[XP] Herinstallatie HP Pavilion 760

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik moet voor iemand een HP Pavilion 760 opnieuw installeren. Er zijn geen enkele cd's meegeleverd.
Er stond een verborgen partitie op die ik heb verwijderd. Op deze partitie stonden recovery-tools. Ik wil echter gewoon een "normale" Windows XP Pro versie installeren.

Alles ging goed, totdat bij de eerste keer herstarten tijdens de setup ik een BSOD kreeg met unmountable boot volume. Nu heb ik opgezocht dat ik dit kan verhelpen door tijdens de XP Setup moet kiezen voor "Standaard-PC" door op F5 te drukken tijdens het non-GUI gedeelte.

Nu gaat het opstarten wel goed. Ik heb nu alleen het volgende probleem. Als XP volledig is geinstalleerd. krijg ik in Apparaatbeheer te zien dat er enkele onderdelen niet starten (Code10). Het zijn de videokaart, de geluidskaart, de USB-controller en het modem:

nVidia Geforce 2MX
Creative AudioPCI ES1371,ES1372
Texas Instruments OHCI 1394
HSP56 World Modem
VIA Rev5 USB

Ik heb de laatste Via 4-in-1 chipset drivers geinstalleerd. Ik heb de laatste nVidia Detonator driver geinstalleerd. Nog steeds starten de bovengenoemde apparaten niet.

Ik kan op de site van HP geen drivers vinden, alleen updates voor drivers. Ik heb de herstelpartitie verwijderd dus dit kan me ook niet helpen. Wat kan ik nu doen zodat ik alle hardware netjes heb draaien??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• piekartz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2021
als het goed is zijn de updates gewoon de drivers.

ik moet ook een pavilion installeren maar alleen de usb-controller blijft onbekend.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
CD-kitje bestellen met de Restore CD's waarmee alles dus in 1 keer goed werkt. :Y

https://sales.sitel.be/hprecocd/Sales.html

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik