foto archief met netwerk ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25396

Topicstarter
weet niet of dit het goede forum is om dit te vragen, maar het heeft toch met fotografie te maken...dus we doen een poging!

we zijn opzoek naar een programma waar we op een centrale server onze fotos kunnen archiveren en dat we het dan met een willekeurige netwerk computer, het aarchief kunnen bekijken en aanpassen.

Het liefst niet een internet scriptje maar een programma.
Iets in de trant van Adobe photoalbum(AP)...maar AP heeft weer geen netwerk ondersteuning.

Heeft iemand een idee voor een programma?
alvast bedankt,
Steven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 18:14
Kan zo'n adobe programma niet gewoon een netwerk-mapping openen? Dus een schijfletter aan een netwerkmap hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33

Barrycade

Through the...

Hebben jullie wel een netwerk draaien? Dan kan je toch de HD met de foto's gewoon een driveletter geven. Zelfs met picasa zou je het dan kunnen beheren. Of ieder ander beheer progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Garyu

WW

Je kan de foto's gewoon in folders opslaan op de netwerkschijf toch. Vervolgens met bijvoorbeeld Picasa op elke clientcomputer beheren? Als je de netwerkschijf gemount hebt zal dat geen problemen opleveren. Verder slaat picasa foto-informatie op in de JPG-headers van elke foto en een picasa.ini bestandje per folder, waardoor ze voor meerdere mensen toegankelijk zijn.

Maar wat voor een archief / centrale server hebben we het eigenlijk over?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het probleem is dat de categorien in photoalbum zelf worden opgeslagen.

Dus als ik die fotos dan open op een andere pc met adobe photoalbum, dan zijn de categorien daar weer niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Garyu

WW

Picasa doet dat als het goed is wel goed, probeer dat eens zou ik zeggen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95248

iView Media Pro 3 kan dit perfect, tis erg uitgebreidt en kan ook met metz zoekwoorden overweg, je kan dus je hele categorie indexeren en zo later terugzoeken, ook via een netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je een drivemapping maakt moet je ook een lokatie aangegeven waar je je catalogus opslaat in de meeste software kan je dat in je instellingen regelen kies hier voor de iedere PC dezelfde netwerk map voor. Let wel op dat dit conflicten kan geven als meerdere mensen tegelijkertijd de software open hebben staan. Ik denk echter dat er in Adobe suite wel iets zit Adobe Bridge en version cue.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 95248 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:46:
iView Media Pro 3 kan dit perfect, tis erg uitgebreidt en kan ook met metz zoekwoorden overweg, je kan dus je hele categorie indexeren en zo later terugzoeken, ook via een netwerk.
hmmm ok...dus geen winner... :'(
dit programma is niet geschreven voor meerdere gebruikers op meerdere pc's..
andere suggesties zijn welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 25396 op 08-02-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:00

Zoefff

❤ 

FGA-materiaal is dit zeker niet, vandaar een kickje naar FGW. Eigenlijk hoort dit meer thuis in SA, maar omdat het zo erg fotografie-related is laat ik het maar binnen FG staan.

De makkelijkste oplossing lijkt me overigens om de foto's gewoon op de server netjes te categoriseren in mapjes, en vervolgens een netwerkdrive op een client aanmaken. Voor zover ik weet kan je dan met elk willekeurig fotogprogramma de foto's eenvoudig benaderen en aanpassen (als de rechten goed staan).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm ja die mapjes structuur is niet echt overzichtelijk voor de noobs die er hier mee moeten werken.
lastiger dan ik dacht dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87542

Ooit eens een keer zelf een applicatie gemaakt via visual studio.net voor mijn afstuderen. Was redelijk gelukt. gewoon een SQL Server met een mooie ASPX webapplicatie.

Dus mijn advies; zoek een webbased beeldbank. grote voordeel; hoef nergens iets te installeren, makkelijk te beheren en met een beetje kennis makkelijk aan te passen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163123

Ik ben opzoek naar precies het zelfde...

we hebben hier 10.000+ foto's en die moeten geordend worden.

Nu moet ook hier iedereen er bij kunnen, maar een map structuur lijkt mij niet handig.

Is er niet een programma dat dat kan regelen, heb al veel rond gezocht op got, en google maar kan niks vinden wat echt goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

op mijn werk hebben wij Photobase gekocht.
Ik geloof dater iets van 100.000 foto's/scans inzitten en werkt nog prima

op http://www.rvc.nl/nl/archiving/photobase.html is meer info te vinden hierover.

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Misschien is Coppermine wel wat voor je, als je toch de webserver-tour opgaat :
http://coppermine-gallery.net/index.php
En 't is nog open source ook :)
Ben zelf al 3 jaar een tevreden gebruiker van Coppermine op [spam] www.docgonzo.com [/spam]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pyravex schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:30:
op mijn werk hebben wij Photobase gekocht.
Ik geloof dater iets van 100.000 foto's/scans inzitten en werkt nog prima

op http://www.rvc.nl/nl/archiving/photobase.html is meer info te vinden hierover.
ik heb even een demo gedownload...

wat een goddelijk programma, ik weet bijna zeker dat dit hem word...

duizend maal mijn dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor de redelijk oude kick,

Ik heb een prijsje aangevraagd voor photobase, voor 8 clients ruim 11.000€ beetje heel ver buiten het budget

Ik dacht dat dit handig kon zijn als iemand ooit dit topic vond met search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 22:09
Anoniem: 163123 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:14:
Sorry voor de redelijk oude kick,

Ik heb een prijsje aangevraagd voor photobase, voor 8 clients ruim 11.000€ beetje heel ver buiten het budget

Ik dacht dat dit handig kon zijn als iemand ooit dit topic vond met search
En dat klopt idd, haha ! Dank je (en ja, veel te duur !!!)
Pagina: 1