Toon posts:

SQL Server 2005 en Access 2003 ADP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Access 2003 Project, die z'n data uit een SQL 2000 database haalde.
Nu heb ik SQL 2000 vervangen door SQL 2005.

Als ik n u vanuit mijn Access project naar SQL 2005 verwijs en ik wil een view aanpassen,
krijg ik de melding:
U bent verbonden met een nieuwere versie van SQL Server dan SQL Server 2000. De versie van Visual Studio of Access die u momenteel gebruikt is eerder uitgekomen dan de versie van SGL-server waarmee u bent verbonden. Hierdoor kunnen er problemen ontstaan.

Neem contact op met Microsoft voor informatie over een service pack dat u kunt toepassen op Visual Studio of Office, zodat de versie van SQL Server waarmee u bent verbonden volledig wordt ondersteund.

U kunt doorgaan, maar nieuwe objecttypen worden mogelijk niet opgesomd. Bovendien kunnen de objecten of databasediagrammen die u in Visual Database Tools maakt niet worden opgeslagen.
Maar ik vind geen oplossing op de site van Microsoft.
Wel al de laatste updates van office geinstalleerd.

Iemand ervaring met dit probleem?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het is toch een waarschuwing, geen probleem?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:00
oude koeien, ik wéét, maar heeft iemand hier een workaround voor? ik krijg nl. geen licenties voor office 2007.

Het probleem is: het is geen waarschuwing, hij zegt letterlijk dat wijzigingen niet opgeslagen kunnen worden in zowel views als in functies. Ik heb een workaround met de SQL management studio, maar mijn gebruikers moeten gewoon in Access kunnen blijven werken...!

btw: ik weet dat ADP eruit gaat bij MS, maar weet iemand ook een opvolger?

[ Voor 13% gewijzigd door sjongenelen op 10-11-2006 11:55 ]

you had me at EHLO

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
... terugschakelen naar SQL Server 2000 ...

https://fgheysels.github.io/

• whoami
-> DT&E trouwens

• sjongenelen
wat voor een antwoord is dat dan? als je er niets vanaf weet, hou dan stil :@

edit: sorry, maar ik heb al een tijdje een SQL server 2005 standard staan..! en dat is IMO het beste product van microsoft ooit..! op dit na dan :O

[ Voor 49% gewijzigd door sjongenelen op 10-11-2006 11:59 ]

you had me at EHLO

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

TheNymf schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:58:
wat voor een antwoord is dat dan? als je er niets vanaf weet, hou dan stil :@
Pardon? whoami weet wel waar hij het over heeft.

En. Als je hulp wil, kan je beter wat vriendelijker proberen over te komen. Jij hebt hier hulp nodig.

En. De gebruikers kunnen het gewoon blijven gebruiken. Alleen het ontwerpen van views/SP's/UDF's gaat niet vanuit Access, dat zal je vanuit de Management Studio moeten doen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• sjongenelen
terugschakelen is toch geen optie! en zeker geen antwoord op GoT.

wat jij dus opschrijft is dus het probleem. Ik heb 80 man die dan over moeten schakelen op Management Studio, ik zie dat niet gebeuren..! Dat pakket is veel te uitgebreid...!

kan het opgelost worden met office 2003? heeft iemand hier ervaring mee?

you had me at EHLO

• whoami
Waarom heb je SQL Server 2005 nodig , als je de nieuwe opties toch niet gebruikt / kunt gebruiken ?

Gebruik je de nieuwe features van SQL 2005 ? Heb je ze nodig ? Gebruik je bv Schema's ? Gebruik je CLR integration, etc... ?
Wat maakt het voor verschil uit voor je gebruikers of je nu met 2000 of 2005 werkt ?

Zoals kenneth al zegt: die melding die je krijgt is een waarschuwing; zolang je users enkel met de data werken, zie ik het probleem niet in. (En ik zie ook niet in waarom je gebruikers zelf Views, UDF's etc... moeten kunnen aanmaken)

[ Voor 19% gewijzigd door whoami op 10-11-2006 12:25 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zijn het gebruikers of ontwikkelaars??

En nee, het werkt niet, en gaat niet werken in Office 2003, zoveel is duidelijk van Microsoft. De commitment van MSFT aan ADP is ook niet echt groot te noemen.

• sjongenelen
oké, dat is duidelijk. en ja, ik gebruik mijn sql server natuurlijk voor veel meer :/ anders had ik wel een ander pakket genomen :+

mijn gebruikers willen zelf nieuwe queries maken, zodat de subgebruikers makkelijk nieuwe rapportages uit kunnen filteren. Voor deze tak van sport is een .mdb eigenlijk voldoende, maar ik heb nu +/- 20 mdb's die allemaal tegen de limiet van 2GB zitten. Ook is dit natuurlijk érg traag, en het rechtensysteem van Access is ook niet "je van het".
Overstappen dus, en omdat ik al een sql server heb draaien, is dat de optie.

edit: zolang ze er in werken is het geen probleem nee :)

[ Voor 74% gewijzigd door sjongenelen op 10-11-2006 12:36 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

SQL-Native client installeren?

• sjongenelen
heb ik gedaan, maakt geen verschil :'(

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 10-11-2006 12:39 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1