Toon posts:

[6600GT] Koelerstrip van geheugen valt eraf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik een Asus Extreme N6600GT PCIe gekocht. Na deze in mijn shuttle te hebben gezet bleek al snel dat er iets aan de hand was. De computer liep de hele tijd vast en een apart topic in dit forum bracht geen oplossing.

Toen ik gisteren echter de pc oppakte hoorde ik allemaal gerommel. Dus ik die kast open...

Nu bleek dat 1 van de koelerbankjes van het geheugen (ik denk dat het het geheugen is overigens) van de kaart was gevallen. Ik kan begrijpen dat hij hierdoor regelmatig vastliep.

Nu heb ik hem met een plakbandje op z'n plek weten te houden en... GEEN klachten meer.. geen vastlopers of iets dergelijks.

Ik vind plakband overigens wel heel erg link.. als het een beetje warm wordt, dan laat het los en kan ik weer gaan plakken. Dus dan ook mijn vraag:

Kan ik deze koelerstrip op een of andere manier weer terugplakken?

Ik heb nog koelpasta over, maar weet niet of dat meteen dient als een soort van lijm. En of ik echte lijm kan gebruiken weet ik dus helemaaaaal niet.

Iemand? Thanks !!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
dubbelzijdig geleidende tape? Die dingen die je ook altijd krijgt, als
je ram koeling sinks koopt. mischien is dat een idee.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Die strip hoort gewoon uitzichzelf te blijven zitten (vastgeklonken op de kaart??). Dit doet ie overduidelijk niet dus voor mij zou dit een reden zijn om er mee terug te gaan naar de leverancier.

Jah en anders geleidend dubbelzijdig tape ofzo.

Zie je wel, ik wist wel dat er lijm is : Arctic Silver Adhesive http://www.arcticsilver.c...lver_thermal_adhesive.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 12:58 . Reden: Linkje ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee is dat ie toch iets te warm wordt waardoor hij inderdaad loslaat.. Het rare is dat er twee van die dingen opzitten, en de bovenste blijft wel gewoon plakken.

Dubbelzijdige geleidende tape is wellicht een idee.. want het moet toch goed vast zitten.. dat bewijzen de resultaten wel als ie los laat.

Terug naar, in dit geval, MyCom is wellicht ook een optie. Maar ik ben niet echt een mierenneuker wat dat betreft. Toch zat ik er ook al over te denken, heb alleen helaas niet zoveel tijd meer hiervoor.

Verwijderd

Waarschijnlijk is dat ene strippie dan niet goed gelijmd bij de fabricage en de andere wel.
Zelf plakken zou een oplossing kunnen zijn, maar garantie-technisch zou ik dat (nog) niet doen.

Volgens de fabrikant plakt het goedje Arctic Silver erg goed, de temperatuur range word van -40C tot 150C opgegeven.
CAUTION!
Arctic Silver Thermal Adhesive is a permanent adhesive. Components you attach with
Arctic Silver Thermal Adhesive will stay attached forever.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 15:34
Een vriend van me heeft ook een 6600GT en ook bij hem vallen deze koelstrips eraf. Snap niet dat ze die niet even met een klemmetje of een schoefje hebben bevestigd...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-08 23:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Garantie technisch zou ik gewoon terug gaan met de kaart. Vaak zit er op zo'n VGA kaart vanuit de fabrikant al meer dan een jaar fabriekgarantie op. En je hebt zo-ie-zo een jaar granatie bij jouw leverancier. De kaart heeft toch al een paar maal een "opdonder" gehad, aangezien je systeem vastliep door oververhitting. Je het beter door de leverancier of fabrikant laten herstellen, dan het zelf te doen. Want als later blijkt dat er meer aan de hand is en je bent zelf met geleidende lijn of tape bezig geweest zal de schuld naar jou geschoven worden onder het motto "je hebt er zelf aan lopen prutsen" weg garantie. dus als je garantie hebt maak hier dan gebruik van en nee dan doe je niet mierenneukerig.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 16:33
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:02:
Waarschijnlijk is dat ene strippie dan niet goed gelijmd bij de fabricage en de andere wel.
Zelf plakken zou een oplossing kunnen zijn, maar garantie-technisch zou ik dat (nog) niet doen.

Volgens de fabrikant plakt het goedje Arctic Silver erg goed, de temperatuur range word van -40C tot 150C opgegeven.

[...]
[muggenzifter]
Artic Silver plakt niet. Die quote die je opgeeft is wel van Arctic, maar het heet Artic Silver Thermal Adhesive, en da's heel wat anders...
[/muggenzifter]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Seal64 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:27:
[...]

[muggenzifter]
Artic Silver plakt niet. Die quote die je opgeeft is wel van Arctic, maar het heet Artic Silver Thermal Adhesive, en da's heel wat anders...
[/muggenzifter]
en dat zit vast, dat gaat nooit meer los of je neemt je ramsinks mee van je PCB

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Seal64 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:27:
[...]

[muggenzifter]
[/muggenzifter]
Ok Ok, maar een eerder post meld ik wel degelijk dat het om de Adhesive gaat... :+

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Kan je niet in de hoeken een beetje superlijm doen en bij de rest gewoon koelpasta??

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/2659/koelblokje8vm.jpg

Grijze in de hoekjes is superlijm, al het witte is koelpasta

Verwijderd

Ik heb laatst de koeler van van 6600GT vervangen door de zalman VF700, daar zaten ook een aantal koelblokjes voor het geheugen bij die je er gewoon op kan plakken.

Ik heb er nog een aantal over, dus als je interesse hebt?
Pagina: 1