Intel Pro Wireless 3945ABG onder Linux (Ubuntu)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.064 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ewjmulder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05-2022
Hi,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Dell Inspiron 9400 laptop. Ik heb er een dual boot van gemaakt (zie Dell Inspiron 9400 goes Linux) met WinXP en Ubuntu. Ubuntu herkent bijna alle hardware automatisch, behalve de wireless netwerkkaart. Het gaat hier om de Intel Pro Wireless 3945ABG. Op de intel site zelf zeggen ze in 'Q1 2006' een Linux driver te verwachten, maar de sourceforge projecten zijn nog helemaal leeg.

Ik heb ndiswrapper met mijn WinXP drivers geprobeerd, maar dat geeft me kernel panic over een IRQ request o.i.d (ben ik niet in thuis). Mijn vraag is dan ook: heeft iemand hier al (succesvolle) ervaring mee? Of heeft iemand tips of links die mij verder zouden kunnen helpen bij het enablen van de wireless netwerk kaart onder Linux / Ubuntu?

Alle info welkom, bedankt!

Erik

Verwijderd

ik heb precies t zelfde probleem,
ben al 3 weken bezig, ook met de inspiron 9400, maar er is idd geen standaard driver voor linux, duurt me te lang :)
alles geprobeerd, jouw kernel problemen hebben te maken met 16k stack probleem, aangezien linux daar niet mee overweg kan.
de patch van linuxant.com werkt ook al niet, geeft bij mij een TAR probleem==
snap er echt helemaal niets meer van, terwijl het zo´n eenvoudig systeem is Suse :)

wie weet of er al iets werkend te krijgen is ?

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:55:
ik heb precies t zelfde probleem,
ben al 3 weken bezig, ook met de inspiron 9400, maar er is idd geen standaard driver voor linux, duurt me te lang :)
alles geprobeerd, jouw kernel problemen hebben te maken met 16k stack probleem, aangezien linux daar niet mee overweg kan.
de patch van linuxant.com werkt ook al niet, geeft bij mij een TAR probleem==
snap er echt helemaal niets meer van, terwijl het zo´n eenvoudig systeem is Suse :)

wie weet of er al iets werkend te krijgen is ?
Zelfde probleem, alleen met een Aspire 1694 en linux Suse 10 (Breezy, Gnome)

My Specs | My BF2 Stats

Verwijderd

niemand?

het gaat dus eigenlijk om een linux driver voor de Intel Pro/Wireless 3945 a/b/g

is niet zelf te maken met ndiswrapper, aangezien de boel vastloopt met commando modprobe ndiswrapper, om de driver in de mudule te laden,zodat ie ook werkt in suse 10.0.

heeft te maken met kernel stack probleem, t wachten is dus op een goeie driver, maar ik kan niet zolang wachten

is wel zonde, als je geen wireless hebt met zo'n mooie laptop (dell 9400 met 7800 Go :))

Verwijderd

ben nu een week bezig geweest met de nwe driver voor intel 3945 abg kaartje en t werkt!!

lees goed de install en readme bij de driver en t komt allemaal goed :)

• fuecy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 18:48
Er is een driver te vinden op http://ipw3945.sourceforge.net/. Die werkt goed bij mij op mijn sony vaio VGN-FE21H onder gentoo. Volgens mij zit er nog wel een bug in voor de IEEE 802.11b standaard (11Mbit) te vinden hier http://bughost.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=1099
Pagina: 1