Toon posts:

RIS Windows 2003: Troubleshooting NIC drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik heb een probleem met mijn RIS server. Tenminste.... de RIS server doet het perfect, maar het gaat meer om een image.

Ik heb een Deskpro 2000MT geinstalleerd zoals ik hem hebben wil en daarna met RIPREP.EXE een image laten zetten op de RIS-server. Tot hier gaat het allemaal prima. Als ik PXE boot dan krijg ik ook netjes de nieuwe image te zien, maar dan krijg ik wat verder op de volgende melding:

"The operating system image you selected does not contain the necessary drivers for your network adapter. Try selecting a different operating system image. If the problem persists, contact your system administrator. Setup cannot continue. Press any key to exit."

Ik heb al een poos op de micrsoft site zitten zoeken en gegoogled. Ik lees er van alles over, maar ik kom niet tot een oplossing. Wat ik kan vinden gaat meer over de cd-based images en niet over de RIPREP images.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:56
Staan je drivers ook goed op de RIS server?
In de search en op Microsoft is over deze melding voldoende te vinden.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Het gaat fout omdat de Text setup niet de nodige nic drivers heeft. Hier op GoT zijn hier meer topics over.

http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees overal hetzelfde als wat ik al geprobeerd heb, ik krijg dan na het herstarten van de BINLSVC service ook een event:

"An error occurred during parsing of an INF file netclass.inf in the given section Manufacturer.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp."

Kan het er mee te maken hebben dat ik de driver van HP gebruik? En niet die van Intel zelf?

het gaat trouwens om een Intel 10/100 VE netwerkkaart.

• 2cents
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 10:07
Op de site van Intel staat hier een uitgebreide handleiding over met bijbehorende .inf bestanden voor RIS.
De standaard HP driver werkt idd niet lekker.

suc6

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Je moet er wel voor zorgen dat je een standaard intel driver kopieert in de i386 map. Dan kan je setup tenminste starten.

Verwijderd

Topicstarter
Please help ik wordt er knetter van 8)7 :)

Ik heb het volgende gedaan:
Driver van intel gedownload voor de Intel Pro 10/100 VE
de driver bestaat uit de volgende files:
e100a325.inf
e100ant5.inf
e100b325.cat
e100b325.din
e100b325.inf
e100b325.sys
e100bmsg.dll
e100bnt5.din
e100bnt5.sys
NicCo32.dll
NicIn32.dll
PROUnstl.exe
readme.txt

Als ik bij de driverdetails kijk van een gelijk systeem staat er het volgende bij driver files:
e100b325.din
e100b325.inf
e100b325.sys
e100bmsg.dll
PROUnstl.exe
IntelNic.dll

van deze files heb ik de volgende in de map "D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_DX2000MT\$oem$\$1\drivers\nic" neer gezet:
e100b325.din
e100b325.inf
e100b325.sys
e100bmsg.dll
PROUnstl.exe

En de volgende files heb ik in de i386 map neergezet:
e100b325.inf
e100b325.sys

in de riprep.sif heb ik het volgende opgenomen:

[Unattended]
OemPreinstall = Yes
OemPnpDriversPath = \Drivers\Nic

En daarna heb ik de BINLSVC geherstart. Wat dus de volgende melding genereert:
An error occurred during parsing of an INF file netclass.inf in the given section Manufacturer.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Wat doe ik fout, of wat gaat er fout?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 10:59 ]

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18

nwagenaar

God, root. What's the differen

Toevallig iets soortgelijks gehad. Intel heeft dus ook een speciale RIS .inf die dit probleem oplost. Je zult dus deze .inf moeten downloaden en plaatsen in de desbetreffende map.

Verder, je moet deze drivers ook in de i386 map kopieren van je RIS image lokatie (incl. de RIS .inf). Nu heb je dus de drivers geregeld voor de GUI installatie, maar nog niet voor de text (pre-gui) installatie. Vervolgens de RIS service herstarten en gaan met die banaan.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• djluc
"the given section Manufacturer."

Wat is er niet goed in dat stukje van je ini? Dit is geen driverprobleem maar een syntax probleem als je de foutmelding mag geloven.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Kijk eens in de .inf file van je driver.. daar zal iets van [Intel.x86] staan.. haal die '.x86' weg bij die section. En probeer het eens opnieuw.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:23:
Kijk eens in de .inf file van je driver.. daar zal iets van [Intel.x86] staan.. haal die '.x86' weg bij die section. En probeer het eens opnieuw.
er staat gewoon een kopje [intel]:

[Intel]
; DisplayName Section DeviceID
; ----------- ------- --------
; ich
%PCIE100EMBLON.DeviceDesc% = XP_D110K.ndi, PCI\VEN_8086&DEV_2449
%PCIE100EMBEDDED.DeviceDesc% = XP_D110K.ndi, PCI\VEN_8086&DEV_2449&SUBSYS_30108086
%PCIE100EMBEDDED.DeviceDesc% = XP_D110K.ndi, PCI\VEN_8086&DEV_2449&SUBSYS_30108086&REV_01
%PCIE100EMBEDDED.DeviceDesc% = XP_D110K.ndi, PCI\VEN_8086&DEV_2449&SUBSYS_30108086&REV_03

etc. etc.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Je moet de pro2kxp driver van intel downloaden. Dit is de nieuwe driver voor alle desktop adapters van intel. Deze driver uitpakken en de inhoud in de i386 map van je ris image copy/pasten.

edit:

wel ff je binlsvc restarten.

[ Voor 10% gewijzigd door markjuh op 09-02-2006 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Markjuh schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:43:
Je moet de pro2kxp driver van intel downloaden. Dit is de nieuwe driver voor alle desktop adapters van intel. Deze driver uitpakken en de inhoud in de i386 map van je ris image copy/pasten.

edit:

zou je denken, maar dat werkt dus niet.

Over dit probleem staat ook een heel stuk op de microsoft site:
http://support.microsoft.com/?kbid=823658

daarvoor had ik die speciale RIS driver van de intel site gedownload:
http://downloadfinder.int...ng&strOSs=44&submit=Go%21

stukje verder naar beneden onder de naam: e100B325.exe

Ik ben nou zover dat ik alle files van de driver zowel in de $oem$\$1\Drivers\Nic als in de i386 map heb staan. Getest met de standaard inf en de speciale RIS inf van Intel.

Voor elke nieuwe test heb ik eerst die binlsvc service gestop en gestart.

Wat ik nog wel zie in een draaiende windows machine is dat er een intelnic.dll gebruikt wordt. Die zie ik niet terug in de gedownloade driver, klopt dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 12:02 ]

• djluc
Staat je i386 map wel op de goede plek? Er zijn namelijk tutorials in omloop dit dit verkeerd uitleggen. Je hebt dus als het goed is de mappen:
d:\RIS\$oem$\
d:\RIS\i386\

Uiteraard staat d:\RIS\ geheel vrij, zolang het maar hetzelfde is. Er zijn tutorials die zeggen dat je de oem map in i386 moet copieeren namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:20:
Staat je i386 map wel op de goede plek? Er zijn namelijk tutorials in omloop dit dit verkeerd uitleggen. Je hebt dus als het goed is de mappen:
d:\RIS\$oem$\
d:\RIS\i386\

Uiteraard staat d:\RIS\ geheel vrij, zolang het maar hetzelfde is. Er zijn tutorials die zeggen dat je de oem map in i386 moet copieeren namelijk.
Sorry, maar volgens mij klopt er niet veel van wat je zegt. Of jij hebt het misschien over de RIS van Windows 2000 Server. De structuur van Windows 2003 RIS ziet er zo uit:

D:\RIS
D:\RIS\Admin
D:\RIS\Admin\i386
D:\RIS\OSChooser
D:\RIS\OSChooser\English
D:\RIS\OSChooser\i386
D:\RIS\Setup
D:\RIS\Setup\English
D:\RIS\Setup\English\Images (HIER STAAN JE IMAGES)
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT (eerste image directory (RIP-prep))
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$\$1
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$\$1\drivers
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$\$1\drivers\nic
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386\Mirror1
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386\Mirror1\UserData
D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386\Templates

D:\RIS\Setup\English\Images\WXPSP2 (tweede image directory (CD-bases))
D:\RIS\Setup\English\Images\WXPSP2\i386

event ter duidelijkheid: het is geen probleem met RIS op zich. Als ik een wat ouder systeem pak met een 3com kaartje erin dan installeert de image waar ik het hier over heb prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 12:47 ]

• djluc
Je mist de laatste regel van mijn post, het eerste gedeelte verschilt per image. Het gaat er alleen over dat je die $oem$ map dus op het juiste niveau hebt staan wat in jouw geval klopt. Misschien een beetje onduidelijk verwoord desondanks.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:04:
Je mist de laatste regel van mijn post, het eerste gedeelte verschilt per image. Het gaat er alleen over dat je die $oem$ map dus op het juiste niveau hebt staan wat in jouw geval klopt. Misschien een beetje onduidelijk verwoord desondanks.
o zo... ik snap je... ik begreep ook je laatste zin anders. :)

Maar duidelijk!

• 2cents
Heb je de driver voor de txtsetup wel in de i386 map van je root/basis image (CD) gegooid ?
Naar wat ik lees lijkt het erop alsof je ze gekopieerd hebt naar de i386 van je uiteindelijke image.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 11:16

Jimbolino

troep.com

heb zelf 2000 ris, en heb al verschillende gbit-nics en raid drivers toegevoegd aan mijn ris images. (gewoon .inf+.sys files erin kopieren en service restarten)

een Deskpro 2000MT is toch een antieke compaq machine, beetje raar dat deze nic niet default ondersteund wordt.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
2cents schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:52:
Heb je de driver voor de txtsetup wel in de i386 map van je root/basis image (CD) gegooid ?
Naar wat ik lees lijkt het erop alsof je ze gekopieerd hebt naar de i386 van je uiteindelijke image.
Hoe bedoel je? Ik snap niet wat je bedoelt...

ik heb 2 images op mijn RIS server staan. Maar de 1 heeft niks met de andere te maken. ik heb 1 cd-based image gemaakt vanaf mijn RIS server zelf. en een image met RIPREP.EXE vanaf een voorgeinstalleerd systeem. (dus de client schrijft de image weg op de RIS-server)

En ik heb een probleem met de RIPREP image...

Ik heb die inf file gekopieerd naar: d:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386 en naar d:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$\$1\drivers\nic

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net ook contact gehad met microsoft voor de fix van: http://support.microsoft.com/?kbid=823658

Helaas is de fix alleen maar van toepassing op windows 2003 zonder SP1. :'(

pfff...

nog 1 keer hoe de status nu is:
in "D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386\Templates\riprep.sif" heb ik dus de volgende regels toegevoegd:

[Unattended]
OemPreinstall = Yes

en de RIS inf (de gefixte versie e100b325.inf file van Intel speciaal voor RIS) gedownload en deze samen met de e100b325.sys (uit de driver gedownload bij Intel vandaan) naar de volgende locaties gekopieerd:
"D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386"
"D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$\$1\Drivers\Nic"

wat mis ik nou dan nog? ik snap er niks meer van....

Moet ik niet ergens uit de image-directory nog een oude driver verwijderen of zoiets?
bijvoorbeeld uit: "D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386\Mirror1\UserData\WINDOWS\inf"

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 15:47 ]

• smooker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10-2025
Wanneer je de nieuwe .inf bestanden plaatst in het image, moet er wel voor zorgen dat de drivers opnieuw geconfigureerd worden.

Je kunt dit doen door de desbetreffende .pnf bestanden te verwijderen en de service opnieuw te starten.

Ik zou overigens wel een backup maken, voordat je de bestanden verwijderd.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
smooker schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:15:
Wanneer je de nieuwe .inf bestanden plaatst in het image, moet er wel voor zorgen dat de drivers opnieuw geconfigureerd worden.

Je kunt dit doen door de desbetreffende .pnf bestanden te verwijderen en de service opnieuw te starten.

Ik zou overigens wel een backup maken, voordat je de bestanden verwijderd.

succes.
de desbetreffende .pnf?? en waar vind ik die?

Heb je het over in de image zelf. of d'r buiten in de i386 directory ofzo?

[edit1]
de enige PNF files die in de image zitten stonden in de folder: "mirror1\userdata\windows\inf". Ik had deze als test even allemaal verplaatst naar een andere map buiten de image. Helpt niks....
[/edit1]

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 15:33 ]

• smooker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10-2025
de .pnf bestanden staan in het image zelf. Je kunt gewoon zoeken op *.pnf.

bij een standaard RIS image (zonder riprep) staan ze in de I386 folder.

Waarschijnlijk staan ze bij een riprep net een paar directories dieper.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:26:
[...]

de desbetreffende .pnf?? en waar vind ik die?

Heb je het over in de image zelf. of d'r buiten in de i386 directory ofzo?

[edit1]
de enige PNF files die in de image zitten stonden in de folder: "mirror1\userdata\windows\inf". Ik had deze als test even allemaal verplaatst naar een andere map buiten de image. Helpt niks....
Ook de oude <intelnic>.inf verwijderd uit i386?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 09-02-2006 20:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mijn ervaring hiermee stamt uit 2004 (SBS2003/HP2000MT clients). Nadat de leverancier van de hardware doodleuk had gemeld dat ik er maar andere nics in moest schroeven bedacht ik dat een bootcd'tje minder werk was. Aldus geschiedde en exit RIS. M.a.w. ik heb het toen niet werkend gekregen. :(

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:05:
[...]

ik heb 2 images op mijn RIS server staan. Maar de 1 heeft niks met de andere te maken. ik heb 1 cd-based image gemaakt vanaf mijn RIS server zelf. en een image met RIPREP.EXE vanaf een voorgeinstalleerd systeem. (dus de client schrijft de image weg op de RIS-server)

Ik heb die inf file gekopieerd naar: d:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386 en naar d:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$\$1\drivers\nic
Even een paste van mijn SIF onderdeel :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[Unattended]
    OemPreinstall=Yes
    OemPnPDriversPath= "Drivers\Nic;Drivers\Video;Drivers\Nic\intel"
    DriverSigningPolicy=ignore
    NonDriverSigningPolicy=ignore
    UnattendMode=DefaultHide
    TargetPath=\WINDOWS
    FileSystem = ConvertNTFS
    ExtendOEMPartition = 0
    NtUpgrade=No
    OverwriteOemFilesOnUpgrade=No
    OemSkipEula = yes
    LegacyNIC = 1

Ik heb dus aangegeven dat ook niet-gesignde drivers geaccepteerd moeten worden. Tevens heb ik de optie LegacyNIC = 1 in mijn sif file gezet. Overigens, je moet niet alleen de .INF kopieren in de Drivers\Nic en/of i386 map. Je moet dus ook de drivers zelf (.sys, etc) kopieren in beide mappen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm.

De grap is juist dat dat nou net niet werkt.
De textmode driver (.sys) is weliswaar hetzelfde, maar de bijbehorende .inf file wordt door de textmode setup verkeerd geparsed waardoor je die but melding krijgt.

Daarvoor is dus die aangepaste RIS inf van Intel.

Eerlijk gezegd had ik het met 2x stoeien wel voor elkaar, mijn laptop heeft dezelfde Pro100VE en werkt prima met RIS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Die Intel driver (in mijn geval voor een Intel D915GAGL moederbord) is een bitch, net als de Broadcom drivers die ik voor een andere bak nodig had :(, maar het is wel werkend te krijgen. Volgens mij heb ik 't gefixt door gewoon de oudste drivers te nemen voor die Intel NIC die ik kon vinden. Die heeft nog een goeie .inf file.
Vervolgens zet ik de aktuele drivers in het zoekpad onder drivers\nic. De versie van de bestanden onder de i386 map hoeft blijkbaar niet overeen te komen met die onder de drivers map.
Het probleem is dat moderne .inf files ondersteuning voor meerdere Windows versies bieden terwijl oude .inf files specifiek voor een bepaalde Windows versie zijn. Die nieuwe inf's worden niet goed geparsed tijdens een RIS setup en zorgen daardoor voor problemen. De oplossing is dus oude inf files gebruiken of eventueel de inf aanpassen.

Als ik me goed herinner heb ik ergens gedocumenteerd hoe ik 't opgelost heb voor de Intel kaart. Misschien kan ik dat nog terug vinden.

Voor de Broadcom kaart heb ik dat probleem ook gehad maar voor die kaart heb ik de inf file grondig aangepast. Die is van 120K terug naar 20K grootte gegaan en werkt nu wel goed :)

Verwijderd

Move PNS > WOS

• 2cents
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:05:
[...]

Kopieer die drivers eens naar de i386 map van de cd-based (root) image.
Deze image wordt namelijk gebruikt als basis voor de Riprep images die hierop zijn gebaseerd.
Bij de txtsetup wordt deze image gebruikt, waarbij later de riprep eroverheen wordt gezet.
Ook natuurlijkeven de BINLVC herstarten.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:41:
Net ook contact gehad met microsoft voor de fix van: http://support.microsoft.com/?kbid=823658

Helaas is de fix alleen maar van toepassing op windows 2003 zonder SP1. :'(

pfff...

nog 1 keer hoe de status nu is:
in "D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_Desktop_dx200MT\i386\Templates\riprep.sif" heb ik dus de volgende regels toegevoegd:

[Unattended]
OemPreinstall = Yes

en de RIS inf (de gefixte versie e100b325.inf file van Intel speciaal voor RIS) gedownload en deze samen met de e100b325.sys (uit de driver gedownload bij Intel vandaan) naar de volgende locaties gekopieerd:
"D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386"
"D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\$oem$\$1\Drivers\Nic"

wat mis ik nou dan nog? ik snap er niks meer van....

Moet ik niet ergens uit de image-directory nog een oude driver verwijderen of zoiets?
bijvoorbeeld uit: "D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386\Mirror1\UserData\WINDOWS\inf"
Je hebt meerdere i386 mappen, probeer ze allemaal eens zou ik zeggen ;)
- D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_Desktop_dx200MT\i386 (denk namelijk dat je deze moet hebben)
- D:\RIS\Setup\English\Images\WXP_dx200MT\i386

Overigens kun je windows VOLLEDIG instaleren, zonder de drivers in $oem$\$1\Drivers neer te zetten. Zolang ze maar in de goede i386 map staan :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PS:
Je hebt hopelijk toch wel de intel chipset .inf files tijdens je install als
OemPnpDriversPath= drivers\0_intelinf
gezet?

En ik zou een kale testimage apart houden, nu zie je door het woud van i386 dirs de juiste niet meer.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

BackSlash32 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:42:
PS:
Je hebt hopelijk toch wel de intel .inf files tijdens je install als
OemPnpDriversPath= drivers\0_intelinf
gezet?

En ik zou een kale testimage apart houden, nu zie je door het woud van i386 dirs de juiste niet meer.
Deze foutmelding:
"The operating system image you selected does not contain the necessary drivers for your network adapter. Try selecting a different operating system image. If the problem persists, contact your system administrator. Setup cannot continue. Press any key to exit."
los je NIET OP met OemPnpDriversPath
tis maar even dat je het weet ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jimbolino schreef op zondag 12 februari 2006 @ 04:04:
los je NIET OP met OemPnpDriversPath
tis maar even dat je het weet ;)
Dôh.
Staat toch ook PS bij? is ook bedoeld voor chipset drivers btw ;)

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 12-02-2006 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
2cents schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:04:
[...]

Kopieer die drivers eens naar de i386 map van de cd-based (root) image.
Deze image wordt namelijk gebruikt als basis voor de Riprep images die hierop zijn gebaseerd.
Bij de txtsetup wordt deze image gebruikt, waarbij later de riprep eroverheen wordt gezet.
Ook natuurlijkeven de BINLVC herstarten.
Kijk daar hebben we wat aan! Perfect! _/-\o_

Dat heb ik echt dus nog nergens gelezen, dat je de drivers moet kopieeren naar de cd-based image. Maar het is wel DE oplossing!

thx!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hele driver verhaal uit geplozen (met behulp van een aantal hier...) Het werkt als volgt:

Als eerste:
Om drivers toe te voegen werk je ALLEEN MAAR in de cd-based images die je vanaf je server hebt gemaakt. niet in de RIPREP images die je vanaf de clients hebt gemaakt. De RIPREP images gebruiken de driver-settings uit de cd-based images.

- Je maakt in de cd-based image, in dezelfde directory als waar de i386 directory staat de volgende map-structuur aan: $oem$\$1\drivers\nic

- daar zet je de volledige driver met alle files in.

- Van deze driver-files kopieer je de .inf en de .sys files ook naar de i386 map.

- uit de i386 map moet je een eventueel de standaard gecomprimeerde driver verwijderen. (dit is een bestand met de extensie: .sy_) Doe je dit niet, dan kunnen er eventueel stop errors optreden: (0x000000BB, An initialization failure occured while attemptingto boot from network)

- in de ristndrd.sif neem je de volgende 2 regels op onder [Unattended]:
[Unattended]
OemPreinstall = Yes
OemPnPDriversPath = Drivers\Nic

En gaan met die banaan! Dit werkt voor zowel Windows XP en Windows 2000 RIS images en in principe voor allerlei soorten drivers (nic, video, modem etc. etc.).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie de post hier boven voor de oplossing! Ik had alleen nog een andere vraag:

hoe bepaald RIS dat een bepaalde image wel of niet zichtbaar wordt in de keuzelijst van te installeren images? Ik heb bijvoorbeeld een image (inc. Office enzo) gemaakt van een HP DX2000MT systeem. Deze image kan ik prima op alle HP DX2000MT systemen installeren via een PXE boot. (hij staat dus ook in de lijst in de textmode van RIS)

maaar.... als ik nu een PXE-boot uitvoer vanaf een oudere Compaq Deskpro EXD866 dan kan ik de RIPREP images die zijn gemaakt op een DX2000MT niet eens kiezen. Ik zie dan alleen de CD-based images staan. (dus alleen kale windows installaties)

hoe zit dat? Ik wil mijn DX2000 image ook graag beschikbaar maken voor de oudere systemen om te kijken of dat goed installeerd.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37

Cis

Voor de volledigheid nog even een linkje naar Bink.nu.
Op deze site staat precies beschreven hoe je Intel 100 / 1000 netwerkkaarten werkend kan krijgen met RIS. (E100b E1000 en B57)

http://bink.nu/forums/10447/ShowPost.aspx

:)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cis schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:25:
Voor de volledigheid nog even een linkje naar Bink.nu.
Op deze site staat precies beschreven hoe je Intel 100 / 1000 netwerkkaarten werkend kan krijgen met RIS. (E100b E1000 en B57)

http://bink.nu/forums/10447/ShowPost.aspx

Bij de nieuwste drivers (V11 als ik me goed herinner) heeft Intel de problemen met RIS setups gefixt door alternatieve INF files (specifiek voor RIS setups) en een fatsoenlijke HOW-TO mee te leveren.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

/downtime/ schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:06:
[...]
Bij de nieuwste drivers (V11 als ik me goed herinner) heeft Intel de problemen met RIS setups gefixt door alternatieve INF files (specifiek voor RIS setups) en een fatsoenlijke HOW-TO mee te leveren.
die aparte inf file voor ris zit er al heel lang bij...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:52:
ik heb het hele driver verhaal uit geplozen (met behulp van een aantal hier...) Het werkt als volgt:

Als eerste:
Om drivers toe te voegen werk je ALLEEN MAAR in de cd-based images die je vanaf je server hebt gemaakt. niet in de RIPREP images die je vanaf de clients hebt gemaakt. De RIPREP images gebruiken de driver-settings uit de cd-based images.

- Je maakt in de cd-based image, in dezelfde directory als waar de i386 directory staat de volgende map-structuur aan: $oem$\$1\drivers\nic

- daar zet je de volledige driver met alle files in.

- Van deze driver-files kopieer je de .inf en de .sys files ook naar de i386 map.

- uit de i386 map moet je een eventueel de standaard gecomprimeerde driver verwijderen. (dit is een bestand met de extensie: .sy_) Doe je dit niet, dan kunnen er eventueel stop errors optreden: (0x000000BB, An initialization failure occured while attemptingto boot from network)

- in de ristndrd.sif neem je de volgende 2 regels op onder [Unattended]:
[Unattended]
OemPreinstall = Yes
OemPnPDriversPath = Drivers\Nic

En gaan met die banaan! Dit werkt voor zowel Windows XP en Windows 2000 RIS images en in principe voor allerlei soorten drivers (nic, video, modem etc. etc.).
Ik heb dit ook geprobeerd en het wil nog steeds niet :'( Ik moet als stage opdracht een RIS server installeren. Alles werkt als een trein. hij krijgt netjes een IP en dergelijks maar op het laast zegt hij van dat de netwerkaart drivers niet aanwezig zijn enzo.

Ik heb alles na gezocht op google en mijn schoolboeken na gekeken "Netwerkbeheer" hier staat dat verhaal wel in van PXE maar verders ook niet veel en heb zelf deze bovenstaande optie geprobeer maar het wil nog steeds niet :'(

weet iemand hoe dit kan, het gaat hier om een HP compaq dx2000 MT met een Intel(R) PRO 100/VE nic Onboard.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gewoon eens op de HP/Compaq site gaan kijken. Als ik me goed herinner heeft Compaq speciale RIS drivers en instrukties op z'n site staan.

Verwijderd

Ik heb hem werkend :D

Je moest een speciale fix hebben intel :( anders wist windows niet om te gaan met de drivers. maar ik heb deze stappen gevolgt en nu werkt het.

RIS-Specific INF files for use with Intel 10/100 Network Adapters on Windows XP RIS images

These files should be used as replacements for the default Intel PRO Network Adapter INF files in RIS scenarios where the following error occurs:

INF Replacement Instructions:

1) On your RIS server, open the drive where your RIS image(s) exists.

2) Change directory to the i386 subfolder of the failing image.
e.g. \RemoteInstall\Setup\<language>\images\<imagename>\i386

3) In the i386 folder, delete any oemx.inf and oemx.pnf files, where x is a digit -- e.g. oem3.inf. These files may be non-working versions of Intel Network Adapter INF files.

4) Copy the appropriate INF file from this package to the i386 folder of the failing image (see file descriptions below). If the filename already exists, replace the original file with the one from this package.

5) Open command prompt, type "net stop binlsvc" without quotation marks. The prompt will inform you that the service has stopped successfully.

6) Type "net start binlsvc" without quotation marks. The prompt will inform you that the service has started successfully.

7) Deploy the image to the client machine(s).

File Descriptions:
e100325.inf -- For use with Intel 10/100 Network Adapters on Windows XP RIS images

CAN'T BELIVE IT!!! IT'S WORKING!!!

So... here is what i did... after 3 painful days:

After i created the Windows XP SP2 image on the disk with the RIS Wizard i had to include the drivers.

The computer is a Toshiba Portege R100 so i went to http://support.toshiba.com and got the driver for the LAN card (an Intel Pro 100 based card).

After 100000 hours of research i found this file on the Intel site that fixes the text based part of the setup. You can download the file here e100b325.exe.

so...

1. Create the "$oem$\$1\Drivers\NIC" folder in the ROOT ("\RemoteInstall\Setup\LANGUAGE\Images\YOURIMAGE\" so at the same level of the i386 folder)

2. Modify the ristndrd.sif file included in the subfolder \Templates\ in the i386 folder with the following part:

CODE
[Unattended]
DriverSigningPolicy = Ignore
OemPreinstall = yes
OemPnpDriversPath = Drivers\NIC

3. Extract the driver you downloaded from toshiba to the \NIC\ folder

4. Extract and overwrite the e100b325.inf file in the i386 folder with the file included in the e100b325.exe file you downloaded.

5. Copy e100b325.sys, e100bmsg.dll and intelnic.dll from the toshiba driver over to the i386 folder (overwriting e100b325.sys)

6. Stop and restart the binslvc service (net stop binslvc, net start binslvc)

AND THAT'S IT!!!

Damn... so much time for just 1 computer But it's worthit

http://downloadfinder.int...e100b325.exe&DwnldID=6761 Hier kan je die speciale .inf file krijgen.

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Ik heb hetzelfde probleem ook ondervonden.
Heb in een test situatie het probleem op kunnen lossen, alleen loop ik nu in de "echte situatie" tegen het probleem aan dat er 2 cd-based images zijn namelijk XP en XP SP2.

Hoe kan ik nu aangeven dat er gebruik gemaakt moet worden van de cd-based image XP SP2 want ik zie dat bij het laden van de image naar een werkstation dat de .pnf bestanden van XP image opnieuw worden aangemaakt maar dit is dus de verkeerde cd-based image...

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

Verwijderd

Baziz schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:31:
Ik heb hetzelfde probleem ook ondervonden.
Heb in een test situatie het probleem op kunnen lossen, alleen loop ik nu in de "echte situatie" tegen het probleem aan dat er 2 cd-based images zijn namelijk XP en XP SP2.

Hoe kan ik nu aangeven dat er gebruik gemaakt moet worden van de cd-based image XP SP2 want ik zie dat bij het laden van de image naar een werkstation dat de .pnf bestanden van XP image opnieuw worden aangemaakt maar dit is dus de verkeerde cd-based image...
Ik had ook 2 verschillende images. Maar hij liet netjes zien welke ik kon kiezen. kan je meschien wat meer info geven.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

We hebben 8 verschillende images van pc's en 2 verschillende cd-based images. Het probleem is dus dat als ik een image van een Dell pctje via RIS wil laden hij de verkeerde cd-based image hier voor gebruikt (namenlijk zonder sp2 terwijl er in de image van de machine al wel sp2 inzit). Ik zoek dus de plek waar ik aan kan geven welke cd-based image er gebruikt moet worden bij een machine image.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat geef je toch aan bij het builden van je machine image?

Verwijderd in "RIS Windows 2003: Troubleshooting NIC dr..."

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 06-10-2006 19:50 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Baziz schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:42:
We hebben 8 verschillende images van pc's en 2 verschillende cd-based images. Het probleem is dus dat als ik een image van een Dell pctje via RIS wil laden hij de verkeerde cd-based image hier voor gebruikt (namenlijk zonder sp2 terwijl er in de image van de machine al wel sp2 inzit). Ik zoek dus de plek waar ik aan kan geven welke cd-based image er gebruikt moet worden bij een machine image.
Ik heb de XP Sp1 cd-based image maar gerenamed en vervolgens word wel de xp sp2 cd-based image gebruikt. Maar het lijkt me dat dit toch ook ergens aangegeven moet worden welke cd-based image er gebruikt moet worden. Ik kan iig weer rissen met alle pc's!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met mijn nic-drivers. Tijdens de text based setup gaat het fout met de melding dat er geen drivers gevonden worden en een log in de eventviewer betreffende een fout in in een netclass.inf. Ik heb begrepen dat dit verholpen moest zijn een ander inf file uit de driver, maar dat werkt ook niet.

Ik ben werkelijk al dik een week bezig om dit voor elkaar te krijgen, maar het wil niet lukken. Ik heb een cd-based image, gemaakt ten tijde van installatie van RIS en ik heb een riprep image gemaakt.

Wat mij zeer onduidelijk is is waar ik nu welke files moet plaatsen. Moet dat nu in de cd-based image of in het rprep image. Ik heb de bekende $oem$ directory's aangemaakt naast de I386 map, ik heb geprobeerd ze in de userdatamap te zetten van het riprep-image, maar niets helpt.. heeft iemand hier wat duidelijkheid over?

owja.. ook zoiets moois.. in handleidingen van intel, broadcom en ibm staat de syntax voor

OemPnpDriversPath = "\Drivers\Nic"

anders beschreven.. met of zonder quotes, met of zonder slashes.., of maakt het niets uit?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 14:47 ]

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 10:53
Die regel moet je exact in je .sif file kopieren. Dus mét slashes en aanhalingstekens.

• DeX-nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
markjuh schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:43:

edit:

dit klopt deels. ik heb zelf ook een ris image gemaakt met intel network en broadcom network. wat ik heb gedaan is alle bestanden die in de i386 map staan en hetzelfde begonnen als de drivers die in de pro2kxp driver zitten, weggegooid. daarna de pro2kxp driver uitgepakt, daar de bestanden van in de i386 mag gezet.

reden dat wat in de quote staat niet werkt is omdat windows al een driver voor deze netwerkkaart heeft die niet in textmodus werkt!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Klopt dat probleem had ik ook, dat kan idd problemen opleveren, je kunt ook je driver inpakken (met makecab) zodat ie de extensie .sy_ krijgt. Dan kun je hem vervangen :)

Verwijderd

Werkt nu ook bij ons.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 16:09 ]

Pagina: 1