[Heavy JavaScript of PHP] PDF-form in zijn geheel verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met het volgende waar 'google' en alle andere bronnen me niet echt antwoord op kunnen geven....Wat ik voor elkaar probeer te krijgen is een PDF-form (of word document, maakt me niet zoveel uit) in zijn geheel verzenden vanuit een browser-venster waar het in geopend is:

Dus:
- Iemand bezoekt een website
- Klikt hier een word document open (prachtige api van windows die dan start)
- Klikt vervolgens op opslaan (in het framepje eronder ofzo)
- De browser sluit word, slaat het op en verstuurd dit naar of mail, of een url. (dus gehele document, niet alleen zijn form-elementen of dergelijke)

Het mag best windows/ie6-afhankelijk zijn, is voor een intranet.

Wat er beetje op lijkt is:
http://pdfhacks.com/form_.../form_frameset_single.php
Echter verstuurd de PDF hier alleen een FDF file, die je vervolgens dus weer moet gaan lopen samenvoegen (en waar alleen programma's met 3 nullen voor de komma voor beschikbaar lijken zijn).

Waarom zul je je afvragen:
Probeer maar eens een tabel in FDF later terug te lezen :)

Iemand enig idee of een link die me weer een stapje verder helpt?

note; Het is dus een zeg maar geautomatiseerde variant van: document opslaan op je hd, en vervolgens weer oploaden... (het alternatief als het echt niet kan)

Een andere manier zou kunnen zijn wellicht een vbscript in word dat het moet gaan oplossen... dat is al overwogen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 12:18
Je kan in ieder geval ook vanuit een webpagina met VB-script een heel eind komen met het aansturen van word. Kan je het niet op een gedeelde folder laten saven door het vbscript in het onderste frame en het vervolgens door je php-script weer uit die folder laten halen ?

Misschien niet zo heel charmant, maar het is waarschijnlijk wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor nieuwe ingevingen binnen een kwartier na je topicstart, is de edit knop uitgevonden.

Dan, ontopic.. wat wil je nu precies doen? Een bestand verzenden? Lijkt me een kwestie van gewoon een download starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:33:
Voor nieuwe ingevingen binnen een kwartier na je topicstart, is de edit knop uitgevonden.

Dan, ontopic.. wat wil je nu precies doen? Een bestand verzenden? Lijkt me een kwestie van gewoon een download starten?
Excuses daarvoor...:)

Nee... eigenlijk iets heel simpels automatiseren... in de herkansing:

- Iemand download een word file in zijn browser (dus gewoon in internet explorer zit je ineens in je word).
- Vervolgens zou je normaal dit document op je hd moeten opslaan, en weer moeten submitten via de site als je weizigingen wilt opslaan...

die laatste stap wil ik eruit hebben, gewoon een knopje 'opslaan' en voila, de rest word netjes voor je gedaan... eigenlijk stom dat na uren zoeken ik nog geen site ben tegenkomen waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo stom is dat niet. Je wilt, zonder gebruikersinterventie, een bestand dowloaden vanaf de client-PC. Dat dat niet (zomaar) kan, lijkt mij logisch.. het zou een ideaal iets zijn om de client-pc te vernaggelen/hacken.

Wat wel kan, maar wat imo extreem smerig is, is de client het document direct vanaf de locatie laten openen. Dan moet de client wel lees- en schrijfrechten hebben op het bestand. Als hij dan opslaat, slaat hij het ook direct op die locatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:50:
Zo stom is dat niet. Je wilt, zonder gebruikersinterventie, een bestand dowloaden vanaf de client-PC. Dat dat niet (zomaar) kan, lijkt mij logisch.. het zou een ideaal iets zijn om de client-pc te vernaggelen/hacken.

Wat wel kan, maar wat imo extreem smerig is, is de client het document direct vanaf de locatie laten openen. Dan moet de client wel lees- en schrijfrechten hebben op het bestand. Als hij dan opslaat, slaat hij het ook direct op die locatie op.
tja... zolang hij het nog steeds in IE open heeft staan is het fysiek niet downloaden van pc eigenlijk (maar gewoon uploaden van gegevens) natuurlijk. een button in word die het geheel verzorgd kan ook prima.

laatste optie is geen optie, want dan is het orginele document weg (en is niet haalbaar over een webserver vanzelfsprekend)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:53:
laatste optie is geen optie, want dan is het orginele document weg (en is niet haalbaar over een webserver vanzelfsprekend)
Dit is zeker wel haalbaar over een webserver, maar je eerste opmerking is wel waar. Je oorspronkelijke document wordt dan overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok... gok dus eingelijk dat het gaat worden:

een textje in het word document dat mensen moeten gaan klikken op:
'bestand' -> verzenden naar -> email.....

dat zo iets simpels weer zo lastig moet zijn... hahaaha...

(ik ga eens in vbscript zoeken of ik dat wellicht nog als een 1 button iets kan gaan maken.....)

- eventuele andere suggesties blijven van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:46:
[...]

Excuses daarvoor...:)

Nee... eigenlijk iets heel simpels automatiseren... in de herkansing:

- Iemand download een word file in zijn browser (dus gewoon in internet explorer zit je ineens in je word).
- Vervolgens zou je normaal dit document op je hd moeten opslaan, en weer moeten submitten via de site als je weizigingen wilt opslaan...

die laatste stap wil ik eruit hebben, gewoon een knopje 'opslaan' en voila, de rest word netjes voor je gedaan... eigenlijk stom dat na uren zoeken ik nog geen site ben tegenkomen waar het kan.
Wil je echt het knopje opslaan herdefinieren??? ( kan via vba maar user krijgt vba warnings ) of wil je een apart knopje opslaan aanmaken ( denk aan macro's / vba. Zelfde warnings als net ) Of wil je gewoon echt het fysieke opslagpad veranderen, via webdav ( moeilijk als je niet weet wat je aan het doen bent ) of wil je gewoon een shortcut maken naar een lokale fileserver waar het bestand van geopend en opgeslagen wordt ??? ( via file:// makkelijkste en goed te gebruiken in intranetten )

Afhankelijk van je eigen kennis is alles mogelijk maar zijn er een paar pro's en con's.
vba : denk aan signed code anders waarschuwingen bij de gebruiker
webdav : denk aan trusted zones van IE anders waarschuwingen bij gebruiker.
shortcut : denk aan trusted zones ( alhoewel dit volgens mij automatisch goed gaat in een netwerk )

Mijn oplossing zou zijn doe het met vba, dus eerst download de gebruiker een bestand, lokaal bewerkt hij dit en daarna wordt het via vba opgeslagen. Groot voordeel iedereen werkt in zijn eigen lokale copie geen filelocking, en via vba kan je er zelf een nieuwe naam aan geven.
webdav / shortcut hebben in mijn ogen als groot nadeel dat maar 1 persoon de file kan editten, want iedereen opent het echte bestand en dus filelocking gezeur, 1 user tegelijk etc. , en 2e persoon ziet veranderingen van de 1e persoon. Maar shortcut is het makkelijkste te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:07:
Ok... gok dus eingelijk dat het gaat worden:

een textje in het word document dat mensen moeten gaan klikken op:
'bestand' -> verzenden naar -> email.....

dat zo iets simpels weer zo lastig moet zijn... hahaaha...

(ik ga eens in vbscript zoeken of ik dat wellicht nog als een 1 button iets kan gaan maken.....)
Wat moeten de mensen trouwens doen in het word-bestand??? Ik dacht vroeger ook altijd dat ik de mensen in een word-bestand wou laten werken, maar tegenwoordig heb ik ontdekt dat het makkelijker is om de mensen in een webpage met een redelijke wysiwyg/formulier te laten werken en dan desnoods een pdf / rdf file uit te spugen naar de gebruiker als deze echt een bevestiging wil hebben om te printen. Dan kan je je hele formulier in html gaan zitten opmaken en niemand die er echt iets om geeft dat ze 90% van de tekst niet kunnen aanpassen omdat het toch een standaard formulier is, vanwege html / dbase koppeling kan iedereen alles uitprinten / editten ( want alles staat toch opgeslagen ) zonder ook maar iets aan de standaard brief aan te passen en de standaard brief hoef je ook niet 10.000x op te slaan. Het is alleen eventjes een andere gedachtengang.
Pagina: 1