Toon posts:

Mediaplayer voor Rars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mediaplayer die avi's, maar ook DVD images direct kan spelen vanuit (ongecomprimeerde) rar files. Xbox media center kan dit bijv. ook (via het netwerk zelfs) en dit is super handig, je hoeft je dvd'tje niet eerst te extracten, je kunt hem direct afspelen vanaf het netwerk vanuit de rars.
Ik heb VLC Media player geprobeerd, en deze werkt op zich ook, maar kan het alleen als de video is ingepakt in 1 grote rar file. In de praktijk zijn het vaak meerdere kleine rars en dan snapt VLC het niet meer. Kent iemand een mediaplayer voor PC die dit wel kan?

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vertraagt het dan niet enorm? :/ Programma moet dan eerst alle rars detecteren en op de een of andere manier samenvoegen en dan ook nog smooth afspelen.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:21
Pinata schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:46:
Vertraagt het dan niet enorm? :/ Programma moet dan eerst alle rars detecteren en op de een of andere manier samenvoegen en dan ook nog smooth afspelen.
Een xbox kan het vloeiend met zo'n 5 seconden voorberekening

PSN: DutchTrickle PVoutput

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
als ik een video heb , verdeelt over meerder rars....dan kan ik dit gewoon zonder problemen in VLC afspelen.
Gewoon met open directory , en dan de directory waarin alle rars zich bevinden , en dan begint hij bij mij gewoon af te spelen.

Specs zijn
AMD 2000+
512mb pc2100
30gb maxtor
60 gb maxtor
160 gb maxtor

www.degroot-it.nl

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je dan nog een beetje relaxed voor- of achteruit spoelen?
En scheelt het een hoop aan ruimte?

Het klinkt wel interessant, dit :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
anandus schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:04:
Kan je dan nog een beetje relaxed voor- of achteruit spoelen?
En scheelt het een hoop aan ruimte?

Het klinkt wel interessant, dit :)
Voor video's en muziek scheelt het vaak niet zo heel veel als het wel of niet is ingepakt!

[ Voor 60% gewijzigd door ArieR op 08-02-2006 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
degroot schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:55:
als ik een video heb , verdeelt over meerder rars....dan kan ik dit gewoon zonder problemen in VLC afspelen. Gewoon met open directory
ja dit is toch niet helemaal wat ik bedoel. Videolan gaat niet de bestandjes extracten maar gaat binnen de files opzoek naar videodata en speelt zo alle files 1 voor 1 af. Nadeel hiervan is dat ie tussen iedere files even moet loaden omdat ie de volgende file moet openen, en dat videodata die verdeeld is over meerdere bestanden niet afgespeeld wordt. Zodra de rars iets van compressie hebben gaat het ook fout omdat VLC de videodata niet herkent.

Ik zoek een programmaatje dat real time (met een paar sec buffering uiteraard) de avi's/img's in de rars extract en afspeelt. Dit moet echt wel te doen zijn; het extracten van een dvd kost 10min, en met daemon tools kun je ook realtime images afspelen zonder ze te extracten, dus als je deze processing verdeelt over een film van 2 uur kan dat geen problemen opleveren. XBMC doet het ook zo (en die gaat ook nog eens realtime de rars van het netwerk downloaden) en dat gaat prima.
Pagina: 1