Lekkende PC :o

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Zit ik met hoofdpijn thuis, net ff geslapen, TV gekeken, wachten op pakketje. Ik ff op tweakers, wil ik iemand helpen met een C probleem, dus ik kijk of mn USB-stick wel in mn PC zit (daar staat Dev-CPP op).
Zie ik ineens naast en onder mn PC een grote plas blauw water liggen :o
EEEEEK! dus niet alleen hoofdpijn, ook een hartverzakking :(
Gelukkig blijkt er niks op mn components te zitten, maar uit veiligheid maar meteen PC uitgezet.

Kheb MyCom gebeld, en die adviseren me om hem langs te brengen. Heb immers nog garantie (ben nu blij dat ik het systeem niet zelf in elkaar had gezet!).
Maarja, nu probleem, wat voor stappen ga ik verder ondernemen?
Hele PC in grote plastic zat en tegen MyCom zeggen bekijk het maar ?
De het reservoir laten leeglopen alvast?
Schoonmaken, of juist ale spetters in de kast laten zitten zodat ze zien waar het evt vandaan komt ?

Zijn niet echt vragen die over de koeling gaan, maar ben totaal in de stress, en moet zoieso mn verhaal even kwijt, en aangezien dit het koeling forum was :/

* TheBlasphemer gaat weer in een hoekje lopen sniffen

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik zou MyCom opbellen en vragen wat het verstandigst is. Staks ga jij dingen doen, waardoor hun kunnen zeggen dat de garantie opeens vervallen is :)

Gewoon vragen aan Mycom of je de reservoir kan laten leeglopen. Kan er ook niet erger worden :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• TheBlasphemer
MyCom wist ook niet veel te vertellen, Reservoir leeg laten lopen "Kan je doen ja", maar hij (had niet het idee dat hij er veel verstand van had) dacht dat ik gewoon in een plastic tas wel kon vervoeren :/
Verder zei die niks over wat specifiek wel en wat specifiek niet te doen... Ik bedoel, als ik nu alles laat zitten in de kast, en er zit nog wat water in de kst, en dat klots door de kast heen tijdens autorijden, is ook nie goed voor de components lijkt mij :(

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Als je waterkoeling hebt ingebouwd, en dat begint te lekken in je kast, hoe wil je daar dan garantie op krijgen? Lijkt mij best wel moeilijk of zie ik iets over het hoofd.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52
Dan maak je de case open??

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ALs het mijn pc was zou ik hem laten leeglopen , maar als het mijn pc was , dan had ik de waterkoeling zelf in elkaar gezet (als het echt mijn pc was had ik geen waterkoeling :P ) , ik denk dat je bij mycom eens moet vragen naar iemand die er wel iets van kent , bijvoorbeeld een hersteller

just my two cents ;)

Out of the box? What box? There is no box.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:32
Gamo schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:29:
Als je waterkoeling hebt ingebouwd, en dat begint te lekken in je kast, hoe wil je daar dan garantie op krijgen? Lijkt mij best wel moeilijk of zie ik iets over het hoofd.
Ik neem aan dat hij dat heeft laten doen door Mycom. Anders zou hij Mycom niet bellen denk ik. Daarbij, hij zegt in z'n TS dat hij blij is dat hij de pc niet zelf heeft gebouwd :z

Ik zou het water eruit laten lopen en een grote zak eromheen doen tegen het bevochtigen van je auto. Dan mogen ze bij Mycom uitzoeken wat er mis mee is. Is de behuizing verzegeld met een stickertje, dan zou ik hem zelfs fijn dicht laten zitten. Jij hebt hem namelijk niet gesloopt, daarom betaal je toch 16 euro per kwartier bij Mycom, dat ze het voor je uitzoeken wat er kapot is??

Zal je net zien, drukken zij hem aan, rook!!! }) En zoals BalusC in de FAQ zegt, als de rook er eenmaal uit is, doettie t niet meer, kunnen ze alles vervangen voor mooie nieuwe spullen B)

[ Voor 39% gewijzigd door Miglow op 08-02-2006 14:37 ]

• TheBlasphemer
Miglow schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:31:
[...]

Ik neem aan dat hij dat heeft laten doen door Mycom. Anders zou hij Mycom niet bellen denk ik. Daarbij, hij zegt in z'n TS dat hij blij is dat hij de pc niet zelf heeft gebouwd :z
Klopt, heb hem door de MyCom in elkaar laten zetten. Luchtgekoelde systemen zet ik wel zelf in elkaar, maar aangezien dit mn eerste watergekoelde PC zou zijn heb ik het maar lekker door hun laten doen, en terecht lijkt mij zo als ik dit zie :P
Ik zou het water eruit laten lopen en een grote zak eromheen doen tegen het bevochtigen van je auto. Dan mogen ze bij Mycom uitzoeken wat er mis mee is. Is de behuizing verzegeld met een stickertje, dan zou ik hem zelfs fijn dicht laten zitten. Jij hebt hem namelijk niet gesloopt, daarom betaal je toch 16 euro per kwartier bij Mycom, dat ze het voor je uitzoeken wat er kapot is??
Ze zullen toch niet denken dat ik 16 euro per kwartier betaal als het onder garantie valt ;)?
Zal je net zien, drukken zij hem aan, rook!!! }) En zoals BalusC in de FAQ zegt, als de rook er eenmaal uit is, doettie t niet meer, kunnen ze alles vervangen voor mooie nieuwe spullen B)
Ha, klopt als een bus! :D

EDIT: Hoop alleen niet dat ze echt alles moeten vervangen, moet ik namelijk langer op mn spul wachten :(

[ Voor 5% gewijzigd door TheBlasphemer op 08-02-2006 14:42 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:32
Nee, natuurlijk niet, maar dat rekenen ze voor het assembleren van niet standaard pc's toch?? Tenminste, een pc-assemblage kost 45 euro uit m'n hoofd, maar "service" kost 16 euro per kwartier

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06-2025

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Wat je ook nog zou kunnen doen is wat foto's van je pc maken zoals die er nu bij staat (met digicam). Dan men zien dat je pc incontinent is geweest en kun je daarna rustig je resevoir leeg laten lopen. Mits er natuurlijk geen zegeltje opzit dat je niet mag verwijderen. Plastic zak erom en voorzichtig naar MyCom brengen.

Verder veel succes er mee.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Hoe oud is die pc?
Als er nog garantie opzit, even kijken of het niet verder lekt, en gewoon de hele handel meenemen, is hun risico.
En dus evt een foto maken hoe het nu is...
Succes!

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:39

DropjesLover

Dit dus ->

wat voor een merk/type waterkoeling heb je eigenlijk?

echt balen voor je, sterkte met je hoofdpijn & harverzakking ;)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1