Extra USB Laptop (PCMCIA of...?)

Pagina: 1
Acties:
  • 708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een niet al te dure oplossing voor een extra USB poort op mijn laptop.
Ik heb een Dell C600 en daar zit 1 usb poort in. Nu ben ik een keer achter een kabel blijven haken en nu doet ie het niet meer. Wel heb ik 2 PCMCIA slots in mijn laptop.
1 ervan is al in gebruik door een wifi kaart. Deze steekt een beetje uit naar boven, en dat is dus het probleem. Zijn er USB PCMCIA kaarten die niet dik zijn en die ik dus onder of boven mijn andere kaart kan stoppen?
Een andere oplossing die ik opeens had was de Docking station poort (200 pin). Ik wil géén docking station zelf alleen maar een kabel die van dockingstation --> usb gaat. Zijn deze er??
of is er nog een oplossing?
voor PCMCIA het liefst USB 2.0 (voor de dockingport gaat max usb 1.0)
Wie weet raad?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zijn er USB PCMCIA kaarten die niet dik zijn en die ik dus onder of boven mijn andere kaart kan stoppen?
Die heb ik nog nooit gezien. Figure, waar wil je de USB connectoren laten? :P

Er bestaan wel "platte" wireless PCMCIA kaarten. Dus de beste oplossing is om jouw huidige PCMCIA Wifi card te wegdoen danwel verkopen en een platte PCMCIA Wifi kaart én een PCMCIA USB adapter te halen :)

Al met al wil ik wel opmerken dat dit een nogal prijzige upgrade is en dat het wellicht handiger is om iets te doorsparen voor een leuke tweedehandse laptop. 't Is maar wat jij het handigst vindt :)

• visie
  • Niet online
BalusC schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:37:
[...]
Die heb ik nog nooit gezien. Figure, waar wil je de USB connectoren laten? :P
Kreeg van iemand een tip:
Afbeeldingslocatie: http://cgi.zdnet.fr/shopping/picts/I110618.jpg
Waar kan je deze nog krijgen en zou deze onder mijn wifi kaarte passen? Dus is dit precies de hoogte van 1 PCMCIA-slot?

• wezep
  • Laatst online: 22:30
visie schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:19:
Ik ben opzoek naar een niet al te dure oplossing voor een extra USB poort op mijn laptop.
Ik heb een Dell C600 en daar zit 1 usb poort in. Nu ben ik een keer achter een kabel blijven haken en nu doet ie het niet meer. Wel heb ik 2 PCMCIA slots in mijn laptop.
1 ervan is al in gebruik door een wifi kaart. Deze steekt een beetje uit naar boven, en dat is dus het probleem. Zijn er USB PCMCIA kaarten die niet dik zijn en die ik dus onder of boven mijn andere kaart kan stoppen?
Een andere oplossing die ik opeens had was de Docking station poort (200 pin). Ik wil géén docking station zelf alleen maar een kabel die van dockingstation --> usb gaat. Zijn deze er??
of is er nog een oplossing?
voor PCMCIA het liefst USB 2.0 (voor de dockingport gaat max usb 1.0)
Wie weet raad?
Andere oplossing:
Als het goed is heb jij een mini pci slot.
Als deze nog vrij is, zou je hier een wifi kaartje in kunnen doen: heb ik zelf ook met een Dell Inspiron 8100 gedaan. Vervolgens heb je beide PCMCIA sloten vrij.

• visie
  • Niet online
Dit is een redelijk dure oplossing... moet mijn oude pcmcia kaart eerst zien te verkopen en vervolgens een mini pci. Wel een goeie tip! ik hou het in mijn achterhoofd!
Iemand een idee waar goedkoop zo'n "oude" pcmcia kaart te koop is? met zo'n stekkertje dus.

• wezep
  • Laatst online: 22:30
visie schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:18:
Dit is een redelijk dure oplossing... moet mijn oude pcmcia kaart eerst zien te verkopen en vervolgens een mini pci. Wel een goeie tip! ik hou het in mijn achterhoofd!
Iemand een idee waar goedkoop zo'n "oude" pcmcia kaart te koop is? met zo'n stekkertje dus.
Valt wel mee hoor.
Zo'n PCMCIA kaartje levert wel weinig op (ten zij het de 9 variant is), maar een Dell Truemobile 1150 kost op marktplaats rond de 25 euro: beetje zoeken.
Heb er zelf 20 euro, incl verzenden voor betaald.
Let wel op: bij mij was het mini pci slot in gebruik door een gecombineerde modem/netwerk kaart. Deze heb ik eruit moeten halen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

visie schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:37:
[...]
Kreeg van iemand een tip:
[afbeelding]
Waar kan je deze nog krijgen en zou deze onder mijn wifi kaarte passen? Dus is dit precies de hoogte van 1 PCMCIA-slot?
Van welk merk is dit kaartje, ik en mijn broertje zitten namelijk met het zelfde probleem. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• visie
  • Niet online
dit is een IBM maar kost zo'n €100,- en ben nu op zoek naar goedkopere merken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

waarom niet gewoon een compacte USB hub?
er zijn zat kleine USB hubs op de markt iig...

http://www.obcs.nl/redir....rd=Conceptronic%20CSPUSB4
deze bijvoorbeeld. goedkoopste die in de pricewatch staat...
een 4port USB hub voor 4.50

en als het perse USB2 moet zijn:
http://www.centralpoint.n..._word=STARHUB%202.0&ref=1

[ Voor 76% gewijzigd door McKaamos op 09-02-2006 10:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

McKaamos schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:32:
waarom niet gewoon een compacte USB hub?
er zijn zat kleine USB hubs op de markt iig...

http://www.obcs.nl/redir....rd=Conceptronic%20CSPUSB4
deze bijvoorbeeld. goedkoopste die in de pricewatch staat...
een 4port USB hub voor 4.50

en als het perse USB2 moet zijn:
http://www.centralpoint.n..._word=STARHUB%202.0&ref=1
Omdat ie dus geen USB poort meer heeft..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:00:
[...]

Omdat ie dus geen USB poort meer heeft..
sorry niet goed gelezen... 8)7 veel te vaak last van de laatste tijd...
maja kabel blijven steken? ff laptop open trekken en kijken wat er stuk is?
thats what i would do...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1