Het ultieme Mac magazine

Pagina: 1
Acties:
  • 2.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 05:40
Ik heb nu enige tijd mijn eerste iMac ( _/-\o_ ) en ben benieuwd wat jullie favoriete Mac tijdschrift is en waarom. Ik heb nu de engelse versie van Macworld thuis liggen en die bevalt best goed, maar misschien zijn er nog andere aanraders?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
mn vader heeft altijd MacFan; geen idee of het wat is, ik ben meer een windowsman, maar je zou even kunnen kijken of het wat is :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik doe persoonlijk niet aan Mac magazines omdat al het nieuws wat er in staat doorgaans al bekend is voordat dat ding uitkomt... *iets met internet* :P

Launching containers into space

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Ik heb een hele lange tijd de MacWorld UK gelezen. Vond ik een erg fraai vorm gegeven blad, met goede reviews en prettige auteurs. Het blad bestaat echter voor zeker 30% uit reclame en is in Nederland niet overal verkrijgbaar (de Ako had haar vaak).

De Mac Freak (bestaat niet meer, waren maar twee nummers van) vond ik ook erg aardig. De vormgeving vond ik echter veel te druk :)

De Mac Fan ben ik zeker niet gek op. Doet mij heel erg aan als een PC hobbyisten blad, maar dan voor de Appelaars...

Klokhuis Magazine is de uitgave van Stichting Klokhuis en dus heel erg gericht op de minder technisch onderbouwde lezer. Helaas geen interessante kost voor de gemiddelde tweaker.

Ik ben echter af gestapt van het kopen van Mac bladen. Zoals al was gezegd is het nieuws wat er in staat _altijd_ oud nieuws. En bovendien was het gros van de artikelen te "basic" en dus niet echt aan mij besteed.

Begrijp me goed, er staan ook wel degelijk interessante dingen in en zeker de mensen buiten de doelgroep "power user" of "sys admin" hebben wel degelijk iets aan deze bladen.

Liege, liege, liegebeest!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Whieee schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:31:
ik doe persoonlijk niet aan Mac magazines omdat al het nieuws wat er in staat doorgaans al bekend is voordat dat ding uitkomt... *iets met internet* :P
De nieuwswaardigheid van een magazine is sinds de komst van het internet idd compleet weg. Maar in een magazine staat natuurlijk veel meer dan alleen nieuws. Ik vind MacFan toch altijd wel een leuk blad hoor. Leuke, nuttige artikelen...

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

De meeste magazines stellen mij over het algemeen zwaar teleur, het niveau komt niet veel verder dan de computerIdee.
Één uitzondering: de MacTech. Een blad op Tweaker-niveau. :)
Helaas heb ik dit blad nog steeds bijna niet in nederland kunnen krijgen, en een abbo is niet te betalen met de verzendkosten erbij.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
Ik heb MacFormat de eerste drie jaar dat het bestond gehad. De belangrijkste reden was de Cover disk en later CD, altijd een fijne balans tussen demo's, shareware en games (voor veel Mac tijdschriften altijd een ondergeschoven kindje). Toen ik breedband kreeg werd die CD (nu DVD) opeens waardeloos, en omdat het toen al een erg duur tijdschrift geworden was ben ik er mee gestopt. Ik kan me herinneren dat ik voor de allereerste uitgave Fl. 15,95 betaalde, de laatste die ik kocht moest Fl. 24,95 opbrengen. Absurde bedragen als je nagaat dat het tijdschrift resp. 3 en 5 pond kostte, omgerekend betaalde je zo'n 40% 'importkosten'.

Het las erg lekker weg in de goede ouwe tijd, geen idee hoe dat nu is.

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-02-2006 18:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Wortelsoep
  • Niet online
cailin_coilleach schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:03:
Ik ben echter af gestapt van het kopen van Mac bladen. Zoals al was gezegd is het nieuws wat er in staat _altijd_ oud nieuws. En bovendien was het gros van de artikelen te "basic" en dus niet echt aan mij besteed.
^^ helemaal mee eensch

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
De MacFan heeft een zeer hoog Computer Idee :X gehalte

ik ben ook opzoek naar HET ideale mac magazine

[ Voor 39% gewijzigd door Ik De Buurman op 08-02-2006 21:02 ]

• BezurK
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik De Buurman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:01:

Helemaal waar. De meeste Maccers zijn nou ook eenmaal geen tweakers. Echt heel erg nuttig vind ik het blad ook niet, maar toch leuk om te lezen altijd.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Ik ben zelf een fervent lezer van MacTech, volgens mij staat die nog niet in het lijstje.

http://www.mactech.com/

• Liegebeest
Hey! Dat blad (MacTech) ziet er interessant uit! Eens een beetje verder bekijken...

$97 voor een internationaal lidmaatschap vind ik trouwens nog helemaal niet eens zo duur! Delen door twaalf en je zit op zo'n acht euro 't stuk... Helemaal niet slecht!

* Liegebeest dient een abonnementsverzoek in bij z'n werkgever...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:12:
... lezer van MacTech, volgens mij staat die nog niet in het lijstje.....
Kijk eens een paar posts boven je ;)

Weet iemand trouwens waar hij hier(het liefst voor een beetje redelijke prijs) te krijgen is?
De laatste paar keer heb ik 'm meegenomen uit Amerika, maar hier heb ik 'm nog niet gezien.
cailin_coilleach schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:22:$97 voor een internationaal lidmaatschap vind ik trouwens nog helemaal niet eens zo duur!
Ik dacht dat dat alleen een kennismakingsprijs is, als dit de prijs blijft ga ik ook maar eens kijken voor een abbo...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 20:18 ]

• Liegebeest
Nee hoor... Als je in hun webshop naar een internationaal abo vraagt is het gewoon $97. Lijkt mij het wel waard :)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik De Buurman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:01:

vosss schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:26:
mn vader heeft altijd MacFan; [b]geen idee of het wat is, ik ben meer een windowsman,[/b] maar je zou even kunnen kijken of het wat is :)
Ik snap niet waarom jij het nu zo persoonlijk opvat, anyways ik heb deze flame maar even geedit :). Laten we gewoon een beetje vriendelijk naar elkaar blijven.

[ Voor 26% gewijzigd door leon1e op 10-02-2006 16:09 ]

• Dr. Strangelove
censuur ;)

Wat vroeger trouwens een leuk blad was: The Mac. Engels blad, lifte mee op het succes van de MacFormat. Is een stille dood gestorven. En je had zelfs een Mac games blad, ik weet niet meer hoe dat heette, maar dat heeft maar 12 afleveringen gekend. Erg leuk geschreven, weinig reclame en tot op heden het enige blad dat gamen op de Mac serieus nam. Ook Engels, rond dezelfde tijd als The Mac... man, dat moet 1995-1996 geweest zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door leon1e op 10-02-2006 16:07 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Superjohn, ik vindt nog steeds dat je vrij weinig informatie geeft en vraagt in de start posting. Het is natuurlijk om van de andere users te weten welke mac bladen ze lezen, maar op welk gebied ben jij op zoek naar een blad? Ben je op zoek naar een blad voor de beginner, de professional en op welk vakgebied, of is dit vrij algemeen, ik denk dat je deze dingen nog eens op een rijtje moet zetten en dan kunnen we je vast wel adviseren hier :).

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 05:40
leon1e schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:13:
Superjohn, ik vindt nog steeds dat je vrij weinig informatie geeft en vraagt in de start posting. Het is natuurlijk om van de andere users te weten welke mac bladen ze lezen, maar op welk gebied ben jij op zoek naar een blad? Ben je op zoek naar een blad voor de beginner, de professional en op welk vakgebied, of is dit vrij algemeen, ik denk dat je deze dingen nog eens op een rijtje moet zetten en dan kunnen we je vast wel adviseren hier :).
Nou, aangezien ik net geswitcht ben naar de Mac, dus ik ben op zoek naar een meer algemeen blad, maar ook weer niet op het niveau van de computeridee, wel op niveau. Nieuws is inderdaad minder belangrijk, omdat internet actueler is, maar ik denk dan b.v. aan tutorials en een beetje programmeren , zoals zelf widgets maken.

• Dr. Strangelove
http://www.macformat.co.uk/

Wat je zoekt sluit redelijk aan bij wat ik van MacFormat gewend ben. Maar je kan natuurlijk het beste naar de news stand lopen en kijken hoe de bladen eruit zien.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
iCreate is ook een heel mooi blad met veel handige tutorials.

Het is echter een behoorlijk duur blad.

http://www.icreate-magazin.de/icreatewillkomme.html

Dat is de Duitse uitgave, het adres van de engelstalige uitgave kon ik zo niet vinden.

Verwijderd

RonXP schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:09:
iCreate is ook een heel mooi blad met veel handige tutorials.

Het is echter een behoorlijk duur blad.

http://www.icreate-magazin.de/icreatewillkomme.html

Dat is de Duitse uitgave, het adres van de engelstalige uitgave kon ik zo niet vinden.
icreatemagazine.com ;)
Pagina: 1