Beste mensen,
Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe mamaplank in me systeem zitten.
Nou ben ik een beetje aan het overclocken gegaan.
Ik ben zelf eerst (als leek) bezig geweest met een multi van 13.0x en een FSB van weet ik zo niet meer ! Nu draait de FSB op 182 !
De resulterende CPU snelheid is : 2.37 Ghz !
Opzich is dit wel mooi !
Maar nou kreeg van een maat van me te horen dat je de Multiplyer zo laag mogelijk moest houden !
Ik heb zelf een AMD Athlon XP 3000+ @ 2.16 Ghz (standaard) !
Dus ik heb geprobeerd (advies van die maat) om de multiplyer op 11.0x te zetten en de FBS dan te verhogen naar 200 ! Zo zou ik theoretisch een 3200+ krijgen !
Dit wou mijn systeem niet ! Hij stopte bij een FSB van 198 en de multi op 11.0x !
Dus ben ik weer terug gegaan naar de standaard 13.0x en ben zo verder gaan clocken !
Ik heb toen een tijd gedraaid op 13.0x * 174 . en mijn Corsair laten werken op 120 %
Dit ging opzich heel erg mooi !
Maar goed ik denk ik wil het toch nog een keer proberen met de multi van 11.0x en dan zover te krijgen tot een 3200+ !
Maar nu het probleem !!! :
Als ik nu in de bios me multi op 11.0x zet en me FSB bijvoorbeeld op 182 en ik boot in windows zie ik dat hij nog steeds de snelheid heeft van de 13.0 x mulit
Ook met CPU-Z geeft ie dit aan :
http://members.home.nl/hettysalie/images/Vaag.PNG
(Dit zijn mijn huidige instellingen met een multi van 11.0x die dus niet word weergegeven)
De uiteindelijk CPU snelheid klopt gewoon niet en hij geeft aan dat de multi nog steeds op 13.0x staat
Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen?
Ben ik met mijn 13.0 * 174 (toen) te ver gegaan dat me mobo het gewoon weg niet meer wil???
Ik weet het niet meer !
Mijn Systeem:
ASUS A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 3000+
1GB Corsair C2 Pro
Club 3D 6600 GT
2x Maxtor 30Gb & 120 Gb
Levicom 450W
Maybe You Guys Can Help Me ?
Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe mamaplank in me systeem zitten.
Nou ben ik een beetje aan het overclocken gegaan.
Ik ben zelf eerst (als leek) bezig geweest met een multi van 13.0x en een FSB van weet ik zo niet meer ! Nu draait de FSB op 182 !
De resulterende CPU snelheid is : 2.37 Ghz !
Opzich is dit wel mooi !
Maar nou kreeg van een maat van me te horen dat je de Multiplyer zo laag mogelijk moest houden !
Ik heb zelf een AMD Athlon XP 3000+ @ 2.16 Ghz (standaard) !
Dus ik heb geprobeerd (advies van die maat) om de multiplyer op 11.0x te zetten en de FBS dan te verhogen naar 200 ! Zo zou ik theoretisch een 3200+ krijgen !
Dit wou mijn systeem niet ! Hij stopte bij een FSB van 198 en de multi op 11.0x !
Dus ben ik weer terug gegaan naar de standaard 13.0x en ben zo verder gaan clocken !
Ik heb toen een tijd gedraaid op 13.0x * 174 . en mijn Corsair laten werken op 120 %
Dit ging opzich heel erg mooi !
Maar goed ik denk ik wil het toch nog een keer proberen met de multi van 11.0x en dan zover te krijgen tot een 3200+ !
Maar nu het probleem !!! :
Als ik nu in de bios me multi op 11.0x zet en me FSB bijvoorbeeld op 182 en ik boot in windows zie ik dat hij nog steeds de snelheid heeft van de 13.0 x mulit
Ook met CPU-Z geeft ie dit aan :
http://members.home.nl/hettysalie/images/Vaag.PNG
(Dit zijn mijn huidige instellingen met een multi van 11.0x die dus niet word weergegeven)
De uiteindelijk CPU snelheid klopt gewoon niet en hij geeft aan dat de multi nog steeds op 13.0x staat
Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen?
Ben ik met mijn 13.0 * 174 (toen) te ver gegaan dat me mobo het gewoon weg niet meer wil???
Ik weet het niet meer !
Mijn Systeem:
ASUS A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 3000+
1GB Corsair C2 Pro
Club 3D 6600 GT
2x Maxtor 30Gb & 120 Gb
Levicom 450W
Maybe You Guys Can Help Me ?