Als je een java boek leest, lijkt het allemaal zo makkelijk, maar als ik dan wat probeer, krijg ik al een foutmelding voor ik met eclipse kan compilen
Zit nu al een uur te puzzelen op zoiets simpels als dit, maar hij blijft zeuren over een static die geen non static kan oproepen
Ik begrijp dat je altijd main nodig hebt. Vanuit main roep je een methode aan met 2 parameters, heb ik gedaan. De methode addUp telt die 2 parameters op en moet het resultaat weer teruggeven aan de aanroeper (v) in main en die tonen. Wat doe ik toch fout?
public class AddUp
{
public static void main(String[] args)
{
int x = 2, y = 3, v;
v = addUp(x, y);
System.out.println(v);
}
public int addUp(int x, int y)
{
return x + y;
}
}
Zit nu al een uur te puzzelen op zoiets simpels als dit, maar hij blijft zeuren over een static die geen non static kan oproepen
Ik begrijp dat je altijd main nodig hebt. Vanuit main roep je een methode aan met 2 parameters, heb ik gedaan. De methode addUp telt die 2 parameters op en moet het resultaat weer teruggeven aan de aanroeper (v) in main en die tonen. Wat doe ik toch fout?
public class AddUp
{
public static void main(String[] args)
{
int x = 2, y = 3, v;
v = addUp(x, y);
System.out.println(v);
}
public int addUp(int x, int y)
{
return x + y;
}
}
[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 08-02-2006 14:01 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant