Bluetooth muis of "met USB stick" muis

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167910

Topicstarter
Afgelopen week een fraai (al zeg ik het zelf :) ) HP Compaq nc6120 notebook aangeschaft. Daar wil ik nu een bijpassend muis bij kopen, maar twijfel nog erg. Heeft met name te maken met mijn onwetendheid...

Ik was in eerste instantie van plan om een Bluetooth muis aan te schaffen omdat ik altijd een hekel heb aan te veel draadjes en "tierelatijntjes" aan m'n notebook. Maar nu kreeg ik te horen dat een bluetooth muis nog wel eens zou kunnen storen met andere Bluetooth apparaten (zoals mijn telefoon). Dus dan maar een muis met dongle als alternatief?

Heeft iemand de "gouden tip" of ervaring hiermee?
En als ik dan toch voor een bluetooth muis kies, waar moet ik dan op letten? Geen trust en/of sweex? of zijn die "slechte verhalen" slechts "cowboy verhalen"?

THANKS !!!

Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 21:59

NoTimeRemains

I know

BT is gewoon makkelijk als je OOK je phone wilt aansluiten. storen is meestal geen probleem omdat elk aparaat een soort van MAC adres heeft.

als je 'gewoon' draadloos wilt muizen zou ik een RF draadloze muis pakken. veel goedkoper.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23227

ik krijg net de logitech v270 bluetooth muis binnen, ik ga hem vanavond testen. Ik heb hem genomen omdat ik draadloos wilde, daarnaast zit bluetooth ingebouwd en heb je dus niet zo'n dongle uit je laptop steken. De v270 werkt op aa batterijen, en er zit geen bluetooth dongle bij, en dat scheelt behoorlijk in de kosten. Als ik hem getest laat ik wel horen hoe hij werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167910

Topicstarter
Beste AMB,

mijn oog hij ik inderdaad op dezelfde muis laten vallen. Ik ben ERG benieuwd naar je bevindingen. Bij deze alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23227

Nou,
Ik ben erg blij met mijn nieuwe aankoop. Een aantal punten die je mee moet nemen bij je aankoop, aangezien het een laptopmuis is, is het een redelijk kleine muis. De installatiecd die bijgeleverd wordt wil niet installeren omdat ik een specifieke driver voor mijn touchpad heb geinstalleerd. Ondanks dat hij die installatie niet had gedaan, kon ik wel de muis vinden in het bluetooth menu, en daarna gewoon connecten waarna hij het helemaal doet. Ook kon ik daarna ook nog met mijn telefoon connecten, dus meerdere verbindingen naast elkaar.

Anyhoe, ik ben erg tevreden met de v270, en kan hem iedereen aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 15:20
Oud topic, maar wil toch even reageren.

heb lamg met een Logitech optical notebook-muis gewerkt met een 2,4Ghz stick.
Prima ding, echter na jaren gebruik vielen de muisknoppen steeds vaker uit en was ie aan vervanging toe.

Nu heb ik een Microsoft notebook mouse 5000. Deze werkt via bluetooth, lekker makkelijk als dat al in je laptop zit.

ECHTER!!
In de praktijk is het een ramp:
Ik werk veel via het keyboard en een wacom tablet aan mijn rechter hand. Links ligt mijn muis.
Als ik te lang met het keyboard bezig ben of met de pen, en ik wil even snel met de muis scrollen ofzo, dan is mijn muis gaan slapen en moet ik zeker een seconde of 6 wachten totdat ie weer geconnect is.
Dit lijkt niet lang, maar het is echt SUPER irritant en gebeurd heel erg vaak!
Omdat Bluetooth meer stroom verbruikt, verwacht ik dat elke bluetooth muis in slaapstand gaat..
Ik ga dus weer een gewone draadloze muis op 2,4Ghz kopen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19

AirX

Tweak Guru

Mijn logitech v270 gaat niet slapen.... hij gaat wel in een soort van ruststand, maar is binnen een seconde weer actief.
winand schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:06:
Oud topic, maar wil toch even reageren.

heb lamg met een Logitech optical notebook-muis gewerkt met een 2,4Ghz stick.
Prima ding, echter na jaren gebruik vielen de muisknoppen steeds vaker uit en was ie aan vervanging toe.

Nu heb ik een Microsoft notebook mouse 5000. Deze werkt via bluetooth, lekker makkelijk als dat al in je laptop zit.

ECHTER!!
In de praktijk is het een ramp:
Ik werk veel via het keyboard en een wacom tablet aan mijn rechter hand. Links ligt mijn muis.
Als ik te lang met het keyboard bezig ben of met de pen, en ik wil even snel met de muis scrollen ofzo, dan is mijn muis gaan slapen en moet ik zeker een seconde of 6 wachten totdat ie weer geconnect is.
Dit lijkt niet lang, maar het is echt SUPER irritant en gebeurd heel erg vaak!
Omdat Bluetooth meer stroom verbruikt, verwacht ik dat elke bluetooth muis in slaapstand gaat..
Ik ga dus weer een gewone draadloze muis op 2,4Ghz kopen. :( :(
Pagina: 1