Toon posts:

[XP Pro] Setup start niet verder, na hardware check

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag mensen,

Ik heb een vraag, ik zit hier met een 2.8ghz computer, die ik wil formatteren en weer opnieuw wil laten voorzien van (slim) Windows XP prof. (heb een 60GB sata schijf).
nu elke keer als ik de pc opstart met de Windows XP cd (zodat de setup start) dan krijg ik aan het begin een melden, dat hij mijn hardware aan het controleren is, en direct daarna slaat het beeld opzwart, en gebeurd er verder ook niets meer.

Nu heb ik een Hiren BootCD (7.0) gebruikt om allerlei testjes te doen, maar alles word goed afgesloten (memtest, mainboardtest etc)

nu ben ik radeloos, want ik wil graag van de 60GB die ik heb, twee partities maken (1x20,1x40)
maar ik kom niet in de setup.

Heeft iemand een idee, waar dit aan kan liggen?!
(het vervelende is, dat de setup ook geen fout aangeeft, maar het beeld blijft gewoon zwart)

alvast vriendlelijk bedankt voor de hulp.
Fresyl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:52 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27
Ik heb al vaker dit soort problemen meegemaakt met USB apparaten en cardreaders, koppel deze los en voeg ze toe na install.

Hoop voor je dat het helpt :)

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
het had heel goed kunnen zijn, dat het daar aan lag, omdat ik mijn USB (aan de voorkant van de kast) ook geinstalleerd had, die heb ik nu losgekoppeld van het moederbord, maar nog steeds krijg ik geen beeld bij het uitvoeren van de Windows XP setup...maar toch bedankt voor de snelle reactie.

Verwijderd

welke vga kaar heb je?
Dit probleem kwam namelijk voor met een GF mx400 serie (GF2mx/GF4mx weet ik niet meer zeker) icm WinXP zonder service pack.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende videokaart

Videokaart: 9600SE (Asus)

Servicepack: Win XP (sp1) professional

Verwijderd

heb je al je bios gechecht als die wel op s-ata staat?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

USB devices afkoppelen hoeft niet, maar USB ondersteuning in BIOS geheel uitzetten wil vaak helpen.

En als je XP wil installeren op de SATA schijf moetje natuurlijk wel even met F6 de SATA driver installeren...

[ Voor 37% gewijzigd door Edgarz op 08-02-2006 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij staat verder wel op S.A.T.A (want hij vind de schijf) en de ouwe windows die er nu nog op staat, die pakt ie gewoon (en die start hij ook gewoon op)

en ja ik weet dat je bij het installeren op F6 moet drukken...maar zover kom ik niet eens :)
maar ik probeer eens om het USB uit te zetten in het Bios, zien of dat helpt...!
bedankt voor de reacties tot nu toe.

edit:
Het uitschakelen van mijn USB heeft niet geholpen, wel stond hij op 8 USB maar ik heb er maar 4 ,maar het verranderen heeft ook niet geholpen. iemand nog een clue? want ik kom er maar niet achter

Nog even voor de goeie orde...bij het opstarten krijg ik ook deze melding:

Primary Master Drive - Atapi incompatible
Press F1 to resume.

kan het misschien hier aan liggen?

en dan nog een vraag: kan een BIOS update ook helpen misschien?
(Heb nu een AMI bios v2.51

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oops dubbel post (bericht hierboven)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 14:12 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27
Bios update wil nog wel eens probs verhelpen, dus zeker het proberen waard natuurlijk.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar..!
Ik heb via windows de Setup gestart, toen heeft hij wat bestanden geladen van de cd...waardoor op een of andere manier, de setup bij rebooten ineens automatisch ging starten...dus dat was het euvel, allemaal bedankt voor de hulp bij dit probleem!

Verwijderd

Hier ook verholpen met Lagecy support uitschakelen in bios, en even oud TB-tje via niet USB aansluiting maar (PS/2) gebruiken.. en dan gaat 't goed..

// Edit
(verrek, is al 2007, zie nu pas 2006 staan..) sorry.
\\ Edit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 16:50 ]

Pagina: 1