Muis & toetsenbord bij aanschaf Intel iMac

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik sta op het punt om een Intel iMac aan te schaffen, ik twijfel echter alleen nog over de keuze van het toetsenbord en muis.

Je hebt namelijk de optie om te kiezen tussen de draadloze versie of die mét draden. Nu is mijn vraag; is er enig verschil tussen de Mighty Mouse en de draadversie (volgens mij zijn deze verschillend?) en kan iemand mij vertellen of het draadloze gebeuren goed functioneert (geen gezeik met uitvallen of slecht functioneren)?

Of is het zo persoonsgebonden dat ik toch nog even een Apple Center in moet duiken?

Vormkracht10

Verwijderd

Draadlose versie van de Mighty Mouse?! nog nooit gezien... of was het de BT-versie waar we nog steeds opwachten?

Ingeval kan ik je zeggen dat ik de Mighty Mouse een zeer aangename muis vind en die goed geintereerd is in het OSX systeem.
Tja draadloze versie is altijd mooier. Maar je moet niet vreemd opkijken om vaak je batterijen te verwissel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De mighty mouse doet aan meerdere knoppen + scroll
de muis-met-draad is gewoon een simpele classic eenknopsmuis, met een staartje
de bluetooth muis is de classic muis maar dan zonder staart.

Ik raad zelf een mighty mouse aan. Toetsenbord moet je zelf weten-- de BT versie functioneert perfect en heeft zelden nieuwe batterijen nodig, maar de USB versie heeft een ingebouwde twee-poorts unpowered USB-hub.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

de aloude muis-met-draad is er niet meer; wordt niet meer gemaakt en derhalve dus ook niet meer meegeleverd. Je krijgt nu standaard bij je Mac een Mighty Mouse. De Wireless Mouse is nog wel 'gewoon' 1-knops.

Launching containers into space

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 22:50

reiker

dan jij!

Niet helemaal waar: de Mighty Mouse heeft weliswaar slechts één knopgedeelte, maar de bovenkant kan wel functioneren als een linker- en een rechtermuisklik. Bovendien kan je ook nog in de zijkanten knijpen, en het scrollbolletje indrukken. Vier knoppen dus eigenlijk. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:40

JSchut

.....

Ik vind het overigens wel raar dat je niet kan kiezen voor de Mighty Mouse + Draadloos toetsenbord.
Dat zou namelijk mijn voorkeur hebben.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

JSchut schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:40:
Ik vind het overigens wel raar dat je niet kan kiezen voor de Mighty Mouse + Draadloos toetsenbord.
Of juist andersom, of zelfs helemaal geen tobo+muis. Dat zou mijn voorkeur hebben...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• MarkvE
JSchut schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:40:
Inderdaad, als ik de mogelijkheden zo bekijk gaat mijn voorkeur uit voor de Mighty Mouse en een draadloos toetsenbord. Het mooiste zou een draadloze Mighty Mouse zijn, maar die is nog niet beschikbaar en de huidige draadloze versie is qua mogelijkheden minder.

Vormkracht10

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
waar ga je em bestellen dan? bij de apple store? je kunt ze namelijk ook bellen, 0800 0200 570

PSN: djmurcielago

Verwijderd

reden dat ze geen mighty mouse + BT keyboard doen is de reden dat je mighty mouse aangesloten wordt op het toetsenbord. ik zou bij mijn iMac nooit het draadje van de mighty mouse in de iMac kunnen stoppen, daarvoor het het draadje gewoonweg te kort.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
hij kan worden aangesloten op je pc, en ik denk niet dat er dan altijd een aansluiting zo dichtbij zit
maar als dat zo is, dan is dat opzich wel apart te noemen

http://www.blablablog.nl/...20050828185602/index.html
inderdaad, je hebt gelijk, dan moet er dus een verlenging aan gemaakt worden

[ Voor 35% gewijzigd door Murcielago op 08-02-2006 11:52 ]

PSN: djmurcielago

• MarkvE
Murcielago schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:39:
waar ga je em bestellen dan? bij de apple store? je kunt ze namelijk ook bellen, 0800 0200 570
Bij de Apple Store. Dit topic heb ik aangemaakt om objectieve meningen (en ervaringen) te krijgen, die informatie krijg ik niet van Apple zelf ;)

Vormkracht10

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Nog een kleine aanvulling: De hub in het USB toetsenbord is wél powered, alleen heeft-ie minder power dan een normale USB hub. Maar een bluetooth dongle en een muis powert-ie zonder problemen. Bedenk wel dat het een USB 1.1 hub is, dus je kunt geen harde schijven ofzo aan het toetsenbord koppelen. Maargoed, met een USB hub in mijn toetsenbord en in mijn monitor heb ik genoeg poorten ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 15:21
Ik heb laatst anders ca 10 Gb aan data op mijn externe schijf via de HUB in het tobo verplaatst naar mijn mac, dus het klopt niet dat je geen externe schijven aan kunt sluiten op je mac-tobo...
Snel is anders :S

verder wil mijn USB key het niet doen op die tobo-hub. Melding dat er te weinig stroom voor is :(

[ Voor 24% gewijzigd door iPiX1999 op 10-02-2006 18:24 ]

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:40
Het kán ook wel, alleen op USB 1.1 snelheid.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

MarkvE schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:57:
[...]

Bij de Apple Store. Dit topic heb ik aangemaakt om objectieve meningen (en ervaringen) te krijgen, die informatie krijg ik niet van Apple zelf ;)
tech support even bellen, kunnen je ook de machine verkopen, maar zijn wel compleet eerlijk (soms te eerlijk ;) ) met producten..

net nog een mevrouw afgeraden om nu een ibook te kopen en nog even te wachten tot de intel ibook er is.. het kan mischien wat maanden duren maar dan heb je een machine die echt 6-7 sneller is (trage g4's)

blup

Pagina: 1