Als ik SUSE 10 wil installeren op mijn HP Pavillion zv6000 laptop blijft de installatie hangen bij (denk ik) het detecteren van de hardware.
Ik heb deze versie van SUSE (met dezelfde DVD) al wel eens geinstalleerd op dezelfde laptop, toen zonder problemen. Het enige wat ik kan verzinnen dat veranderd is tussen deze 2 installaties is een bios update en de aanwezigheid van een NTFS windows partitie.
Ook moet ik voor de installatie aangeven dat ik in text modus wil werken, in de grafische modus krijg ik gewoon een zwart scherm. Bij de eerdere installatie werkte de grafische modus wel.
Bij de gewone installatie krijg ik het volgende op het scherm:
(Ik heb niet alle tekst die op het scherm staat hier getypt. Als je nog meer nodig hebt, dan roept u maar)
Bij de installatie zonder ACPI krijg ik dit te zien:
(Ik heb niet alle tekst die op het scherm staat hier getypt. Als je nog meer nodig hebt, dan roept u maar)
Hierna blijft de pc gewoon hangen. Het enige wat dan nog helpt is het vasthouden van de aan/uit knop.
Edit:
Ik heb ook de debian cd's geprobeerd, deze geven alleen maar een zwart scherm. De live CD van knoppix werkt wel.
Ik heb deze versie van SUSE (met dezelfde DVD) al wel eens geinstalleerd op dezelfde laptop, toen zonder problemen. Het enige wat ik kan verzinnen dat veranderd is tussen deze 2 installaties is een bios update en de aanwezigheid van een NTFS windows partitie.
Ook moet ik voor de installatie aangeven dat ik in text modus wil werken, in de grafische modus krijg ik gewoon een zwart scherm. Bij de eerdere installatie werkte de grafische modus wel.
Bij de gewone installatie krijg ik het volgende op het scherm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ... .... CPU: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ stepping 00 checking if image is initramfs... it is ACPI: Looking for DSDT in initrd... not found! not found! Using local APIC timer interrupts Detected 12.464 MHz APIC timer. testing NMI watchdog ... OK. NET: Registered protocol family 16 ACPI: bus type registered PCI: Using configuration type 1 ACPI: Subsystem revision 20050408 |
Bij de installatie zonder ACPI krijg ik dit te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ... .... CPU: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ stepping 00 checking if image is initramfs... it is Using IO-APIC 1 Using local APIC timer interrupts Detected 12.464 MHz APIC timer. testing NMI watchdog ... OK. NET: Registered protocol family 16 PCI: Using configuration type 1 ACPI: Subsystem revision 20050408 ACPI: Interpreter disabled PCI: Probing PCI hardware PCI: Probing PCI hardware (bus 00) |
Hierna blijft de pc gewoon hangen. Het enige wat dan nog helpt is het vasthouden van de aan/uit knop.
Edit:
Ik heb ook de debian cd's geprobeerd, deze geven alleen maar een zwart scherm. De live CD van knoppix werkt wel.
[ Voor 4% gewijzigd door killerbee17 op 08-02-2006 11:54 ]
wwweet ik veel...