[benchmark pb & apple] prestaties van apple en PB

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 07:35
Mijn notebook van Packard Bell is al geruime tijd weg voor reparatie. Als nu de reparatie kosten te hoog worden, ga ik een 2e hands notebook aanschaffen. Nu zag ik een powerbook g3 op marktplaats (een zwarte). Maar de cpu snelheid hiervan ligt een stuk lager dan die van mijn packard bell. Ik weet dat apple cpu snelheden niet te vergelijken 1 op 1. maar nu is mijn vraag hoe ik erachter kan komen wat de prestaties zijn van een die powerbook vergeleken met mijn packard bell.

mijn pb specs:
intel 800 mhz cpu
128mb intern geheugen
10 gb hdd
8 mb ati rage m1
standaard geluidskaart
8x dvd speler

apple powerbook g3 specs:
Apple Powerbook G3 333mhz/512k cache/320mb/4GB hdd/8mb video/CD,
apple 56k6 intern modem,
2 usb poorten
geluidsinvoer en geluidsuitvoerpoort
ethernet poort
scsi poort
video uitvoer
infra-rood, etc.
Met stroomadapter

Dit is de powerbook zoals die in V/A staat. Denk dat die op marktplaats vergelijkbaar zal zijn.

Ik ben nu beniewd hoe de prestaties van beiden zich tot elkaar verhouden.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
wat ga je ermee doen dan?
en wat mag die kosten?
kijk ook eens op www.tweedehandsmac.nl

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Als die intel cpu een P3 is ipv een Celeron, dan mag je daaruit concluderen dat die overtuigend sneller zal zijn dan de G3.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 07:35
gebruikte mijn pb notebook voor school, dvd, internetten en soms een spelletje fifa of UT.
ik wil, mocht de reparatie te duur worden, een vergelijkbaar notebook ervoor in de plaats voor max 250 euro, afhankdelijk van de specs van de vervangende notebook (ibm r31 1,13 ghz mag wel iets meer kosten bijv.)

er zit volgens mij een celeron processor in. geen p3. en omdat ik wel eerder gemerkt heb dat de snelheden van apple pc's en notebooks niet corresponderen met de snelheden bij gewone pc's vroeg ik mij dus af of die prestaties ongeveer gelijk zouden zijn.