Toon posts:

(Weer) een Duron vraagje........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(IK heb de search al gebruikt dus kon daaro niet mee aanzetten )

---------
Hoe zit het nou met die Durons... hebben ze allemaal dezelfde core of niet?
---------
Zo niet, vanaf waar hebben ze een andere core?
-------
Een 800 is waarschijnlijk hetzelfde als een 700 maar wordt alleen minder warm, ja?
----------

Verwijderd

ja allemaal de zelfde opbouw amd selecteerd gewoon de snelheid waar ze goed op werken en omdat er nu nog vraag is naar 600 modellen worden sommige ook omlaaf geklokt

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Een 800 is waarschijnlijk hetzelfde als een 700 maar wordt alleen minder warm, ja?
een 800 wordt warmer als een 700.

een 700@800 wordt net zo warm als een 800@800 (bij zelfde voltage)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

een spacer tussen je duron en SuperOrb, helpt dat??

Verwijderd

Topicstarter
Dus het maakt niet uit of je nu een 600, 700, of 800 koopt? Ze hebben allemaal dezelfde core??
-------
Dat slaat toch werkelijk nergens op....

Verwijderd

Topicstarter
Of zit ik nou zo verkeerd?

Verwijderd

Waar het op slaat is het volgende:
Doordat het productie proces van AMD zo goed is op de Duron core. Maakt het bijna niet uit welke CPU je kiest want ze zijn bijna allemaal even goed. Dit doordat elke core wel ongeveer 900Mhz trekt. Wel is het natuurlijk zo dat ze om te selecteren eerder de 800MHz uit het midden van de wafer halen(daar komen de net iets betere CPU's uit) en het is zo dat je hetbeste een 800Mhz kan kopen omdat je dan zeker weet dat je de nieuwe stepping hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Jij zou een 800 kopen dus?
Is dat i.v.m. prijs wel voordelig?

Verwijderd

700 of lager moet je kopen ze zijn bijna allemaal over te klokken tot 1000 mhz...dus de goedkoopste moet je nemen dan heb je de best prijs-kwaliteit verhouding.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daaro zit ik dus ook mee.....
relatief zijn de langzamere durons beter te oc-en maar ik wil wel zeker zijn dat ik de gig haal... ik heb trouwens een Fop 38 koelertje......

Verwijderd

ik zou gewoon een dirt cheap 600 kopen. kijken hoe ver ie komt. haal je de gig dan tevreden zijn. haalt ie het niet dan verkopen voor 100 piek en een hogere halen.
verlies je misschien 35 piek. schijt

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, prijs verschil tussen 600 en 700 is bijna nix dus kank even goed een 700tje halen, (als ik em dan opblaas ist ook niet zo erg :P )

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 18:33 schreef -THaVinNY- het volgende:
ik zou gewoon een dirt cheap 600 kopen. kijken hoe ver ie komt. haal je de gig dan tevreden zijn. haalt ie het niet dan verkopen voor 100 piek en een hogere halen.
verlies je misschien 35 piek. schijt
Dat is niet zo netjes gezegd. Dit is geen algemeen bekakt nederlands :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch neig ik ook nog naar een 800.....

Verwijderd

Topicstarter
Maar als met de 700, 1 gig haal benk eerst wel tevreden denk ik ...... mogelijk? (ja) maar met die van mij ? (hoop ut)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Mischien wel, mischien niet :?
Ik weet wel dat mijn Duron 750 geen zin heeft om boven de 901 uit tekomen
106x 8.5 is de max voor deze :(
vcore op 1,80 of 1,85 hij wordt er niks anders van blijft 44c en wil niet hoger in mhzjes :(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Je moet gewoon mazzel hebben met je proccie.... mot gewoon hopen dat ik een goeie krijg.
Pagina: 1