filezilla server setup probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Hoi, ik wil de foto's die ik voor mijn studie maak beschikbaar stellen zodat mijn medestudenten ook de hi-res foto's kunnen downloaden. Dus heb ik een ftp-server-programma gedownload en geïnstalleerd (filezilla server). Het lukt alleen nog niet om te connecten.

Ik heb mijn router (Asus WL-500G) de opdracht gegeven om poort 20 en 21 naar mijn laptop te forwarden. De instellingen in filezilla zijn als volgt:
  • Listen on port 21
  • Passive mode settings: Use the following IP 192.168.1.1 (het adres van mijn router)
  • Port on which the Admin Interface should listen: 14147
Verder heb ik niets aangepast. Als iemand wil proberen om te connecten heb ik even een account aangemaakt:

82.157.201.23 port 21 (neem ik aan, voorgaande is mijn externe ip)
id: tweakers
pw: testing

Voor de succesvollen onder jullie is er een leuk filmpje te downloaden (dat volgens mij niet illegaal is;))

Help ;)

Verwijderd

Volgens mij werkt het portforwarden niet helemaal. Ik kan namelijk helemaal geen verbinding op poort 21 maken met je ftp-server. Zelfs niet via telnet.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 03:49

lordsnow

I know nothing

Ik kon even wel connected op poort 21, daarna weer niet. Maar kreeg geen HELLO of zo.
(met TELNET)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Paar maanden geleden kwam ik een programma tegen om een ftp-server op te zetten, waar zelfs de grootste noob mee om kan gaan. Misschien handig om dat ff te proberen. klik

(Twee keer klikken en het werkt; waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan?. Het programma stelt niet veel voor, maar als je snel een ftp-servertje op wil zetten is het wel handig.)

[ Voor 32% gewijzigd door DEVoTi0N op 08-02-2006 22:16 ]

• m_a_rnix
Dank voor de reacties. Heb dat programma even geprobeerd, maar in de freeware versie is echt helemaal niets in te stellen. Dus ben dat verder ook maar niet gaan testen. Ook geen gebruikers of zo, en dat wil ik eigenlijk wel.

Port forwarding staat op de router als volgt ingesteld:

Local IP: 192.168.1.2
Port range: 21:21
Protocol: TCP
Protocol no.: Niet ingevuld
Description: Filezilla

Hebben jullie een idee wat er verkeerd zou kunnen staan?

Ok.. het was de windows firewall.. Filezilla als uitzondering aangeven was niet zinvol, maar poort 21 openzetten wel ;) Als jullie het filmpje nog willen downloaden ;)

[ Voor 25% gewijzigd door m_a_rnix op 08-02-2006 22:55 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 23:54
Het werkt allemaal :D

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• m_a_rnix
Ok, bij deze is het tweakers-accountje ook weer opgeheven, thanks allemaal.

Verwijderd

Hoi allemaal, ik ben nieuw en heb het zelfde probleem.
ik heb een webservertje ingericht met xampp (apache,filezilla,mysql,mercury).
Nou draait me apache server goed, maar filezilla krijg ik niet goed.

Ik heb het volgende gedaan (en ook bovenstaande geprobeerd)
Luister poort: 21

Passive mode settings:
IP: 192.168.1.1 (is mijn standaardgateway, moet ik die invullen of die van mijn webserver 192.168.1.9?)
Custom port range uit (standaard is 1-65535)

Poorten die ik open heb staan zijn:
21 TCP
25 TCP
80 TCP
110 TCP
143 TCP
443 TCP
3306 TCP
8009 TCP
8080 TCP
Dit zijn alle poorten die volgens XAMPP allemaal open moeten staan.

Via het netwerk werkt het wel gewoon, en ik heb een keer iemand erop gehad maar die had geen router, zou het daar aan liggen?

Ik hoop dat ik jullie genoeg info gegeven heb :)

---[ EDIT ]--------------------------------------------------------------------
Misschien is het ook handig te vertellen; ;)
als ik mensen het laat testen, dan zie ik in mijn log venstertje in filezilla dat ze wel connecten als het ware (je ziet ook de account), echter wanneer er "Entering passive mode (192.168.1.1 of 192.168.1.6)" komt te staan, gaat het mis. Dat is het punt dat mensen een time out krijgen :/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 20:25 ]

Pagina: 1