SCSI of IDE systeem ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt misschien dom, wat is het verschil: voor-/na-delen?

Verwijderd

1. Alle SCSI apparaturen werken op een SCSI-Controller.

2. Een Goede SCSI Controller (bijv. Adaptec) ondersteund +/- 15 Apparaturen. Je gebruikt hiervoor maar liefst 1 IRQ, en voor elk apparatuur (HDD, CDROM, CDR) een ID...

bijv. Ik heb een Plextor CDROM en Plextor CDRW... deze hebben een aparte ID... 7 en 3 meen ik... weet ik nie zo gauw uit mijn hoofd.

3. Grootste voordeel van SCSI is dat het je CPU heel weinig belast. Dus je zou gerust kunnen branden (on the fly) en internetten tegelijk bijv. je kunt dus meerdere applicaties runnen...

Met IDE kun je dit wel schudden...

4. En het is sneller dan IDE... tegenwoordig heb je HDD's en Controllers die 160MB/sec aan kunnen... maar dit heb ik zelf niet beleefd.

5. Als je't geld hebt, dan raad ik het je zeker aan. Ik zeg niet dat IDE systemen slecht is, SCSI is gewoon een upgrade...

kijk anders hier.... vette url.

http://www.scsischool.com/

Verwijderd

Nou ik vind dat SCSI maar zwaar overschat wordt.
Met een voldoende snelle processor, en in elk geval 128MB geheugen kun je prima internetten tijdens het branden.
(Ik wel tenminste)

Voor professionele systemen is SCSI misschien goed, maar veels te duur voor game pc's.
Een 9,1 gig HD kost minstens 400!

Zou k eerder een betere monitor kopen, of meer geheugen.

Verder zou ik ook nog eens kijken naar een pentium 700 (fl 718,-), die komt nog altijd beter uit de winstone en 3dmark tests dan de Athlon 750.

gr Jaxx
Pagina: 1