Toon posts:

kan niet meer in windows (xp) mappen komen

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Schijf c was gedeeld onder gebruiker iedereen.(full control)
Nou heeft iemand die de schijf niet meer wou delen het gebruikers account iedereen verwijderd van van schijf C.
Maar nu is het probleem dat op schijf c sommige mappen niet meer toegankelijk zijn. Nou kan ik in de map komen door te zeggen dat ik eigenaar van de map ben en dan gebruiker administrator toetevoegen maar dan kan ik nog niet de sub map in en of bestand..
Ik heb gekeken in andere topics maar kan er echt niet uitkomen.
De gebruiker iedereen is niet verwijderd uit de lokale gebruikers bij computerbeheer

Wat is hieraan te doen??

Het gaat om windows XP..

Please help me ;(

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kan toch (als je admin bent) jezelf op de c volledige rechten geven? dus dan kan je ook weer overal in!

[ Voor 5% gewijzigd door andreict op 08-02-2006 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar ik heb dan voor sommige mappen nog steeds geen toegang. Ik moet mezelf eerst eigenaar maken van de map en dan aangeven dat de administrator de gebruiker is..

;(

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
Xp home of pro? Als je als administrator inlogt zou je overal bij moeten kunnen lijkt me.
Dus niet de 'gebruiker' 'administrator' maar ECHT als administrator inloggen.

[ Voor 35% gewijzigd door stefan001 op 08-02-2006 11:18 ]

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:14:
Dat heb ik inderdaad geprobeerd maar ik heb dan voor sommige mappen nog steeds geen toegang. Ik moet mezelf eerst eigenaar maken van de map en dan aangeven dat de administrator de gebruiker is..

;(
Geef aan bij de rechten toekenning dat je alle rechten opnieuw wilt indelen op alle onderliggende mappen en bestanden.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nou kan ik in de map komen door te zeggen dat ik eigenaar van de map ben en dan gebruiker administrator toetevoegen maar dan kan ik nog niet de sub map in en of bestand.
Zet ook het vakje "Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen [blbabla]" bij geavanceerd aan, voordat je op OK drukt :)

edit: andreict was me voor ;(

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 08-02-2006 11:25 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vinkje aangevinkt voor alle onderliggende mappen en bestanden aangezet.. Dan gaat die heel lang initialiseren en de machtigingen goed zetten. PC opnieuw opgestart en weer gekeken, maar kan er nog steeds niet inkomen.. :/

• stefan001
stefan001 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:18:
Xp home of pro? Als je als administrator inlogt zou je overal bij moeten kunnen lijkt me.
Dus niet de 'gebruiker' 'administrator' maar ECHT als administrator inloggen.
Al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat standaard als administrator als ik de pc op start dan krijg je het administrator account te zien en die klik ik dan aan.. Ga ik weer kijken bij de c schijf die dus de machtigingen heeft voor administrator en dan de mappen weer aanklik kan er nog steeds niet in.

• stefan001
Maar is dat wel de echte administrator account dan? En heb je nou home of pro?

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:22:
Hij staat standaard als administrator als ik de pc op start dan krijg je het administrator account te zien en die klik ik dan aan.. Ga ik weer kijken bij de c schijf die dus de machtigingen heeft voor administrator en dan de mappen weer aanklik kan er nog steeds niet in.
doe eens als je da menuutje krijgt 2 keer alt ctrl del en vul daar zelf administrator en je passwoord in en probeer het dan nog eens!
Pagina: 1