Toon posts:

[Word 2002] Word sluit af bij eerste keer opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerk met die allen op één netwerk schijf de bestanden opslaan. Alles werkt prima en met het netwerk zijn nooit problemen.
Wel geeft Word 2002 problemen. De eerste keer dat je op 'opslaan als' drukt wordt Word namelijk afgesloten. Dit is helaas geen consequent probleem, maar wel hebben alle pc's er ongeveer evenveel last van. Wanneer je Word dan opnieuw opstart werkt de 'herstel-functie' ook niet...
Echter wanneer je Word dan de tweede keer opstart is het probleem verholpen.

Ik dacht zelf eerst dat het netwerk instabiel was. Echter na uitvoerig testen blijkt dat alleen Word problemen geeft. Daarnaast treedt het probleem niet altijd op, ongeveer 80% van de keren. En het vreemde is dus dat wanneer je Word dan gelijk weer opstart er geen probleem meer is. Eventuele lokale instellingen kunnen het ook niet zijn aangezien iedere pc dezelfde problemen heeft. Zelfs mijn laptop die nog nooit last hiervan gehad heeft gaf het probleem.

[alvast een sorry aan de mod als ik die niet hier had moeten plaatsen maar bij netwerk troubles..]

Verwijderd

bijna onmogelijk op te sporen. komt de netwerkschijf misschien na opstarten van de pc telkens onder een andere letter terecht, welke niet in de standaard locaties van word vermeld staat?
anders eens bekijken met file/regmonitor om mislukte toegangspogingen van word op het netwerk/registry te ontdekken. wordt er gebruikgemaakt van invoegtoepassingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eerst ook aan de drive-letter. Maar dat is het niet, die blijft constant. Het typische is dat op het moment dat je klikt op 'opslaan als' of 'opslaan' sluit word direct of zonder melding. Zeg maar, het scherm verdwijnt direct. Dus ik dacht aan een conflict ergens, alleen bij de tweede poging is er niets meer aan de hand? Heeft iemand misschien een idee of dit aan word ligt of aan het netwerk? dan kan ik iets gerichter zoeken namelijk...

Verwijderd

kijk ook eens in eventvwr.exe naar toepassingsfoutmeldingen van word. en zoals ik al zei, aan de hand van file & regmonitor zou je wat wijzer kunnen worden over de oorzaak van het plotselinge afsluiten.