[Fireworks 8] Crop functie...

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
Heren,

Ik ben de laatste tijd voor mijn werk veel bezig met Fireworks, ik heb een vraag over de crop functie binnen Fireworks:

Is het binnen Fireworks mogelijk om (net als in Photoshop) de grootte van de uit te snijden afbeelding van te voren te bepalen?

In Photoshop kun je deze waardes bovenin het scherm opgeven als de crop-tool geselecteerd is, maar ik heb dit binnen Fireworks nog niet kunnen vinden?

Fireworks-goeroes die dit toevallig weten? (8>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Windows | properties (of CTRL+F3) aanvinken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vlassie1980
Nee, je begrijpt me verkeerd.

Hier kan ik dus de grootte van het canvas aangeven, maar niet de grootte van de afbeelding nadat deze is gecropped.

Het kan dus zo zijn dat ik een uitsnede wil maken van een afbeelding van bijvoorbeeld 300 x150 pixels, maar de uiteindelijke grootte van de afbeelding moet 176 x 88 pixels worden. De image wordt dus tijdens het croppen al gerisezed naar deze grootte.

Dit is iig mogelijk in Photoshop maar het lijkt erop dat FW dit niet ondersteund :?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
dit kan in 2 stappen, eerst croppen, daarna resizen. wat is het probleem (behalve dat het langer duurt) daarbij?

[ Voor 10% gewijzigd door Justice op 08-02-2006 12:55 ]

Human Bobby

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
In Fireworks MX kan ik in een "properties window" aangeven, hoe groot de crop moet worden, door het aantal pixels in te tikken in de Width (W) en Height (H) vakjes. Dat crop gebied kan ik dan over de plaat heenslepen.
Bestaat dat niet meer in Fireworks 8?

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

• Vlassie1980
Justice schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:55:
dit kan in 2 stappen, eerst croppen, daarna resizen. wat is het probleem (behalve dat het langer duurt) daarbij?
Opzich is het niet echt een probleem, maar gewoon makkelijker omdat het minder tijd kost.
In Photoshop gaat het op die manier namelijk veel gemakkelijker. :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
WillyF schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:09:
In Fireworks MX kan ik in een "properties window" aangeven, hoe groot de crop moet worden, door het aantal pixels in te tikken in de Width (W) en Height (H) vakjes. Dat crop gebied kan ik dan over de plaat heenslepen.
Bestaat dat niet meer in Fireworks 8?
jawel, je begrijpt de vraag verkeerd, hij wil een deel van een plaatje croppen en daarna verkleinen, niet een kleiner deel van plaatje croppen.

Human Bobby

• Vlassie1980
Ik heb nog even zitten vogelen en googlen maar heb tot nu toe de functie niet kunnen vinden :?

Edit: Dit is dus in feite een kick :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Vlassie1980 op 10-02-2006 10:55 ]

Pagina: 1