Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mobiel abonnement opzeggen (T-Mobile)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 13:11
Ik heb afgelopen week een T-Mobile contract afgesloten. Na KPN, Telfort, Orange en Vodafone dacht ik maar eens T-Mobile te proberen. Vooral vanwege PIT. Maar nu komt het, ik heb geen bereik. Niet binnenshuis, noch buitenshuis. Als ik al verbinding krijg, dan is het echt binnen een paar seconden weer weg. Natuurlijk wist ik dat er bij ons slecht bereik is. Maar Zo erg heb ik het nog niet mee gemaakt. KPN en Vodafone doen het wel. Voor Orange moet ik op bepaalde punten stil staan. Maar T-Mobile geeft niet 1 signaal. Ik kom het netwerk nieteens op. Ik moet echt 40 meter lopen om 1 streep te krijgen. Streep zegt ook niet alles, want bellen of praten, dat gaat gewoon niet. Moet echt onze parkeerplaats opzoeken. Aan het toestel. MDA Vario, ligt het ook niet want dit toestel werkt buiten mijn wijk gewoon goed. Bovendien werkt die SIM kaart in mijn 6310i ook niet tot bagger. Ik heb T-Mobile online schriftelijk om een reactie gevraagd. Natuurlijk nog geen antwoord ontvangen. Als zij het bereik niet kunnen verbeteren meen ik recht op ontbinding van het contract te hebben. Ik heb immers een mobiele aansluiting op dat huisadres aangevraagd. En "binnenshuis dekking" zijn wij niet verplicht gaat niet op. Want voor de deur of in mijn tuin heb ik ook geen bereik. Maar ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die in zo een situatie zijn beland? Niet persé T-Mobile, kan ook een andere provider zijn. Ik zou graag jullie ervaringen hiermee willen lezen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:16

jurma

simply connecting...

Bij T-Mobile had je van te voren een [url=http://http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/]check[/url] kunnen laten doen, hier mee wordt het bereik weer gegeven bij jou in de buurt. Verder staat er dit niet in de AV van T-Mobile? Daar staat ook dat je ze kan bij de disclaimer

[ Voor 25% gewijzigd door jurma op 08-02-2006 10:29 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Die Bruine
Dat was ik vergeten te vermelden. Die check heb ik uitgevoerd. Volgens de site heb ik binnen goed bereik. Ik kan je verzekeren dat ik zelfs buiten geen bereik heb.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:16

jurma

simply connecting...

Die Bruine schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:27:
Dat was ik vergeten te vermelden. Die check heb ik uitgevoerd. Volgens de site heb ik binnen goed bereik. Ik kan je verzekeren dat ik zelfs buiten geen bereik heb.
Als dat zo is kan je ze ook altijd mailen/bellen. Dat je gekeken hebt op de site en vanuit dat standpunt een abonnement hebt afgesloten bij hun, maar dat de diensten tegenvallen.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Die Bruine
Ik had de melding inderdaad niet gezien. Heb ze zojuist nog eens een mail gestuurd via de link die op de check staat. Hopen dat ze snel reageren.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:59

CodeIT

Code IT

Er was pas een uitzending van Kassa hierover. De provider was Telfort, maar dat maakt qua recht niet uit. Er werd toen gezegd dat als je provider goed bereik beloofd, deze het je ook moet bieden en zich anders niet aan de voorwaarden van het contract houd (mogelijke ontbinding dus).

Gevonden: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2298260

• Die Bruine
Hey thnx mensen.

Ik heb inmiddels antwoord van T-Mobile. Vanavond even bellen en kijken wat ze er aan willen doen. Ik post het hier wel!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mobiele beller mag contract ontbinden bij slecht bereik

Een mobiele beller had een jaarcontract afgesloten bij T-mobile. Omdat hij last had van een slecht bereik en omdat de telefoonmaatschappij niet adequaat op zijn klacht reageerde, mocht de beller zijn contract tussentijds ontbinden.

De beller had meerdere keren geklaagd over het slechte bereik. Daarna stuurde hij T-Mobile een brief waarin hij zijn contract met onmiddellijke ingang ontbond. T-Mobile accepteerde de ontbinding niet, maar zag de brief meer als een voornemen om het contract op te zeggen. Volgens de rechter was de brief duidelijk: de beller was het zat en wilde niet met met T-Mobile verder.

De kantonrechter oordeelde dat de beller onder de gegeven omstandigheden gerechtigd was om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.

Van belang is dat T-Mobile niet goed reageerde op de klachten. De dienstverlening van T-Mobile is structureel onder de maat gebleven. T-Mobile mag dan wel stellen dat zij de klachten heeft onderzocht, maar daarvan is verder niets gebleken. De telefoonmaatschappij had in elk geval de brieven van de klager behoorlijk moeten beantwoorden. Dat T-Mobile dit heeft nagelaten past niet bij een behoorlijke klachtbehandeling.

De rechter stelt vast dat het telefoonabonnement wegens wanprestatie aan de kant van T-Mobile rechtsgeldig is ontbonden zodat de beller daarna niets meer hoeft te betalen.

• Die Bruine
Nou het valt allemaal erg mee. Het is dan wel nog niet afgehandeld maar tot nu toe ben ik wel blij met hun service. Ik hoef ze alleen mijn IMEI nummer door te geven en er wordt een procedure gestart waarbij ik mijn toestel terug stuur en mijn geld terug krijg. Op de gebelde minuten na natuurlijk. Vervelende is alleen dat ik mijn toestel online bestelde bij gsmweb.nl en een DOA kreeg. Die stuurde ik toevallig gisteren terug. Bummer. Maar goed eerst zien dan geloven en kijken hoe lang het duurt eer ik mn geld terug heb. Vooralsnog niets dan lof voor hun service en begrip.

Het schijnt btw dat ik op de rand woon waar je van mast wisselt. Wel balen dat ik PIT dus kan vergeten. Dan maar bij Voda blijven :(

Pagina: 1