Ik heb deze ook en moest ook meteen genoegen nemen met 8/1 voor de 10/1 prijs (de voordeelprijs dus), omdat ik 4.5KM van de centrale woon. Ik haal ongeveer 3/1Mbit, maar ik klaag eigenlijk vooral over het modem dat je erbij krijgt, die krijg ik maar niet stabiel. Dat ding valt steeds uit of laat de internetverbinding wegvallen. Dit is gedeeltelijk op te lossen door alle beveiliging uit te zetten, dan valt ie maar een paar keer per dag uit. Als je wel probeert de firewall aan te zetten of bijvoorbeeld NAT, dan is de verbinding meer uit dan aan bij mij. Surfsnel had mij per ongeluk twee keer het modem toegestuurd, maar ook de tweede had te kampen met dezelfde kuren. Ik ben nu nog steeds op zoek naar een goed modem.
Overigens heb ik op dit moment gewoon een router direct achter het modem hangen, zodat op het modem echt alles wat ook maar enige processorkracht/geheugen van het modem zou verbruiken uit kan staan en de router zorgt gewoon voor NAT en firewall enzo. Dit werkt nu wel redelijk, zoals ik al zei valt het modem nu maar een paar keer per dag uit.
Ik heb ook eens bij anderen in hun modem gekeken (beveiliging stond uit) en ik ben er tot nu toe nog geen tegengekomen die meer dan 5 dagen uptime had.
Er zijn wel wat mogelijkheden om de boel verder nog een beetje dicht te timmeren, kijk maar hier:
Theswitch in "Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3".
Ow en de helpdesk is wel redelijk professioneel, ik heb nog nooit meer dan 5 minuten moeten wachte om iemand aan de lijn te krijgen en ze behandelde me ook allemaal erg goed, ik had echt het gevoel dat ze me wilde helpen. Dat was ik nog niet gewend, ik zat namelijk altijd bij Versatel.
[
Voor 10% gewijzigd door
jbvo op 08-02-2006 19:17
]