Uitlezen temp sens P3

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik zat een beetje door de FaQ te bladeren. Ik zag toen dit
Intel geschiedenis: Intel processoren zijn sinds de PII voorzien van een interne temperatuursensor en de temperatuur kan dan direct uitgelezen worden door het moederbord. De sensor meet hier de echte core temperatuur, dus binnenin de CPU. Bij de eerste versies van de PII met een FSB van 66MHz was de temperatuursensor nog niet 100% functioneel; pas bij de versies met een FSB van 100MHz kun je er gebruik van maken. Deze temperatuursensor zorgt ervoor dat de CPU zichzelf automatisch uitschakelt wanneer de interne temperatuur een zeker maximum heeft overschreden.
Ik heb hier een dual P3 staan. Ik weet dat dit moederbord temp sens ondersteund. ( kan de temp van zowel mijn moederbord zelf als de temp van mijn hardeschijf uitlezen) Ik ben ontzettend van de stats. Ik wil ook graag weten of ik dit kan activeren op een of andere manier. Standaard geeft speedfan niets aan. ( wel iets maar ik weet dat hij niet -48 kan zijn) Maar ik wil wel graag mijn temp's weten. ( ook leuk voor karamba in mijn latere linux status)

Hier zijn mijn specs voor de zekerheid

Moederbord: P2B-D
Proc: Dual P3 550 MHZ
RAM: 384 MB

Voor meer info zeg het maar

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Waarschijnlijk kan je in de BIOS zelf ook de temperaturen zien. En anders kan je programma's zoals SiSoft Sandra proberen.

The devil is in the details.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 16:05

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens mij is dat een Asus-mobo.
In dat geval kan je zo'n temperatuur-tooltje van de Asus-site afhalen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Het is inderdaad een asus mobo. Ik zal eens kijken op de asus site

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Probeer MotherBoardMonitor eens.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik vermoed dat er geen temp sens in mijn proc zit. Hij geeft zowel bij sisoft als bij MBM -48 graden. Bij speedfan en Everst ook. Ik moet dan toch gaan zoeken naar de temperatuur diodes die er voor dit moederbord schijnen te zijn. Ik heb ze nog niet gevonden. Zouden ze er uberhaupt zijn

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Misschien is het een raar bugje die ervoor zorgt dat er een '-' voor komt te staan? :P Verandert de temperatuur totaal niet? Dus ook niet als je bijvoorbeeld een spel gaat spelen.

The devil is in the details.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
December schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:15:
Misschien is het een raar bugje die ervoor zorgt dat er een '-' voor komt te staan? :P Verandert de temperatuur totaal niet? Dus ook niet als je bijvoorbeeld een spel gaat spelen.
Nee, Met spellen als 1sane en need for speed 5 en 6. Ook niet na 1 ronde 3d mark. die van mij haalt rond de 600 in 2001

Pagina: 1