Toon posts:

BackupExec will Exchange DB niet terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, ik heb een Exchange database die teruggezet moet worden.
Het exchange backup is gemaakt met BackupExec 8.6.

De server waarop het restore gezet moet worden draait BackupExec 10.0d (aangezien daar een USB Tape Drive aan zit)

Het gaat om een backup van een DAT72 tape, in combinatie met een HP DAT72 USB TapeDrive

De eerste fout die ik kreeg was resource not available, dit heb ik opgelost door Exchange op die server te installeren.

De tweede fout die ik kreeg was dat het programma al in gebruik was, opgelost door exchange public folder en mailfolder te dismounten

Nu op het moment wilt hij de tape niet lezen en zit hij gewoon in een soort oneindige loop lijkt het wel (hij herkent de tape wel!)

Mijn vraag is nu is er iemand die toevallig een alternatief programma weet dat BackupExec tapes kan lezen en het exchange bestand daarvan gewoon als bestand terug kan zetten (maakt niet uit hoe of op wat voor drive).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Al geprobeerd een Catalog te draaien van de tape?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Jah, tuurlijk, eerst een Inventory gedaan, dan een catalog gedraaid, en daarna pa het restore gedaan.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 09:15

FastBunny

Give it the Works !

Heb je in de System Manager van Exchange ook aangegeven dat de stores overschreven mogen worden door een backup?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

backupexec heeft een zeer uitgebreide procedure voor een exchange restore in hun knowledge base staan, hangt nogal af van welke versies je gebruikt. Voor exchange 2003 wordt een recovery store aangeraden (speciale store die je maakt naast je gewone stores).

Maar normaal gezien moet backup exec wel een foutmelding geven als ie iets in de exchange structuur mist wat ie wel hebben, geen oneindige loop.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zijn backup's die gemaakt zijn met versie 8.6 überhaubt wel compatibel (terug te zetten) met versie 10.0? Ik weet dat tijdens de overgang van versie 8.x naar 9, de complete backup-engine herschreven is door Veritas...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ja, deze engines zouden compatible moeten zijn volgens veritas.
En ja, ik heb de optie allow this store to be overwritten aanstaan en ook de mailbox gedismount.

Verder heb ik ook de tutorial die in de support database van veritas is te vinden gevolgd, maar het werkt nog steeds niet: http://seer.support.veritas.com/docs/244897.htm

Hij blijft de fout geven: Database must be created prior to restore, job failed.
Dit document heb ik ook al doorgelezen maar helpt helemaal niets: http://seer.support.veritas.com/docs/269590.htm

EDIT: Het probleem is al opgelost, het bleek dus dat de database precies dezelfde naam moet hebben en dat het hoofdletter gevoelig is, verder moest ik het hosts bestandje aanpassen om de naam van de ene server naar localhost te verwijzen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 11:46 ]

Pagina: 1