Toon posts:

Algemene Email Folder

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ja ik weet we hoeven elkaar niet te groeten:P
Maar heb een vraag. Sinds kort werk ik bij een Bedrijf dit is een reisbureau en we hebben een algemeen email adres info@.....nl. We hebben hier 8 computers staan en we zouden graag een plugin of progje willen hebben waar iedereen in kan komen een soort algemene email. We gebruiken op dit moment OL folders maar dit is echt een drama is onstabiel en om extra users toe te voegen werkt ook zo goed als niet.

Hoob dat ik een beetje duidelijk ben in mijn vraag en dat jullie mij kunnen helpen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Admin General Chat
Kunnen jullie niet gewoon werken met Outlook en dan ism met Exchange werken? Dan kunnen jullie volgens mij gewoon 1 algemene map aanmaken ;)

Wauw, een sig!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Een exchange server met daarin een public folder does the trick. Je moet dan dus wel een centrale server hebben maar dat lijkt mij met 8 systemen ook vrijwel noodzakelijk voor efficient beheer.

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:18:
Kunnen jullie niet gewoon werken met Outlook en dan ism met Exchange werken? Dan kunnen jullie volgens mij gewoon 1 algemene map aanmaken ;)
Maar kan je uitleggen hoe dat werkt ben niet zo`n held in dit gedeelte van het office pakket:P
maar kan je dan ook map aanmaken in outlook voor bijv info@....nl en dat iedereen in die map kan?
Alvast bedankt

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 09:44
Als ik je kennisniveau zo inschat dan raad ik je aan niet zelf aan de slag te gaan met een Exchange-server. Schakel iemand in die dit voor je kan installeren en configureren, het is niet vreselijk ingewikkeld maar zeker niet door een leek te doen.

Ik raad je een Windows Small Business Server 2003 aan, ideaal voor een bedrijfje van 8 man. Verdere info hierover vindt je elders op dit forum en op de website van Microsoft.

[ Voor 28% gewijzigd door RoccoS op 08-02-2006 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoccoS schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:24:
Als je kennisniveau zo inschat dan raad ik je aan niet zelf aan de slag te gaan met een Exchange-server. Schakel iemand in die dit voor je kan installeren en configureren, het is niet vreselijk ingewikkeld maar zeker niet door een leek te doen.

Ik raad je een Windows Small Business Server 2003 aan, ideaal voor een bedrijfje van 8 man. Verdere info hierover vindt je elders op dit forum en op de website van Microsoft.
Ja we draaien hier ook Windows SBS 2003 zelf ook geinstalleerd etc, zo veel weet ik nog wel.
En als je zegt zo en zo dan kan ik het ook wel voor elkaar krijgen maar er zijn niet alternatieven voor die shit van een OL Folders?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Exchange is voor dit soort dingen echt de ideale oplossing. Als je het toch al hebt, zit ingebouwd bij de SBS versie als ik het goed begrepen heb, is het zeker de moeite om iemand met voldoende kennis in te huren om het goed te configureren.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:30:
[...]

Ja we draaien hier ook Windows SBS 2003 zelf ook geinstalleerd etc, zo veel weet ik nog wel.
En als je zegt zo en zo dan kan ik het ook wel voor elkaar krijgen maar er zijn niet alternatieven voor die shit van een OL Folders?
Inderdaad het advies van Roccos overnemen, als je al Exchange hebt draaien, maar geen alternatief voor OL folders kan bedenken.

Om toch een hint te geven: distributie groep ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:30:
[...]
Het is nog geen shit als jij er niet mee overweg kunt zeg.
Het alternatief is hier al verschillende keren genoemd: gebruik de exchangeserver die je toch al hebt.

Lees eens de documentatie door bij je SBS, gebruik hier de search eens en als je er dán nog niet uitkomt kun je een topic over de configuratie van je exchangeserver openen in Software Algemeen. Ik zie iig weinig heil in een topic in [off] waarin je stap voor stap uitgelegd gaat worden hoe je exchange configureert in een klein netwerk, zeker als je zo ingaat op de suggesties die gedaan worden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.