Nvidia TNT2 RIVA M64 en DDRAW

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Momenteel ben ik bezig met het installeren van een Pinnacle PCTV stereo kaart. De hardware installatie is prima verlopen. Na het opnieuw opstarten van de PC wordt er een check door de pinnacle software uitgevoerd of alles juist geinstalleerd is. Nu krijg ik een foutmelding dat mijn videokaart of PC geen ddraw ondersteund (staat dat voor direct draw). Ik heb nog nergens kunnen vinden of mijn sparkle videokaart (NVIDIA 5300 Riva TNT2 M64) wel of geen ondersteuning hiervoor heeft. Weet iemand of er aan de foutmelding van pinnacle iets te doen is (d.m.v. een software fix o.i.d) of ligt dit puur aan de hardware en is de enige oplossing een betere videokaart ???

Systeem
AMD 64 3000+
Windows XP SP2 (32 bit versie)
(De pinnacle kaart laat zich niet op de WXP64 installeren)

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 17:34
Ik heb die tv kaart vroeger in combinatie met mijn TNT2 gehad. Geen probleem. Meen me alleen te herinneren dat ie geen ondersteuning had voor overlay.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
update je directx eens!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Welke Nvidia drivers draai je
- Heb je DirectX geupdate tm 9.0c via WindowsUpdate, incl alle eventuele fixes?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Cpri
Ik heb de nieuwste versie van directX geinstaleerd dus dat is het niet
De driver versie 5.6.7.3

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:59

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is een vrij oude versie. Je kan eens proberen met de nieuwste driver die TNT2's ondersteunt (77.77 uit m'n hoofd)

Hier stond een dode link.

• Cpri
Ik heb de nieuwste drivers gedownload (7.1.8.9 1/4/2005) De PCTV software verwijderd
Opnieuw opgestart.
PCTV opnieuw geinstaleerd.
Maar helaas nog steeds dezelfde fout

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je DXDIAG draait (Start - Uitvoeren) en je draait de DirectDraw en Direct3D tests (onder Beeldscherm geloof ik), worden die correct uigevoerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Cpri
Ik zal zodra ik thuis kom het eens proberen
(Ik kende het programma niet bedankt erg handig)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

Je kent niet iemand die nog een Geforce 2,3 of 4 of vergelijkbaar over heeft? Dat lost het probleem ook op en kost je hooguit een tientje oid.

• Cpri
resultaten van dxdiag
Directdraw werkt prima
Direct3D geeft een error

Ik neem aan dat ik direct3d niet nodig heb om eeen video signaal binnen te lepellen.
Maar wat kan er nog meer mis zijn ??

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je sterk verouderde Videokaart.

Verwijderd

Hmm. Ik weet zeker dat het met die kaart kan, want die heb ik zelf ook in mijn HTPC zitten. Oude kaartjes van Pinnacle zijn een bitch om aan de gang te krijgen omdat daar niemand meer zin heeft om voor die oude kaartjes fatsoenlijke drivers te schrijven. Ik kreef onder XP SP2 mijn PCTV-pro niet meer aan de gang met de drivers van Pinnacle. BTWinCap drivers daarentegen gaan als een dolle:
http://btwincap.sourceforge.net/

Verwijderd

Ik heb zelf ook een amd64 3000+ met tnt2m64 32mb pci kaart secundair, en deze kaart pakt wel de overlay van mn winfast tv kaart, dus in principe lijkt het op een driver probleem. Als je een beetje een recente forceware hebt geinstalleerd ligt het waarschijnlijk bij je tvkaart drivers.
Pagina: 1