Goed, ik wil een a element volgens het DOM aanmaken. Ook een aantal attributen aan toevoegen.
Simpel toch? Was het maar zo. In firefox en opera werkt het zoals het moet, maar in IE doet die onclick het niet. Na wat opzoekwerk blijkt dat IE (6) niet goed overweg kan met het onclick event dat volgens het DOM aangemaakt wordt. Ik kan ook niet direct een workaround vinden (toch niet voor IE 6), misschien weet iemand wat?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| var alink = document.createElement('a'); alink.setAttribute('href', 'invoer_meldingen.php?id=1'); alink.setAttribute('onclick', 'window.open('file.php');'); alink.className = 'link'; var atext = document.createTextNode('Klikkerdeklik'); alink.appendChild(atext); document.getElementById('bericht').appendChild(alink); |
Simpel toch? Was het maar zo. In firefox en opera werkt het zoals het moet, maar in IE doet die onclick het niet. Na wat opzoekwerk blijkt dat IE (6) niet goed overweg kan met het onclick event dat volgens het DOM aangemaakt wordt. Ik kan ook niet direct een workaround vinden (toch niet voor IE 6), misschien weet iemand wat?
[ Voor 26% gewijzigd door XWB op 08-02-2006 09:41 ]