[Vigor 2200e]Gedisconnect BF2 bij maken PPTP sessie

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-04 12:09
De laatste paar weken speel ik weer actief BF2, daarvoor speelde ik het iets minder, dus heb ook niet eerder iets van het probleem gemerkt. Namelijk dat ik, voor zover ik kan nagaan sinds ik Planet Internet heb, (Ik had Tiscali maar adsl lijn is overgenomen door Planet) random disconnects krijg bij Battlefield 2.

Draytek syslog verteld mij dan het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen893/temp/wanlog.png

Dit hangt volgens mij samen met het feit dat ik sinds ik Planet heb, een enorm slechte upload heb.
Ik hoor 1Mbit up te kunnen halen, en 6Mbit down. Down haal ik ongeveer 600 kb/s, dus dat zit wel goed, maar up is mijn verbinding echt pauper. Ik kan soms 80 kb/s halen, zoals ik mag verwachten, maar ik haal soms ook - vaak op zondagavond - nog geen 6 kb/s up. Laat ik eMule aan staan, trek ik mijn hele verbinding plat. (En niet omdat mijn router over z'n nek gaat door te veel verbindingen, wat ook gebeurd als ik dat toesta in eMule, maar omdat dan de toegestane upload van 12kb/s genoeg is om de 6kb/s die ik tot mijn beschikking heb dicht te trekken)
Ik vermoed dus dat de router nog maar eens even checkt of er uberhaupt nog wel een verbinding is, een soort ping dus.

Het kan ook goed zijn dat het probleem niks met de paupere upload te maken heeft, want ik heb totaal geen lag ingame, en een ping van 13 op de meeste servers waar ik speel. Wie weet ligt het dus aan Planet, die elk uur een nieuwe verbinding op wil zetten ofzo...

There is no replacement for displacement!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb het ook gehad met de draytek 2200e deze dropte iedere keer de pptp verbinding.
Toen heb ik allerlei firmware geprobeert en met succes, de laatste firmware met smtp werkt prima (ben versie nummer even kwijt).

Die 600 kb/sec is heel netjes voor een 2200e de max doorvoersnelheid ligt rondt de 6 mbit en hier gaat wat vanaf door firewall rules port mappings enz.

• _eXistenZ_
Ik meen toch echt dat ie 10 mbit aan kan :?
Iig ga ik eventjes upgraden naar 2.3.11 (Draai nu 2.3.8)

Verwijderd

Hardware van de 2200e kan niet meer dan 6 mbit aan. Wordt ook toegegeven door Draytek. Nietemin, is het een van de beste routers die ik ken. Sinds de laatste firmware update is ie niet meer plat geweest. Zelfs als @home onderuit ligt, draait alles gewoon door via de dns server van kpn.
Puike firmware.

• _eXistenZ_
Ik bedacht net ineens dat dit het helemaal niet kan zijn. Ik draai immers al minstens een half jaar met deze firmware bij Tiscali... Daar had ik het probleem niet.

/edit

Ik draai nu de nieuwste firmware en lig er weer steeds uit.
Het gaat zo'n beetje om het half uur, en ik begin aan mijn modem/router setupje te twijfelen...
Het ding blijft wel aan mijn router, het is niet zo dattie reboot ofzo..
In de log zag ik deze keer geen PPTP dingen, maar wel dattie xfire.com niet kon resolven, wat dus 15 keer achter elkaar gebeurde, omdat Xfire gewoon door hammerd met resolven.

[ Voor 64% gewijzigd door _eXistenZ_ op 08-02-2006 19:53 ]