Omdat ik geen flauw idee heb hoe zo'n ding nu werkelijk heet, noem ik het maar even een "billboard". Wat ik er mee bedoel is wat makkelijker uit te leggen: ik zoek een stukje software waarmee ik op een monitor of TV een soort van slideshow kan weergeven met plaatjes, filmpjes, plain text enzovoorts. Denk een beetje aan die irritante duitse muziekzenders, waar ook onderin allemaal troep als reclame, muziekinformatie en nieuws langs komt zetten.
Daarnaast moet het geheel ook nog eens op afstand beheerbaar zijn, zodat de hele boel niet telkens handmatig opnieuw aangezwengeld hoeft te worden.
In het kort zoek ik dus een applicatie met ondersteuning voor:
• Image/video/text slideshow
• Multiple overlay / layers
• Realtime beheer op afstand
• Scripting
Het geheel gaat in principe draaien op een linux bak, maar dat kan later nog wel eens veranderen. In ieder geval is het erg wenselijk dat het geheel platformonafhankelijk is.
Ik heb zelf natuurlijk al over een aantal opties nagedacht. Een powerpoint presentatie bijvoorbeeld, valt meteen af, omdat het veel te statisch is, niet platformonafhankelijk en ronduit onwerkbaar voor dit doeleinde. Met Macromedia Flash lijkt dit wel te maken te zijn, maar dat gaat dan waarschijnlijk erg veel tijd kosten, dus kijk ik liever eerst even de kat uit de boom.
Tot slot lijkt me VideoLAN wel een goede optie. Daar is makkelijk tegenaan te programmeren, meerdere "filters" zijn ook mogelijk, en het ondersteunt filmpjes.
Heeft iemand verder nog een idee?
Daarnaast moet het geheel ook nog eens op afstand beheerbaar zijn, zodat de hele boel niet telkens handmatig opnieuw aangezwengeld hoeft te worden.
In het kort zoek ik dus een applicatie met ondersteuning voor:
• Image/video/text slideshow
• Multiple overlay / layers
• Realtime beheer op afstand
• Scripting
Het geheel gaat in principe draaien op een linux bak, maar dat kan later nog wel eens veranderen. In ieder geval is het erg wenselijk dat het geheel platformonafhankelijk is.
Ik heb zelf natuurlijk al over een aantal opties nagedacht. Een powerpoint presentatie bijvoorbeeld, valt meteen af, omdat het veel te statisch is, niet platformonafhankelijk en ronduit onwerkbaar voor dit doeleinde. Met Macromedia Flash lijkt dit wel te maken te zijn, maar dat gaat dan waarschijnlijk erg veel tijd kosten, dus kijk ik liever eerst even de kat uit de boom.
Tot slot lijkt me VideoLAN wel een goede optie. Daar is makkelijk tegenaan te programmeren, meerdere "filters" zijn ook mogelijk, en het ondersteunt filmpjes.
Heeft iemand verder nog een idee?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©