Toon posts:

Wireless IDE kabels...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om me IDE kabels en alles wireless te maken? Dan kan ik nl mooi me HD'z buiten me kast hangen, en heb ik wat meer ruimte voor de airflow aan de binnenkant. Ik lees steeds wireless LAN verhalen, dus ip moet idit ook te realiseren zijn voor IDE kabels of kan dat echt niet =)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja kan wel hele lange IDE kabels kopen. Er moeten toch draden uit de comp, aangezien je toch stroom nodig hebt voor je HD, en die komen ook uit de comp.

Bij mijn weten bestaat het niet, en is het ook niet echt praktisch

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 10:49 schreef DRaakje het volgende:
Ja kan wel hele lange IDE kabels kopen. Er moeten toch draden uit de comp, aangezien je toch stroom nodig hebt voor je HD, en die komen ook uit de comp.

Bij mijn weten bestaat het niet, en is het ook niet echt praktisch
Voeding hangt al buiten de kast :)

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:17
Hoi ,

op dit moment in tijd is het nog niet mogelijk en als dit al mogelijk is , zal het wel gigantisch duur zijn , denk maar aan de prijzen van een draadloos netwerk ,

misschien is SCSI iets voor jou ,
de kabel mogen daar stukken langer zijn ....
ide tot 45 cm , SCSI meestal tot 1,5 meter als we het over U160 SCSI hebben .

(correct me if i'm wrong)

greetzzzzz

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:12

johnwoo

3S-GTE

Dat gaat je niet lukken denk ik :)

Zelfs over de ATA/33 interface past al 33 MB/seconde. Als je dat over een draadloze verbinding wilt pompen zal die al gauw >300 Mbit/seconde moeten zijn, en dat is gewoon teveel. En dan heb ik het nog niet eens over ATA/66 of ATA/100 :)
Ik geloof dat draadloze netwerken nu op zo'n 10Mbit zitten, dus het schiet echt niet op om dit voor IDE te gebruiken.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

wachten op blue tooth?

ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een wireless IDE connectie....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 10:51 schreef Misterpc het volgende:
Hoi ,

op dit moment in tijd is het nog niet mogelijk en als dit al mogelijk is , zal het wel gigantisch duur zijn , denk maar aan de prijzen van een draadloos netwerk ,

(correct me if i'm wrong)

greetzzzzz
Das ip ook wel een optie ja, als wireless geen geld probleem is dan zal dat SCSI ook geen probleem zijn, denk jij :).

Nah ben maar arm studentje, en vroeg het me gewoon af, is namelijk een tering bende in mijn compie... veeel en veel teveeel kabels ... Airflow = 0.

Ik heb al geprobeert ze te rounden, maar dat gaat niet echt, omdat alles al strak staat... :(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
U160 LVD gaat tot 25m, kan je ze ook bij de buren leggen. Of gewoon bij de Mycom laten liggen :D

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
Je moet ff w88 op "serial-ATA". Dat brengt het formaat van je IDE kabel terug naar een kabeltje wat lijkt op die van je CD-ROM speler naar je geluidskaart :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 10:56 schreef Gert het volgende:
U160 LVD gaat tot 25m, kan je ze ook bij de buren leggen. Of gewoon bij de Mycom laten liggen :D
Woehahahahah KOEL :9

Verwijderd

Ik heb nooit begrepen waarom er nog steeds geen vervanging is van IDE en scsi bus. Bijvoorbeeld in de vorm van een optische verbinding... Knal 10 optische links op een mainboard stop wat meer slim spul in de hardware die je wilt gebruiken alles gelijk hot-swap enzo... :9~ Iemand ??

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 22 januari 2001 10:51 schreef lucifer2 het volgende:
wachten op blue tooth?

ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een wireless IDE connectie....
Bluetooth is niet geschikt voor een hoge data transfer. Bluetooth werkt meer in de range van 1 tot 2 Mbit of zoiets. Ideaal om draadloze toetsenborden, muizen, printers, scanners, camera's, joysticks, en modems aan te sturen, en ook palmtops etc.

Het grote nadeel van Bluetooth is tevens dat elk apparaat nog steeds STROOM nodig heeft , en als ie niet op de PC zit aangesloten zit betekend dat dus nog steeds een kabel....

Draadloze harde schijven zijn NIET mogelijk.... althans nu nog niet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
wireless lan gaat geloof ik tot 11mbit

is een firewire schijfje nix?

of een controller kaartje (pci) kopen en vanaf daar de ide kabels naar buiten laten gaan, das IMO prima te doen, ide kabels via een pci poortje naar buiten, mooi rackje/doosje met fannetjes bouwen, lachen :P

I’m not like the OTTERS

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op maandag 22 januari 2001 10:56 schreef Gert het volgende:
LOL..
Maar hej; enig idee wat een interne LVD-kabel van 1 meter kost?
Hou er dan ook nog ff rekening mee dat een externe LVD-kabel van een meter ongeveer het dubbele kost, en dat maal 25.>:)

• makkie ;)
  • Laatst online: 10:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Maak gewoon een netwerkie met een snelle verbinding en maak een dataservertje. Thinclient is ook nog een optie natuurlijk.

Netwerk met fiberoptic kaarten of firewire?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 07:43
scsi met extern scsikastje inderdaad.
Draadloos |:(... wel een leuk idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 13:17 schreef DropDeadGorgeous het volgende:
Maak gewoon een netwerkie met een snelle verbinding en maak een dataservertje. Thinclient is ook nog een optie natuurlijk.

Netwerk met fiberoptic kaarten of firewire?
Ja net zo`n idee van mij, kan je niet swappen op HD'z die in het netwerk hangen...?
Op maandag 22 januari 2001 13:23 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
scsi met extern scsikastje inderdaad.
Draadloos |:(... wel een leuk idee :)
Inderdaad leuk idee, wat zit er in je kast? Ow dat zijn mijn hd'z..

Gebruik je ze niet meer? Jawel, ze draaien toch?:P

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 10:51 schreef Misterpc het volgende:
U160 weet ik niet, maar als we het over UW-D hebben (Differential) gaat de spec. tot 25 meter!!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 07:43
Op maandag 22 januari 2001 13:25 schreef drLiter het volgende:

[..]
Ja net zo`n idee van mij, kan je niet swappen op HD'z die in het netwerk hangen...?
[..]
Inderdaad leuk idee, wat zit er in je kast? Ow dat zijn mijn hd'z..

Gebruik je ze niet meer? Jawel, ze draaien toch?:P
Het makkelijkst is wat dit betreft inderdaad een dataserver. Zet je gewoon 1hd in je eigen pc, en de rest doe je in de server.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op maandag 22 januari 2001 11:09 schreef Flowerking het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom er nog steeds geen vervanging is van IDE en scsi bus. Bijvoorbeeld in de vorm van een optische verbinding... Knal 10 optische links op een mainboard stop wat meer slim spul in de hardware die je wilt gebruiken alles gelijk hot-swap enzo... :9~ Iemand ??
Die zijn er zat, of liever, optische uitvoeringen van SCSI : FireWire, FC (FiberChannel) en SSA (Serial Storage Architecture).
FireWire zie je veel om video-editing te doen (voldoende pit om realtime data van je schijf naar je video-grabber te sturen).
FC en SSA worden al volop gebruikt in de server-markt, maar gezien de prijzen van glas zie je die nog niet zo snel in de desktop-markt. Overigens zijn van die laatste 2 toch ook weer koper-uitvoeringen uitgebracht, kortere haalbare afstanden maar veel lagere prijzen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1