Toon posts:

[VBA] Afronding

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds een probleem in VBA, ik heb een soort valuta programma met de vakken

valutanaam

voer koers voor 1 euro in

tabel lengte

Als je bij >voer koers voor 1 euro in< 1 invul werkt alles prima of een getal zonder komma erachter en nog wat getallen. Maar als ik bijvoorbeeld .65 doe of ,65 dan krijg ik een error met typering komt niet overeen :S ook als ik 1.43 doe wordt het afgerond wat dus niet het geval moet zijn.

Ik heb het zo gedeclarareert

Dim getal As Integer
Dim getalS As String

zo wordt getal omgezet naar getal van het type integer

getal = CInt(getalS)

Weet nog niet erg veel van VBA.

M.V.G.
KidGoku

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Integers zijn natuurlijke getallen, terwijl bedragen uitgedrukt worden in reële (decimale) getallen. Je zal dus een type moeten zoeken dat met kommagetallen overweg kan. In de meeste programmeertalen zit er wel zoiets als een Real, Double of Decimal type. Hoe dat precies in VBA werkt weet ik niet, maar dat zal ongetwijfeld wel in zo'n beetje elke beginnershandleiding vermeld worden. ;)

VBA-vragen horen trouwens in Officesuites en -software, aangezien VBA nogal Office-specifiek is.

PW>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

om een string om te zetten in een getal, gebruik je in dit geval beter val. en zoals -NMe- zegt, wil je geen integers(=gehele getalen, in vba beperkt tot ±215) want dan valt het deel na de komma (al dan niet afgerond) weg. dat levert dus bv. op:
Visual Basic:
1
2
dim getal as double
getal=val(getalS)