[GW POA] Cannot initialize screen

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb een Netware 6.0 server met groupwise 6.0 SP4.
Op de Netware server heb ik SP5 geinstalleerd. Na de herstart van het systeem draait alles perfect, alleen de POA's van groupwise worden niet automatisch mee geladen. Hierbij krijg ik dan de melding:
GWPOA: cannot initialize screen
en meteen erna: GWPOA: unloading

Als de server helemaal is opgestart en ik start de POA's handmatig dan doen ze het wel.

Ik heb al geprobeerd om het starten van de POA's helemaal als laatste regel in autoexec.ncf te zetten, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Zoeken op google geeft me dezelfde situatie aan, alleen wordt hier dan groupwise 6.5 gebruikt waarbij het met SP5 voor GW65 op te lossen is, maar voor GW60 is geen SP5.

Is er een andere manier om de groupwise POA's toch te laten starten als de server herstart wordt??

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Een SLEEP in je autoexec.ncf zetten?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In NetWare 6 is het dacht ik DELAY. Of eerste de eerste POA laden, dan de MTA dan de andere POA.

Verwijderd

noot101 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:43:
Als de server helemaal is opgestart en ik start de POA's handmatig dan doen ze het wel.

Ik heb al geprobeerd om het starten van de POA's helemaal als laatste regel in autoexec.ncf te zetten, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Zoeken op google geeft me dezelfde situatie aan, alleen wordt hier dan groupwise 6.5 gebruikt waarbij het met SP5 voor GW65 op te lossen is, maar voor GW60 is geen SP5.

Is er een andere manier om de groupwise POA's toch te laten starten als de server herstart wordt??
Wat voor melding krijg je het logger screen?

En post even de inhoud van je grpwise.ncf
Ik heb de mijne een beetje aangepast:

%IF !LOADED GWPOA THEN CMD LOAD SYS:\SYSTEM\GWPOA @PO-INT1.POA

%IF !LOADED GWMTA THEN CMD LOAD SYS:\SYSTEM\GWMTA @DOM-INT1.MTA

Die IF loaded zorgt er voor dat een module niet meerdere keren tegelijk opstart kan worden waardoor je misschien twee dezelfde POA's laad. Hij kijkt nu eerst of een module al actief is.

Maar ik begrijp dat je meerdere POA's op 1 server runt?

Om een commanda vertraagt te runnen kan je er een ? voorzetten.

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Bovenstaande code om te controleren ofdat het al geladen is is zowieso wel nuttig, alleen niet voor mijn probleem :)

Maar ik heb inderdaad 2 POA's die geladen moeten worden.

Ook heb ik geprobeerd om met een ? voor het commando het te vertragen. Op zich werkt dit goed als ik het zelf in de console intype, maar als ik het in de autoexec.ncf zet, dan lijkt het wel ofdat "een of ander iets" op <enter> druk zodat de POA dan toch meteen probeert te laden....

hierbij ook nog de inhoud van grpwise.ncf:
code:
1
2
3
LOAD SYS:\SYSTEM\GWMTA @DOMAIN.MTA
LOAD SYS:\SYSTEM\GWPOA @POST.POA
LOAD SYS:\SYSTEM\GWPOA @POSTN.POA

[ Voor 21% gewijzigd door noot101 op 23-02-2006 17:00 ]

Verwijderd

noot101 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:57:
Maar ik heb inderdaad 2 POA's die geladen moeten worden.

Ook heb ik geprobeerd om met een ? voor het commando het te vertragen. Op zich werkt dit goed als ik het zelf in de console intype, maar als ik het in de autoexec.ncf zet, dan lijkt het wel ofdat "een of ander iets" op <enter> druk zodat de POA dan toch meteen probeert te laden....

hierbij ook nog de inhoud van grpwise.ncf:
code:
1
2
3
LOAD SYS:\SYSTEM\GWMTA @DOMAIN.MTA
LOAD SYS:\SYSTEM\GWPOA @POST.POA
LOAD SYS:\SYSTEM\GWPOA @POSTN.POA
Als ik vragen mag? Wat is de reden voor meerdere postoffices?

Dit probleem komt me trouwens niet bekend voor en ik zie heel wat GW systemen in een week.

De volgende zaken zou je nog kunnen proberen:

1) Installeer de agent modules nog een keer uit de SDD van Gw6sp4, best kans dat er een module geupdate is dan weer terug gezet wordt.
2) If all else fails, GW 6.5 SP5 installeren. Je backend wordt dan geupdate naar GW6.5 (werkt gewoon) en de clients op GW6 laten babbelen.

Ik moet wel zeggen dat een update naar GW7 geen slecht idee zou zijn. Er zijn echt wezenlijke verbeteringen sinds 6.0. Ik weet niet hoeveel users jullie hebben maar de kosten daarvan zijn over het algemeen vrij beperkt. (wel even wachten op SP1 want ik rol hier en daar al de beta daarvan uit vanwege wat kleine maar irritante probleempjes).
Een upgrade een een zeer eenvoudige operatie, laatste keer dat ik hem deed was ik met 4 servers 350 users 3 uur bezig.

Succes!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Je kunt het commando

delay 5

in de autoexec.ncf plaatsen net voordat de groupwise agents gestart worden. 5 is uiteraard de wachttijd in seconden. Heb je al op de novell support site gekeken wat de oorzaak van je probleem kan zijn?

In TID
http://support.novell.com...searchtid.cgi?2972306.htm
staat dat jou probleem opgelost zou moeten zijn met groupwise 6.5 sp5. er staat namelijk:
- The NetWare POA no longer fails on startup
with the message "GWPOA NLM cannot initialize
screen"

Daarnaast raad ik je net als de vorige poster aan om idd te upgraden naar gw7.0. Wij draaien het nu al sinds september vorige jaar met 2500 users en dat draait goed mits je de laatste field test agents, gwia en webaccess draait.

[ Voor 23% gewijzigd door LeNNy op 25-02-2006 13:37 ]

Verwijderd

LeNNy schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:33:

Daarnaast raad ik je net als de vorige poster aan om idd te upgraden naar gw7.0. Wij draaien het nu al sinds september vorige jaar met 2500 users en dat draait goed mits je de laatste field test agents, gwia en webaccess draait.
BETA SP1 is net uit. Ik ga hem morgen even in een productie omgeving installeren. Eerste hoop was dat SP1 uit zou komen tijdens Brainshare maar waarschijnlijk gaat het nog wel een poosje duren als ik de laatste geruchten mag geloven.
De wireless sync van Intelisync die er in moet gaan zitten is nog verre van af.
Pagina: 1