Toon posts:

Koeler voor ACER laptop - waar moet ik zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer 1203xc laptop. De batterij was ter zielen en heb er een jaar of wat geleden de cpu koeler uitgesloopt en er een oude heatsink van een gewone desktop pc aan bevestigd. Werkt perfect, lekker stil ook (heel laag toerental, maar grote heatsink voor kleine laptop!). Nu heb ik het lumineuze idee gekregen om de laptop weer als laptop te gaan gebruiken, maar daarvoor moet ik er dus weer een normale laptopheatsink in zetten. Nou heb ik de originele niet meer. Iemand een idee waar ik dergelijke onderdelen vandaan zou kunnen halen??

Heb al rondgekeken bij Conrad, That's IT en de standaardwinkels, maar geen succes....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 14:01 ]

Verwijderd

Hendrik-Jan, ik kan je niet helpen maar heb wel een vraag over jouw Acer. Ik heb dezelfde laptop maar waar ik gruwelijk van baal is het lawaai die de originele koeler maakt. Dat ding begint gelijk al bij het opstarten en blijft nagenoeg continue blazen met een irrtitant hoog gezoem. Als de laptop na een dag blazen uitgezet word keert de stilte pas weer terug. Hoe heb jij een andere koeler gemonteerd en welke koeler is dat dan (foto's?) Waarom wil je eigenlijk weer de originele herriemaker erop hebben? Nu is de jouwe toch lekker stil? :?

Verwijderd

Topicstarter
sonsan, ik had inderdaad ook verschrikkelijk veel last van dat irritante geluid, dat was ook de reden dat ik ermee heb zitten knutselen. Ik kan hem nu alleen niet meer echt makkelijk verplaatsen laat staan meenemen (en dat wil ik dus wel), omdat het gewoon een standaard koeler is die nu dus een cm of 4 onder de laptop uitsteekt. Ik zal kijken of ik vandaag of morgen wat foto's kan posten.

Het is gewoon een standaard p4 koeler die ik nog overhad, en heb hem gewoon met wat ijzerdraad vastgemaakt aan het moederbord (trouwens niet de meest stevige constructie, maar het werkt). De laptop 'rust' nu ook gedeeltelijk op de koeler, zodat deze ten allen tijde goed contact maakt met de processor. Het meest bewerkelijke is het feit dat de koeler uit de acer een kleine connector heeft om hem op de stroomvoorziening aan te sluiten, en de standaard p4 koeler een grote connector. Ik heb gewoon de draadjes doorgeknipt en de connector van de laptop koeler aan die van de standaard koeler gesoldeerd.

Het resultaat is dat de standaard koeler op een dermate laag toerental draait dat je echt helemaal niks hoort (behalve af en toe de harde schijf) en dat hij perfect gekoeld wordt.
Het werkt dus prima, alleen kun je hem nu niet echt meer als 'laptop' gebruiken vanwege het uitstekende ding aan de onderkant, en dat is nu mijn probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sonsan, Ik zit me net te bedenken dat, mocht jij besluiten om een aparte koeler aan je acer te bevestigen, ik misschien wel de oorspronkelijke onderdelen van je zou willen overnemen (mits ze nog heel zijn natuurlijk). Ik heb denk ik nog wel ergens zo'n zelfde koeler liggen als ik op mijn eigen acer heb gezet.

De foto's laten nog even op zich wachten....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 10:33 ]

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar je foto's. Ik gebruik de Acer nauwelijks als laptop, meer als standalone. Post eens een paar foto's!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 00:20 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Denk dat je geen garantie meer hebt :D
Opzich wel leuk gedaan _/-\o_

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Wat voor cpu zit erin?
ik heb nog een koeler voor een p4 mobile uit een acer 800 series dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
@Mento: ach het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar 't werkt wel! ;)

@Razorhead: Er zit een celeron 1.3GHz in. Op zich hoeft hij niet eens precies het zelfde te zijn als het origineel, als hij maar klein is, zodat ik hem een beetje fatsoenlijk kan vervoeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 12:27 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 14:57

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mento schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:59:
Denk dat je geen garantie meer hebt :D
Opzich wel leuk gedaan _/-\o_
Hij moet dit posten in het topic kleine mods :D

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

razorhead schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:01:
Wat voor cpu zit erin?
ik heb nog een koeler voor een p4 mobile uit een acer 800 series dacht ik
Gezien de maat zou misschien de Zalman VF700 vga koeler kunnen passen? Deze is een stuk platter dan de koeler op de foto's.

Verwijderd

Topicstarter
En zou die ook genoeg koelen voor een Celeron 1.3Ghz?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:15:
En zou die ook genoeg koelen voor een Celeron 1.3Ghz?
Dat denk ik wel hoor, die Zalman kan gebruikt worden met de zwaarste grafische kaarten. Een Celeron 1.3 word denk ik niet zo heet als die grafische kaarten.
Pagina: 1