Toon posts:

ASUS A7N8X-E Deluxe Multiplyer Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe mamaplank in me systeem zitten.

Nou ben ik een beetje aan het overclocken gegaan. B)
Ik ben zelf eerst (als leek) bezig geweest met een multi van 13.0x en een FSB van weet ik zo niet meer ! Nu draait de FSB op 182 !
De resulterende CPU snelheid is : 2.37 Ghz !
Opzich is dit wel mooi ! 8)

Maar nou kreeg van een maat van me te horen dat je de Multiplyer zo laag mogelijk moest houden !
Ik heb zelf een AMD Athlon XP 3000+ @ 2.16 Ghz (standaard) ! :*)

Dus ik heb geprobeerd (advies van die maat) om de multiplyer op 11.0x te zetten en de FBS dan te verhogen naar 200 ! Zo zou ik theoretisch een 3200+ krijgen ! 8)

Dit wou mijn systeem niet ! Hij stopte bij een FSB van 198 en de multi op 11.0x ! 8)7

Dus ben ik weer terug gegaan naar de standaard 13.0x en ben zo verder gaan clocken !
Ik heb toen een tijd gedraaid op 13.0x * 174 . en mijn Corsair laten werken op 120 %
Dit ging opzich heel erg mooi ! :+

Maar goed ik denk ik wil het toch nog een keer proberen met de multi van 11.0x en dan zover te krijgen tot een 3200+ !

Maar nu het probleem !!! :

Als ik nu in de bios me multi op 11.0x zet en me FSB bijvoorbeeld op 182 en ik boot in windows zie ik dat hij nog steeds de snelheid heeft van de 13.0 x mulit :?

Ook met CPU-Z geeft ie dit aan :
http://members.home.nl/hettysalie/images/Vaag.PNG
(Dit zijn mijn huidige instellingen met een multi van 11.0x die dus niet word weergegeven)

De uiteindelijk CPU snelheid klopt gewoon niet en hij geeft aan dat de multi nog steeds op 13.0x staat :?

Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen?
Ben ik met mijn 13.0 * 174 (toen) te ver gegaan dat me mobo het gewoon weg niet meer wil???

Ik weet het niet meer !

Mijn Systeem:

ASUS A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 3000+
1GB Corsair C2 Pro
Club 3D 6600 GT
2x Maxtor 30Gb & 120 Gb
Levicom 450W

Maybe You Guys Can Help Me ?

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
(verkeerde forum denk ik, beter naar Tweaking & Cooling?)

Ik denk dat je je nog niet echt verdiept hebt in het overclocken. Wat jou maat zegt over multiplier klopt ten eerste niks van, TENZIJ hij het had over de HTT multiplier. Echter, sinds jij een AMD Athlon XP hebt is een HTT multiplier niet van belang.
Het volgende geld voor jou systeem: kloksnelheid = FSB*multiplier.
Wat je doet bij het ophogen van de FSB?
- Je verhoogt de complete systeembussnelheid: Snelheid van het geheugen,processorbus en de PCI clock. Voordat je begint met het ophogen van de FSB, stel dan eerst een PCI lock in op 33.33mhz en een AGP lock op 66.66 hmz.
- Zodra je de FSB gaat verhogen, word automatisch de snelheid van je DDR geheugen verhoogt. Dit gaat als volgt(bij DDR): FSB*2. Dus stel je hebt geheugen met ratings van 133mhz oftewel DDR266mhz. Je verhoogt je FSB naar 150mhz. Dan verhoog je dus zowel de kloksnelheid van de CPU als de snelheid van het geheugen -> FSB=150*2=DDR300. Dus als je geheugen een rating heeft van PC2100/266mhz DDR is het goed mogelijk dat je met je huidige instellingen een crash krijgt.

Lees voordat je verder gaat de Tweaking & Cooling FAQ even zeer goed na:
Frequently Asked Questions T&C

[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 08-02-2006 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanx mate maar waar kan ik het volgende vinden?
stel dan eerst een PCI lock in op 33.33mhz en een AGP lock op 66.66 hmz. ???

Is dit ook in de bios in te stellen? Ik heb het namelijk nog niet zien staan !

p.s. Mijn C2 Pro = PC3200 :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 00:44 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:35
Welke processor heb je eigenlijk, whoops, niet goed genoeg gelezenen is 'ie niet gewoon gelockt?
En laat je geheugen gewoon synchroon aan je FSB lopen, dat is voor de nForce2-chipset het snelst...

[ Voor 58% gewijzigd door zetje01 op 08-02-2006 01:21 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

PMG -> TWA :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Een amd 3000+ is toch gelocked of ben ik nou gek :? , maw je multiplier kun je niet veranderen...

[ Voor 3% gewijzigd door Shuisman op 08-02-2006 14:01 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50
maar een gelockde processor kan je toch wel de mp omlaag brengen?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar dus niet 8)7

Keertje unlocken dan heb ik vast meer geluk :*)
Pagina: 1